Nya grannar från helvetet

Det verkar som att ni rör er hela tiden, går runt och fixar.

Gissar på 80-talshus.
apropå @tornblomma om hus genomhörning och byggår :)
(har hållt mig runt 60-70 tal och 00-10 tal och ngt sekelskiftes, där jag växte upp var bara min sovrumsvägg och köksväggen mot grannen och de var säkert ett par dm betong.)

(iofs så kanske det skallrat när ytterdörren gått igen där jag växte upp :) hade en granne som övade på Für Elise också och aldrig kom hela vägen förbi "den svåra biten" och då alltid började från början igen :laugh: idag skulle jag typ frågat om hen inte kunnat bara haspla sig igenom och fortsätta istället för börja om.)
En person som generellt låter mycket och vad den än gör låter ju hela tiden, även när den sitter stilla och dricker kaffe eller vad som helst. man behöver inte gå runt och fixa utan personen rör sig på stolen, lyfter och sätter koppen, hämtar kaffe, går på toa osv osv i all oändlighet.

Jag bor inte i ett 80-talshus nu och gjorde inte tidigare heller. Jag bodde i ett 50-tals trähus där grannarna hördes hyfsat tydligt.

(jag spelade lite piano på gehör som tonåring eftersom jagi nte kunde läsa noter, sättet jag lärde mig på var just att börja från början, kunde absolut inte "fortsätta" mitt i någonstans, då fick jag inte sammanhang på det. :) )
 
Man kan använda tårna också till att få ned dörrhandtaget. Både tårna och armbågen o smätta igen dörren med rumpan genererar lite oväsen onekligen. Men vi har öppna dörrar till kontorsrum så inget problem där.
Det går utmärkt att öppna dörren med armbågen utan att det låter en massa- det lät inte när jag gjorde det, jag släppte inte upp handtaget direkt igen ju.
 
En person som generellt låter mycket och vad den än gör låter ju hela tiden, även när den sitter stilla och dricker kaffe eller vad som helst. man behöver inte gå runt och fixa utan personen rör sig på stolen, lyfter och sätter koppen, hämtar kaffe, går på toa osv osv i all oändlighet.

Jag bor inte i ett 80-talshus nu och gjorde inte tidigare heller. Jag bodde i ett 50-tals trähus där grannarna hördes hyfsat tydligt.

(jag spelade lite piano på gehör som tonåring eftersom jagi nte kunde läsa noter, sättet jag lärde mig på var just att börja från början, kunde absolut inte "fortsätta" mitt i någonstans, då fick jag inte sammanhang på det. :) )
Ok? aldrig stött på en sådan person, men antagligen är jag i så fall en sådan. Jag bläddrar tex i boken ibland och lyfter en tekopp och byter säker sittställning någon gång var 40 minut.

Som tur är hörs detta nog inte över min mans punkmusik och TV-serie/dataspel oavsett :D
När jag är själv så har jag sådan tur att jag som någon sa ovan inte störs av ljudet av att bläddra i min bok eller gå på toa.

(Ok, med lite tur är hen förbi avsnittet nu i alla fall, :) hände inte på fem år.)
 
Ok? aldrig stött på en sådan person, men antagligen är jag i så fall en sådan. Jag bläddrar tex i boken ibland och lyfter en tekopp och byter säker sittställning någon gång var 40 minut.

Som tur är hörs detta nog inte över min mans punkmusik och TV-serie/dataspel oavsett :D

(Ok, med lite tur är hen förbi avsnittet nu i alla fall, :) hände inte på fem år.)
Min uppfattning är att en person som låter mycket och hela tiden sällan själv tycker att den låter mycket och hela tiden. "Jag gör ju inget" typ. Nej, trots att du inte gör något låter du, har jag tänkt. Jättemärkligt hur vissa kan låta utan att göra så mycket, men så är det.

Min uppfattning är att en person som låter mycket och hela tiden ofta tycker att de som inte är lika ljudliga är gnälliga eftersom de reagerar på ljudnivån hos de andra.
 
Det går utmärkt att öppna dörren med armbågen utan att det låter en massa- det lät inte när jag gjorde det, jag släppte inte upp handtaget direkt igen ju.
Du vet eftersom du ansträngde dig extra för att öppna och stänga dörren på jobbet ljudlöst med armbågen och därför särskilt gav akt på det? Eller för att du vet att du alltid är ljudlös?

Själv hade jag tveklöst låtit handtaget fara upp igen av sig självt helt enkelt (om dörren hade varit stängd och jag hade haft båda händerna upptagna på jobbet, vilket inte hänt, eftersom dörren är öppen normalt och jag har en hand över normalt på jobbet. Men om den skulle ha varit stängd hade det varit för att ljudnivån på jobbet hade varit så högt att det inte skulle hörts oavsett.)
 
Min uppfattning är att en person som låter mycket och hela tiden sällan själv tycker att den låter mycket och hela tiden. "Jag gör ju inget" typ. Nej, trots att du inte gör något låter du, har jag tänkt. Jättemärkligt hur vissa kan låta utan att göra så mycket, men så är det.

Min uppfattning är att en person som låter mycket och hela tiden ofta tycker att de som inte är lika ljudliga är gnälliga eftersom de reagerar på ljudnivån hos de andra.
Ja så är det absolut. Det sista håller jag definitivt med om, jag är kanske i kategorin du tycker speciellt illa om (det vet jag inte av just orsakerna du anger), men jag tycker nog absolut också precis som den kategorin.
 
Jag var nog väldigt :nailbiting: för att låta när jag flyttade in i lägenheten. Men efter att hört grannarna under ett par månader slutade jag bry mig. Speciellt eftersom de envisas med att ha skriktävling med sin son vid läggdags varenda kväll efter 10, helg som vardag.
 
Du vet eftersom du ansträngde dig extra för att öppna och stänga dörren på jobbet ljudlöst med armbågen och därför särskilt gav akt på det? Eller för att du vet att du alltid är ljudlös?

Själv hade jag tveklöst låtit handtaget fara upp igen av sig självt helt enkelt (om dörren hade varit stängd och jag hade haft båda händerna upptagna på jobbet, vilket inte hänt, eftersom dörren är öppen normalt och jag har en hand över normalt på jobbet. Men om den skulle ha varit stängd hade det varit för att ljudnivån på jobbet hade varit så högt att det inte skulle hörts oavsett.)
Jag vet därför att JAG öppnade dörren med armbågen i en tyst korridor. JAG hade en helt full temugg i handen som jag samtidigt skulle balansera när jag gjorde det. Jag hade ingen lust att skvallpa ut mitt te för att lta handtaget fara upp när det går att låta bli helt enkelt.

Det är inte första gången jag öppnat en dörr så, så jag vet att man inte behöver låta. Jag behöver inte anstränga med extra, det är ingen ansträngning att inte föra väsen ständigt. Inte för mig.
 
Ja så är det absolut. Det sista håller jag definitivt med om, jag är kanske i kategorin du tycker speciellt illa om (det vet jag inte av just orsakerna du anger), men jag tycker nog absolut också precis som den kategorin.
Det märks eftersom du verkar så kritisk till att man kan vara tyst. Och att man kan vara olika och undra varför folk måste låta helt utan att klaga på en låtande person, bara att man undrar över fenomenet.
 
Det märks eftersom du verkar så kritisk till att man kan vara tyst. Och att man kan vara olika och undra varför folk måste låta helt utan att klaga på en låtande person, bara att man undrar över fenomenet.
Jag är helt för att vara olika. Jag har fått uppfattningen att du är väldigt kritisk till personer som inte är lika tysta som du är och blir väldigt irriterad på dem.

Jag blir inte irriterad på personer som är tysta, eller personer som låter när de öppnar och stänger dörrar.
 
Jag är helt för att vara olika. Jag har fått uppfattningen att du är väldigt kritisk till personer som inte är lika tysta som du är och blir väldigt irriterad på dem.

Jag blir inte irriterad på personer som är tysta, eller personer som låter när de öppnar och stänger dörrar.
Du läser in väldigt mycket.

Jag är inte kritisk, däremot har jag undrat varför man måste låta ständigt när man gör saker, precis som jag undrar varför jag plötsligt inte är så förtjust i ost på mackan längre, varför mössor glider upp på huvudet på mig och bildar en topp osv. En undran helt enkelt. Man kan undra utan att vara kritisk.

Jag irriterar mig inte generellt på dem heller, jag tog min son som exempel eftersom det var ett ständigt ljudhav när han var i närheten, ständigt ljud, och aldrig tystnad. Det är då det tvärtom blir störande, när man inte själv kan få ljudvila från en sådan person. Eller från ljuden som de skapar. Generellt sätt får man oftast ljudvila eftersom alla inte är sådana, så det är ju inte så att jag går och stör mig på att personer inte är som jag.

Jag tolkar @Görel som att hon tycker att hennes grannar är jobbiga eftersom deras störande har blivit överdrivet, hade de stört normalt hade hon inte reagerat. Det är precis på samma vis jag menar med personer som låter, är det konstant och man inte kan freda sig från det så blir det jobbigt och störigt.

Så... personer får gärna låta, jag förstår bara inte varför när det inte behövs, men jag skiter i vilket bara jagi nte behöver leva med det och stå ut med det hela min vakna tid typ. Vilket man normalt inte behöver. Eller i alla fall inte jag.
 
Skriver man på kontraktet får man givetvis det, jag tycker att det låter helt galet och är glad att jag sluppit liknande kontrakt bara. Skulle aldrig falla mig in att klaga på att en nattarbetande granne ville duscha när hen kom hem från jobbet eller att någon som arbetar morgonskift satte larmet på 03.00 till exempel.
Inte ens i byråkratiska Tyskland där alla gärna klagar på allt (vi har dessutom också mittagaruhe mellan 13-15 där man måste vara tyst) har någon klagat när jag jobbat sent och duschat runt 23-23.30. Jag svettas mycket i mitt jobb. På sommaren pga värmen och på vintern för nästan alla gamla har väldigt varmt i sina hem. Nutiden har tvingat oss att jobba obekväma arbetstider och då måste det vara okej att snabbt duscha av sig innan man lägger sig i sängen. Ingen klagar på den morgonpigga som duschar före 06.00 innan sitt jobb men gärna på den stackare som måste duscha efter 22.00.

Jag både städar, lyssnar på musik och tvättar mellan 13-15 men brukar låta bli spika eller borra i väggarna i alla fall.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 767
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 177
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 527
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Strejk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp