Bukefalos 28 år!

När andra människor blir för närgångna...Vad gör man då?

Det är inte bara långt hår det gäller, utan allt hår som avviker det minsta från det vanliga.
Det är något med hår alltså.
Jag vet dock inte vad man gör åt det.
För egen del så är jag totalt okänslig för om folk tar i mig.
Det stör mig inte på något vis.
Om det inte blir fräckt eller respektlöst.
Håret var inget problem där.
 
Det är något med hår alltså.
Jag vet dock inte vad man gör åt det.
För egen del så är jag totalt okänslig för om folk tar i mig.
Det stör mig inte på något vis.
Om det inte blir fräckt eller respektlöst.
Håret var inget problem där.
Människor är väldigt olika med det där. Därför är det ju bättre att inte pilla på folk, man vet inte hur stor privat zon de vill ha.
 
Människor är väldigt olika med det där. Därför är det ju bättre att inte pilla på folk, man vet inte hur stor privat zon de vill ha.
Så är det ju.
Men det innebär att jag inte har några lösningar på problemet även om jag har blivit utsatt.
Jag har mest fortsatt med mitt och ibland fått säga "Nu så får du släppa för jag skall gå vidare".
 
När vi ändå är inne på att ta på folk till höger och vänster, vad är det som får endel att tro att en gravidmage är något som är helt okej att ta på? Nu varken är eller har jag varit gravid själv, så det är inget jag har egna erfarenheter av, men hört otaliga historier. Tror att jag skulle få spel om det skulle hända mig :mad:
 
Du är duktig som orkar säga ifrån och stå upp för dig själv!
Jag önskar att jag också gjorde det, men ärligt talat har jag helt enkelt gett upp och anpassat mig. En del av mig tycker att det är värt att ta striden, för att få till en förändring i samhället, men för det mesta orkar jag inte. I situationer där jag kan säga ifrån öga mot öga är det inte så farligt, det är främst när det tutas och skriks ur bilar och de förföljer en med bil som jag inte tycker att det riktigt går att säga ifrån.
 
Det verkar vara någonting med idioter och långt hår. Upptäckte det för något år sedan (har själv inte så långt hår btw). Jag trodde inte män hade någon åsikt om hårlängd alls, överhuvudtaget (inte mer än man själv har om mäns hårlängd i alla fall, dvs passar de i det eller inte.). Men det verkar finnas en del som tycker att kvinnor ska ha långt hår basta (speciellt i USA) de verkar sammanfalla med män som har usel kvinnosyn. Det är kanske där någonstans förklaringen finns (men inte ursäkten, tycker också du får vara otrevlig mot dem!)

Det var inte den här artikeln utan någon annan om att kvinnor är så elaka och klipper sig kort för att de hatar män och är feminister och lesbiska. Men den säger säkert ngt liknande, inte läst den.
http://alphagameplan.blogspot.se/2011/04/women-dont-cut-your-damn-hair.html

(Å andra sidan finns det väl kvinnor som hatar män med långt hår och eller kilt också så det kanske jämnar ut sig.)
 
Jösses , blir rädd av den här tråden, kommer aldrig mer våga gå nära någon främling =D
Är det verkligen så farligt att du får komplimanger för ditt fina hår ?
 
Jag tycker tonläget kan bero lite på situationen.
Som om någon beundrar ditt hår, då kanske det räcker med att uppmärksamma personen på att denne faktiskt rör vid dig, typ "tack men jag skulle uppskatta om du inte tog på mig, eller tack men brukar du ta på folk utan att be om lov?"
Ofta behöver man bara påpeka att folk faktiskt tar på en för att de ska komma av sig. Det händer säkert på automatik ibland (då menar jag t.ex. ta på håret eller om någon typ känner på ens jacka och ger en komplimang.

Gällande regelrätt tafsande tror jag på att skämma ut dom. Att stanna upp och ganska högt fråga dom med vilken rätt de tafsar på dig. Eller fråga vad de håller på med. Säga ifrån klart och tydligt, lagom högt så de bredvid hör vad som händer.

På krogen får man nog bli mer offensiv. Där kan man behöva bli rejält otrevlig.

Jag tycker inte man bara ska låta det rinna av, eller okej,, efter att man sagt ifrån kan man låta det rinna av en.
 
Jösses , blir rädd av den här tråden, kommer aldrig mer våga gå nära någon främling =D
Är det verkligen så farligt att du får komplimanger för ditt fina hår ?

Tycker du det är en komplimang när någon drar i eller känner på ditt hår? Vilt främmande människor?

Jag har fått komplimanger för mitt hår hela mitt liv, både när det varit långt och kort, och det har jag (såklart) blivit glad av och tackat för. Men jag skulle inte uppskattat om någon börjat känna på det!
 
Jag blir för det mesta tillfrågad innan någon "tafsar", iaf när jag varit ute eller på div festivaler. Typ "får jag ta på dina bröst?" :grin: dom blir ju alltid lika förvånade när jag säger nej med :confused: som om det är någon allemansrätt?:confused:
 
Fast nu handlar det ju inte om att folk ger hennes hår komplimanger. Utan att folk TAR på henne. Stor skillnad. Folk får ge mig komplimanger om det mesta men dom kan ge fan i att röra mig.
Nja jag tycker inte det är så farligt om någon skulle ta på mitt långa hår heller,, ärligt talat, inte så att jag skulle ställa mig och vråla o gapa o bråka som många här skriver, riktigt obehagligt att folk är så aggressiva.
 
Är det verkligen så farligt att du får komplimanger för ditt fina hår ?

Du menar vad för något?! Skulle det vara en komplimang att någon kommer fram och tafsar på mig? Oavsett om det är håret, brösten eller rumpan?

I vad består komplimangen? "Jag mår inte fysiskt illa av att se på dig så därför har jag rätt att visa dig det genom att ta på dig"?

*kräks lite i munnen*
 
Tycker du det är en komplimang när någon drar i eller känner på ditt hår? Vilt främmande människor?

Jag har fått komplimanger för mitt hår hela mitt liv, både när det varit långt och kort, och det har jag (såklart) blivit glad av och tackat för. Men jag skulle inte uppskattat om någon börjat känna på det!
Ja om människan menar väl så ja, jag ser ingen anledning till att bråka och vara konfliktinställd till den milda grad som många här verkar vara.
Så länge folk menar väl så ser jag ingen anledning och bråka, men jag är väldigt snäll också, många verkar vara arga och taggarna utåt .
 
Du menar vad för något?! Skulle det vara en komplimang att någon kommer fram och tafsar på mig? Oavsett om det är håret, brösten eller rumpan?

I vad består komplimangen? "Jag mår inte fysiskt illa av att se på dig så därför har jag rätt att visa dig det genom att ta på dig"?

*kräks lite i munnen*
Om någon tar i mitt hår och säger att det är fint ser jag inte som att de taffsar haha =D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp