När barnlängtan?

Ravishing

Trådstartare
Jaa, hur gamla var ni när ni började längta efter barn? För min del känns det lite tidigt men :love: jag kan inte hjälpa det...lite jobbigt att vara bebissjuk och bara längta galet mycket efter en liten att snusa på.
 
Sv: När barnlängtan?

Jag hade en period när jag var ca 17 år som jag ville ha barn.:angel: Men det lade sig och kom tillbaka strax efter att jag fyllt 21. Dock får det nog vänta ett tag...
 
Sv: När barnlängtan?

Jag är 18 och har känt så att jag vill ha barn i ett år nu. Ganska jobbigt men ajg hoppas verkligen att det lägger sig annars vettetusan hur det här kommer gå. Övertalar mig själv med argumenten att jag inte skulle kunna ge barnet en dräglig tillvaro...skulle aldrig klara av att ta bort ett barn om jag blev gravid så vi hoppas att det inte sker :crazy:
 
Sv: När barnlängtan?

kl

Jag har haft det lite i perioder. När jag träffade min man (var 17 då) hade jag inte en tanke på barn, men efter bara några månader började suget komma smygande. När jag var 19 var bebislängtan väldigt stark och värre blev det när jag var 20-21. Hela kroppen liksom skrek efter en bebis! När jag blev 22 så lugnade jag mig lite och tyckte att det fanns en del som vi behövde bli klara med och jag kände inte att vi tvunget måste ha en bebis NU. Nu är jag 23 och bebislängtan är helt tokigt stark. Vi får se när det blir en liten, så snart som möjligt hoppas jag!

//Julia
 
Sv: När barnlängtan?

sj har jag varit väldigt anti att skaffa barn, men nu vid 25 så längtar jag faktiskt, även om den känslan känns lite skrämmande jämfört med vad jag har känt förrut, så känns det samtidigt oerhört spännande på samma gång.

en annan del som spelar stor roll inför att bli förälder är tryggheten jag känner nu. jag har en man som jag älskar, hus, kombi (som vi köpte förra sommaren så vi skulle kunna få plats med en barnvagn);) , fast inkomst..

om allt går vägen så kanske man har en knodd nästa år, vilket i sådanna fall kommer vara till killens bror och hans tjejs största förtjusning, då de har tjatat om kusiner enda sedan jag och killen blev ihop:D
 
Sv: När barnlängtan?

Jag va 20 år när min bebislängtan började komma. jag hade då varit tillsammans med min sambo i 1,5 år ungefär. ca ett halvår senare blev jag gravid (planerat) och nu har vi en underbar dotter på 11 månader=)

Innan jag blev tillsammans med min sambo avskydde jag barn. jag ville absolut inte ha några ungar i mitt liv. men ändrade mig ganska snabbt efter att jag träffade den rätta=)
 
Sv: När barnlängtan?

aldrig har jag längtat så mkt efter bebis som nu när den i 2 v legat och tryckt på mina revben och idag har den legat och gnuggat på 1 fläck sen kl halv 9 imorse.. Smärtsamt. Och värre blir det när den blir större!
 
Sv: När barnlängtan?

Började längta tidigt, kring 14 år kanske och det har hållit i sig.
Nu är man 22 och har 2 stycken, första kom vid 19. (planerat)
 
Sv: När barnlängtan?

Jag var 16 när jag började få barnlängtan lite smått. Började när jag träffade min sambo och har hållt i sig (är 22 nu). Har bara blivit "värre" och "värre" med åren (om man nu kan skriva så). Men förnuftet får råda tills vidare;)
 
Sv: När barnlängtan?

Jag som vill höra att det inte blir värre...blir så avundsjuk på alla som går omkring med en bäbismage :love:
 
Sv: När barnlängtan?

Oja.. är extremt svartis på alla föräldrar och "parents to be" där ute:love:
Inte blir det bättre när man har världens underbaraste klass att praktisera i (pluggar till låg/mellanstadie lärare):love:
 
Sv: När barnlängtan?

16-17 år när jag ville ha en bebis.
20 år när jag ville ha barn.
när jag fyllde 22 år hade jag en bebis som var 1½ månad :love:
 
Sv: När barnlängtan?

Den riktiga längtan kom väl för några år sedan, när jag var 25 kanske?
Nu väntar jag bara på sambons längtan också :D (den är på gång, sakta men säkert!)
 
Sv: När barnlängtan?

Jag är 30 och har aldrig haft någon RIKTIG längtan. Som hållit i sig länge.
Jag har dålig ork och låg stresstålighet och tvivlar ibland på om jag någonsin kommer att klara av det.

Men jag kan längta väldigt mycket i perioder.
Sambon sa "ja tack" till fler barn redan för 7 år sedan (han har 2 sedan innan) så det enda jag behöver göra är att sluta med p-pillren.

Inte riktigt ännu bara... :D

Men låt säga, om det nu skulle bli trots piller - då skulle jag helt klart behålla barnet.
Det är nästan så man önskar att det kunde hända en sådan "olycka" ibland, för då skulle jag inte vara tvungen att ta det där läskiga beslutet att aktivt försöka. :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 672
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 474
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 185
Senast: McFlurry
·
Tjatter Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den. Jag börjar. Hjälp! Jag är en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 752
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp