Bukefalos 28 år!

När EN av dem är tjock!

B

**BORTTAGEN**

Jag har ett problem. Jag har 3 st gerbilhonor. EN av dem är tjock som en ladugårdsdörr, de andra är helt normala. Hur ska jag kunna "banta" den tjocka utan att svälta de andra 2 till döds? De får bara normal gnagarmat, inte nån extrem-fet. Hon som är tjock är den dominanta så även om jag skulle lägga in lite för lite mat så skulle hon ta allt och de andra två få ingenting. Nån som har tips?????
 
kan du inte lägga över henne i en annan bur sålänge?
 
Har haft samma problem... :smirk: En smällfet och en normal. (Det är den normala som är sjuk nu... :()

När våra började få mer grönsaker så jämnade sig vikten något, men annars är det inte så mycket att göra tydligen. Jag försökte ta ut den feta lite oftare, och under tiden hon var ute och "motionerade" så lade jag in nötter, solrosfrön och annan "fetmat" i buren åt den andra. Fast det är besvärligt, man kan ju inte tvinga den som är kvar i buren att äta på beställning, liksom. Hon var mer intresserad av vad som hände med kompisen utanför... :smirk:
 
Om jag separerar dem skulle det bli hopplöst att få ihop dem igen, och att tvinga tjockisen att bo ensam tycker jag inte är ett bra alternativ. Jag har haft funderingar som du Pinky, men det är svårt att få det att funka. Jag försöker motionera dem så mycket det går, men rörelse ger hunger osv osv...
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 597
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: Miiikaela_
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp