Bukefalos 28 år!

När slutade ni med spjälsäng?

Mirre

Trådstartare
Isak är ju bara 10 månader så är för tidigt för honom än men spånar lite.
När började ni med vanlig säng?
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Vi kommer förmodligen att byta säng till hösten, då sonen är drygt 3 år. Han sover kanonbra i sin spjälsäng och har alltid gjort det, så vi har varit lite fega för att byta. Jag tror inte att vi byter senare än vid 3,5 iaf.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Min 2-åring fick riktig säng i helgen. Jag ska köpa Mammutserien och ville då oxå ha sängen på plats. Han sover dock i sin spjälsäng men kan ligga på stora sängen och läsa bok och leka.
Sen är det bra om man ska ligga och läsa sagor eller bara vill slappa medans de små leker i rummet.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Vi tänker ha spjälsäng så länge hon inte klarar av att klättra ur den.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Rebecka fick vanlig säng när hon var 2½ år då valde hon själv att sova i riktig säng å på sitt eget rum , Anton ska vi snart byta till
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Vi ska byta snart, håller på att letar bra säng nu och dottern är snart 2,5 år. Hon sover jättebra i sin spjälsäng, men nu ska den snart vidare till en liten kusin istället.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Max var strax över 2år när han fick en "vanlig" säng. En utdragssäng från IKEA. Men jag satte för gluggen med långsidan på spjälsängen första tiden så han inte skulle ramla ut.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Min son var 9 månader när han slutade med spjälsäng. Då vägrade han sova i spjälsäng så han fick en sängmadrass som låg direkt på golvet. Då hade sonen eget rum men varje morgon kröp/gick han in till mitt rum när han vaknat så det gjorde inget.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Äldsta dottern fick sin växasäng (IKEA) när hon var 1år och 7 månader. Fungerade jättebra från dag 1 :)

Hade hon försökt klättra ur spjälsängen tidigare så hade vi bytt tidigare, hellre att hon ramlade den lilla höjden som växasängen har än att hon ramlade från överkanten på spjälsängen.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Loke är nu 17 mån och jag ser hur han försöker klättra in i spjälsängen, så jag funderar på en riktig säng.
Men det dröjer nog nån månad till, just nu har jag inte råd och han sover ändå bra i sängen och kan ju inte klättra ur än.:)

Jag funderar på IKEA SNIGLAR säng, han har den spjälsängen och är nöjd, så vf inte barnsängen också? Så ska jag köpa extra skydd som också fanns så att han inte trillar ur.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Tom har sovit i stor säng sedan han var ett år. Då stod den på golvet. Jim sover fortfarande i sin spjälsäng som står brevid min, men utan sida, han är två år nu!
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Emil sov i spjälsängen fram till han var ungefär 2 år. Då satte vi in en vanlig stor säng (som står direkt på golvet) i hans rum så han fick själv välja. Några gånger sov han i den dagtid och efter ett tag även nattetid. Men vi behöll spjälsängen på rummet några veckor till för ibland ville han sova i den.
Vi gjorde en egen lite fräck säng av denna, lite kanter så han inte skulle ramla av men lagom höga så han kan klättra ut utan problem, klädde dom med ett coolt traktortyg som Emil själv valde.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

På våran spjälsäng går ena sidan att ta bort.

När Grodan blir så stor att hon kan klättra ( riskerar att ramla över ) så tar vi bort sidan på sängen bara.
Men det kanske man inte kan på alla spjälsängar ?
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Elivia har fått en ny säng som står inne i hennes nya rum. Hennes nuvarande rum och spjälsäng är det meningen att Saga ska flytta in i så småningom. Just nu sover ju Saga inne i vårt rum i en babykorg.

Men jag har inte vågat låta Elivia sova i sin nya säng ännu, är rädd att hon ska trilla ur;). Hon bökar runt så mycket på nätterna när hon sover. Hör ofta hur hon dundrar in med huvudet i spjälorna (har spjälskydd men det låter ändå:o). vi får väl se om ett par m ånader när Saga växt ur korgen. I värsta fall får vi köpa en spjälsäng till tills storasyster är redo för en vanlig säng.

Elivia är nu 18mån.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Hannes var drygt 1 år när han fick en växa säng av sina kusiner. Han tvärvägrade att sova i spjälsäng, vaknade direkt han kom i kontakt med spjälorna. Växasängen har ganska höga kanter när de är ihop på det kortaste läget. Har den vid fotändan av vår säng, så när han vill upp till oss så klättarar han bara över till oss.
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

D slutade sova i sin spjälsäng när han var ca 4 månader, han sover i våran säng som är 30 cm hög sedan dess. Han är 18 månader om ett par veckor.

L är 2 månader och har aldrig legat i en spjälsäng, han sover i våran.



/nevin, vars säng är stoooor
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Precis som Nevin så har spjälsäng mest varit avlastningsyta;) Egen säng runt 2, sona själv vid 3 år men kommer in till oss mitt i natten. Vi är numera 5 st i 180 standard dubbelsäng :D bebis på armen, 3 åring i mitten eller fötterna om storebror 6 år ligger kvar i sin säng =) Visst ibland är jag lite stel men oftast är det bara myyyyysigt! mannen klagar ibland men när det är tomt saknar han dem :p
 
Sv: När slutade ni med spjälsäng?

Oj! :D
Jag som knappt kan sova med sambon bredvid mej :)
Som tur är för mej så har ingen av mina ungar velat sova med oss efter ca 6 mån ålder. men det är jobbigt när de blir sjuka, då hade det varit bekvämare att ha bredvid sig. Tar vi in dem nu vill de bara hoppa och leka.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 523
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 960
Senast: ameo
·
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 130
Senast: SiZo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 926
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp