Någon annan som lägger undan lite för bra?

Rie

Trådstartare
De saker jag verkligen vill ha kvar och lägger undan - jag hittar dem inte...…..
Har ju inte slängt, det är jag abslout säker på, dem men var i all världen har jag kunnat trycka in dem så att de inte syns?
Två exempel
*Eftersom jag gillade en klänning så mycket så beställde jag en till, likadan, och lade undan den tills dess att den behövdes.
Hittar den inte.
*Lade undan ett antal kameror (i en kartong har jag för mig) och satte undan när vi skulle på semester för att de inte skulle synas i fönstret.
Var har jag satt den kartongen? Hittar inte.....
Hade några pärmar med papper som jag inte hittade på ett bra tag. Nu hittade jag en del papper i en kartong och mindes att jag rensat ur pärmarna och bara behöll det viktigaste. Så de finns kvar i alla fall, men var "borta" länge och sysselsatte mig i funderingar.

Jag har nog ärvt min mammas förmåga att sätta in hur mycket helst i skåp och garderober.
När jag skulle tömma föräldrahemmet fanns en liten kallgarderob på vinden som visade sig gömma otrooooliga mängder saker.
Så den eventuella gömmaundanförmågan är ju bra, men förmågan att hitta dem igen skulle jag vilja ha 100% av.

Någon som känner igen sig?
 
De saker jag verkligen vill ha kvar och lägger undan - jag hittar dem inte...…..
Har ju inte slängt, det är jag abslout säker på, dem men var i all världen har jag kunnat trycka in dem så att de inte syns?
Två exempel
*Eftersom jag gillade en klänning så mycket så beställde jag en till, likadan, och lade undan den tills dess att den behövdes.
Hittar den inte.
*Lade undan ett antal kameror (i en kartong har jag för mig) och satte undan när vi skulle på semester för att de inte skulle synas i fönstret.
Var har jag satt den kartongen? Hittar inte.....
Hade några pärmar med papper som jag inte hittade på ett bra tag. Nu hittade jag en del papper i en kartong och mindes att jag rensat ur pärmarna och bara behöll det viktigaste. Så de finns kvar i alla fall, men var "borta" länge och sysselsatte mig i funderingar.

Jag har nog ärvt min mammas förmåga att sätta in hur mycket helst i skåp och garderober.
När jag skulle tömma föräldrahemmet fanns en liten kallgarderob på vinden som visade sig gömma otrooooliga mängder saker.
Så den eventuella gömmaundanförmågan är ju bra, men förmågan att hitta dem igen skulle jag vilja ha 100% av.

Någon som känner igen sig?
Det kallas tidig demens kära du :D :D :D
 
Jag har hur mycket som helst som jag har lagt på ett säkert ställe för att jag inte ska bli av med det. Allt från vapenlicens till räkningar saker som är viktiga att ha koll på. Jag kan dessutom vara säker på att jag vet var jag lagt det. Men det finns inte där när jag ska ha tag i det.
Vet inte hur mycket jag fått betala i påminnelser för räkningar där jag inte hittar orginalet när jag ska betala.
 
Extremt stor ikännkänningsgrad. Jag har massor av viktiga saker jag lagt på särskilda ställen som jag nu inte hittar. Jag blir tokig. Allt skräp som ligger öppet hittar jag däremot alltid. Det enda knepet jag har är att leta efter något helt annat, då kan jag ibland hitta något viktigt. Som jag omedelbart lägger på ett annat säkert ställe som jag inte hittar. Demens here I come. :meh:

Däremot kommer jag gå till min grav med minnet att Gustav II Adolf dog 1632 den 6 november genom att gå vilse i dimman i slaget vid Lutzen och att 7x7 är 49.
 
Däremot kommer jag gå till min grav med minnet att Gustav II Adolf dog 1632 den 6 november genom att gå vilse i dimman i slaget vid Lutzen och att 7x7 är 49.
OT
Tack vare en äldre dam i grannskapet har jag för evigt inpräntat att 6x7 är fyrtiotu.
Och komikern Lasse Eriksson har lärt mig att man viker svenska flaggan enligt kalsongmetoden (så det gula inte syns)
 

Liknande trådar

Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 297
Senast: ekra
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp