Bukefalos 28 år!

Någon med koll på Reiningen?

Ja o inte bara det.... Kjell o Eliza´s ena hingst efter Crimson... Rootn Tootn catalust har ju varit över hos Fredrick Thomsson.... Och han tävlade honom i statrena...
det är inte illa för lilla sverige att skicka över hästar som faktist kan hävda sig lite där över!!!!

Nu är han tillbaka tror jag o Eliza skall tävla honom här i sverige i år...

Synd att dom inte har fler öppna klasser med på quareter showerna bara....Annars är det väldigt bra tävlingar!!!
 
Rootn Tootn Catalyst är väl valack numera?

Kjell & LiZa har skickat över hans lillebror (Cashalyst :confused:) till F:T så han är väl där nu tror jag, blir spännande att se om han gör lika fina resultat!

Både SRHA och NRHA är ju öppna för alla raser...

Malin
 
Tror att Tootin är hingst och Cashalyst är valack om jag inte är helt ute och cyklar.

Skall blir mycket spännade att se Eliza i reining sadeln igen :bump: :bump: :bump: :rofl:'

- Jessica -
 
Jeg känner nog inte att dom är emot oss, men dom är definitivt inte med, det är en himla skillnad. :crazy:
Det finns ingen möjlighet att få med westernridning, eftersom det innehåller så många olika dicipliner. :smirk:
Men vad menar du med att Reiningen inte är riktigt etablerad i SvRf. :confused:

Att westerntävlingar hamnar på familjesidorna är ju ingen nyhet, eller tycker ni det? :confused:
Det fungerar så, vi är ingen "sport" därför kan vi bara figurera på familjesidorna eller liknade. Tex hemma hos reportage på länssidorna. :smirk:

För mig har en vändning kommit i och med att FEI CRI tävlingarna har kommit igång. :bow:

FEI är något media förstår, där tävlar ju både Baryard och Brink. Varje gång man försöker förklara vilken nivå det är på tävlingen vi gör (WRAS, AQHA, eller NRHA) så skakar dom på huvudet och förstår inte regelverket eller hur dom skall värdera nivå och prestation. :(

När vi pratar FEI köper dom konceptet med en gång, likaså är FEI det enda sättet att få med våra tävlingar och resultat på Sportsidorna, där jag personligen tycker att dom hör hemma :idea:

För er som inte vet det finns nu allt Reiningkommitten, SRHA publicerar av allmänintresse men i det nyhetsbrev som SvRf skickar ut, likaså i deras pressreleaser. Det tycker inte jag är så dåligt :angel:

Monke :)
 
Javisst har det börjat hända en hel del, det jäser lite överallt tycker jag. Och mer blir det, och fler entusiaster behövs.:bow: :banana:.

Alla som kan tänka sig att hjälpa till är välkommna till mötet på Grevagården, den 15 April kl 14.00. :idea:
Alltid kan man göra något. Ju fler som hjälper till desto lindrigare blir det för alla.

Jag antar att du skämtar med mig :o, jag Förbundskapten :crazy:
Men vi har faktiskt några stycken riktigt bra förslag på personer till posten som skall synas under lupp :d :bow:

Monke :)
 
Klart vi måste visa oss mer!! Vi som endå har lite mer kunskap än nybörjarna men ändå inte är i toppen?
OM vi visar att vi finns, det dinns ju faktiskt en hel del, så får vi vel starta lite "heta" diskussioner..hehe..så kan vi alla lära oss lite mer av varandra!? :banana: :banana:
WEEEE lägg in en het tråd nu!! ;) ;) ;)
 
Det är ju en sak att skicka över och träna hästar en annan att exportera.
Förvisso har väl ingen Svensk exporterat häst till staterna, men väl till både Holland, Norge och Tyskland.
DET tycker jag är lite coolt. :bow:
För närvarande vet jag i alla fall 3 hästar som gått från Sverige till Tyskland. :bow:

Eliza skall tävla Rootn Tootn i April. :D

Vad gäller öppna klasser så är som Hotrodder säger både SRHA och NRHA öppna klasser. :d

Monke :)
 

Liknande trådar

J
Western Hittade årets SM regler på WRAS hemsida: SM Regler 2006 WRAS regelbok gäller med de anpassningar och tillägg som anges nedan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 727
Senast: JHANA
·

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp