Bukefalos 28 år!

Någon som har en "budgettelefon" ?

Jag tror att väldigt många passar inom dina krav. Jag menar, folk säger att iPhones är overrated och går sönder för minsta lilla. Men min älskade 4s har följt med mig i 3,5 år nu, åkt i stallgolvet flera gånger, slängd i golvet mm. Och den fungerar fortfarande toppen och har bara en enda repa. Dock börjar batteriet ge upp så det är väl dags att byta snart... :cry:

Såna "äldre" varianter säljs ju väldigt billigt nu.
 
Jag tror att väldigt många passar inom dina krav. Jag menar, folk säger att iPhones är overrated och går sönder för minsta lilla. Men min älskade 4s har följt med mig i 3,5 år nu, åkt i stallgolvet flera gånger, slängd i golvet mm. Och den fungerar fortfarande toppen och har bara en enda repa. Dock börjar batteriet ge upp så det är väl dags att byta snart... :cry:

Såna "äldre" varianter säljs ju väldigt billigt nu.
Fast en fem år (eller mer?) telefonmodell som säljs billigt nu är inte definitionen på en budgettelefon.
Grattis förresten som haft din så länge!
 
Fast en fem år (eller mer?) telefonmodell som säljs billigt nu är inte definitionen på en budgettelefon.
Grattis förresten som haft din så länge!
Självklart inte, tänkte mer som ett exempel på att det går att få en telefon att hålla länge trots att den inte är sagt att vara extra hållbar. :)
 
Fast det stämmer bara för lägsta prisklassen. Det finns flera lurar i 2-3000 kronorsklassen som utskåpar en Iphone 6 alla dagar i veckan. Min Xperia Z med en Quad-core Snapdragon är riktigt bra.

Oh ja, visst är det så! Nu pratade jag om de billigare smartphones, typ de för en tusenlapp och ner.
En Xperia Z skulle jag inte räkna som en budgettelefon heller, den kostade en bra bit mer än ~2000 när den släpptes =)
 
Oh ja, visst är det så! Nu pratade jag om de billigare smartphones, typ de för en tusenlapp och ner.
En Xperia Z skulle jag inte räkna som en budgettelefon heller, den kostade en bra bit mer än ~2000 när den släpptes =)

Du har helt rätt. Så det får bli en del av mitt tips, titta på de telefoner som släpptes för ett år sedan och undvik Apple
 
Den telefonen jag hade spanat in är slutsåld på webbutiken nu. Verkar ha utgått. :banghead: Finns i några fysiska butiker men inte i närheten av mig. Nåja den var inte så fint rosa så jag letar vidare. Såg någon 4-kärnig för 1200:- eller så, den verkade ok men hade få recensioner.
 
Hittade en som verkar vara nyutkommen: MOTOROLA Moto G 3rd gen.
Någon som har Motorola? Är det en bra/dålig tillverkare?
Denna är vattentät på 1 m djup i 30 minuter så borde klara av regn då. Det finns utbytbara baksidor i olika färger tror jag.

  • 5 tums HD IPS LCD-skärm (720 x 1280 pixlar)
  • Android 5.1.1 Lollipop
  • Vattentät design (IPX7)
  • 13 Megapixel-kamera (f/2.0) med dual flash
  • 1,4 GHz fyrkärnig processor (Qualcomm Snapdragon 410)
  • 1 GB RAM
  • 8 GB inbyggt minne (Plats för micro-SD upp till 32 GB)
  • Batteri (2470 mAh)
Låter det bra? Jag kan inget om sånt här.
 
Hittade en som verkar vara nyutkommen: MOTOROLA Moto G 3rd gen.
Någon som har Motorola? Är det en bra/dålig tillverkare?
Denna är vattentät på 1 m djup i 30 minuter så borde klara av regn då. Det finns utbytbara baksidor i olika färger tror jag.

  • 5 tums HD IPS LCD-skärm (720 x 1280 pixlar)
  • Android 5.1.1 Lollipop
  • Vattentät design (IPX7)
  • 13 Megapixel-kamera (f/2.0) med dual flash
  • 1,4 GHz fyrkärnig processor (Qualcomm Snapdragon 410)
  • 1 GB RAM
  • 8 GB inbyggt minne (Plats för micro-SD upp till 32 GB)
  • Batteri (2470 mAh)
Låter det bra? Jag kan inget om sånt här.
låter väl helt ok tycker jag :)
 
@Linda8142

Såvitt jag förstår har Motorolan fått väldigt bra omdöme av "förståsigpåare"!
Berätta vilken det blev och vad du anser om den :)

Själv är jag lite sugen på Experia M4 eller för den delen Motorolan.

Om det är nån som har M4:an så berätta gärna vad ni anser om den!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 328
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
1 972
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 951
Senast: Hyacinth
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp