Bukefalos 28 år!

Någon som har en "budgettelefon" ?

Med budgettelefon menar jag under 2000 kr ungefär. Jag funderar på att köpa en ny, har inte råd med någon dyr men såg att det finns några till lägre pris, t.ex Xperia E4 för endast 990 kr. Det står inget om att den är operatörslåst. Låter ovanligt billigt ju. :cautious:

Egentligen använder jag telefonen mest till att lyssna på musik så musikspelaren måste vara bra och man ska kunna ha små in-ears till den. (Man måste väl inte ha samma märke som telefonen?)

I andra hand skickar jag sms och i tredje hand ringer jag med den. :D Fotar inte så mycket men kanske skulle göra det mer om mobilkameran vore bra. Surfar aldrig men kanske skulle göra det om det gick snabbare än med min nuvarande telefon. :cool:

Den ska tåla att åka i golvet nån gång ibland. :angel:

Några idéer?
Vad har ni för telefoner och är ni nöjda med dem?
Bra/dåliga saker med dem?
Vilka telefoner ska man undvika?

Jag har en förmåga att tappa bort eller ha sönder alla mina mobiler :o så efter att den 4-5?! mobilen försvann så köpte jag mig en Samsung galaxy S4 mini!

Den gick på 2000 kr ungefär. Tar bra bilder (fotar mycket med den) samt har bra ljud :)
 
Har en Sony ST27i som åker i golvet dagligen och har hållit i något år nu i alla fall :angel:, är vatten och dammavvisande också. Dock så hänger den sig väldigt ofta när man ska ringa eller svara i telefonen, batteriet håller max en halv dag och har lite andra konstigheter för sig också... Tror inte den säljs heller längre men var "budget" när jag köpte den.

Funderar på Sony M4 Aqua nu men den kostar ju lite över 2000...
 
Jag har en Samsung Galaxy Fame, köpte den för knapp 1,5 ar sen, kostade 100 euro.
Fördelar; Den är liten och smidig och har de funktioner jag ville ha, surfar en del men inget "krävade" surf. Lyssnar däremot aldrig pa musik. Den tar ok bilder. Ok batteritid.

Nackdelar: Den laser sig lätt, trycker jag pa en app kan den öppna en annan. Senaste veckorna har den ocksa börjat stänga av sig själv ofta.

Sa det är ingen telefon jag skulle rekomendera, tycker en telefon ska fungera mer än ett ar.
 
Har en Sony ST27i som åker i golvet dagligen och har hållit i något år nu i alla fall :angel:, är vatten och dammavvisande också. Dock så hänger den sig väldigt ofta när man ska ringa eller svara i telefonen, batteriet håller max en halv dag och har lite andra konstigheter för sig också... Tror inte den säljs heller längre men var "budget" när jag köpte den.

Funderar på Sony M4 Aqua nu men den kostar ju lite över 2000...
Jag har också en Xperia Go (samma som ST27i) och har EXAKT samma problem som du...

M4 Aqua kostar 1990 tom sön på Elgiganten.
 
Trodde bara det var min som var ett måndags-ex :cautious:. Tack för tipset, kanske ska passa på att iaf kolla på den nu då!
Jag är också lite inne på den för jag vill ju fortsätta ha en vattentålig men jag tycker den är stooor! :(

Jag vill ju fortsätta kunna ha min lur i ridbyxfickan.
 
Det finns som sagt många bra lurar som inte kostar allt för mycke, har oxå en Lg och den har hållit jättebra och nu har jag även en samsung som den på bilden ovan och den är toppen har allt man vill ha i en lur.
Min son som vill ha för musiken skull i första hand så då är det HTC som har dubbla ljudslingor i som gäller dom håller oxå väldigt bra och är superslimmade finns för 2000 och uppåt.
Lycka till med köpet =0)
 
Jag måste få slå ett slag för en "pensionärstelefon"! Duro 820 är en fantastisk enkel smartfån med alla finesser och väldigt enkel navigering.

Nyaste modellen är just 820 (de äldre modellerna är skräp) och den kostar under 2000 kr. Stor skärm, mycket bra kamera mm.

Den marknadsförs som "äldretelefon" men jag är jätteavundssjuk på min sambo ( med fobi för ny teknik och appar ) och funderar starkt på att byta min xperia. 820 är i och för sig ganska stor - men man tappar inte bort den i första taget!! Gå in i butik och kolla upp den - den brukar vara undangömd. Den har fått höga betyg i olika tester, och jag rekommenderar den verkligen!
 
Vad lustigt, jag köpte just den och lämnade tillbaka den efter två veckor eftersom jag tyckte den var helt värdelös. Vet inte om jag fick ett måndagsex?

Batteriet höll inte en hel dag, hade jag blåtandshörlurarna anslutna laggade musiken när jag öppnade en app, blåtanden var dålig, den laggade överlag när jag öppnade appar.

Oj! :o
Min håller laddningen i typ 3 dagar, fast jag använder den i snitt kanske 5 h/dag, ljudet är så bra att jag kan lyssna på musik med typ 3/10 i volym (och det blir högt !) trots att jag har dålig hörsel och apparna kraschar mindre än när jag hade min S5a...
Kanske som sagt bara var din som var konstigt, eller så var det min S5a som åkte i backen i stallet hela tiden....:grin: :angel:
 
Jag har hittat en rosa telefon för 1400:- ungefär. :d Men har inte bestämt mig. Det är en SAMSUNG SM-G3500 Galaxy Core Plus och recensionerna verkar bra, inte läst alla ännu.

Någon som har (haft) en sån?
 
Oj! :o
Min håller laddningen i typ 3 dagar, fast jag använder den i snitt kanske 5 h/dag, ljudet är så bra att jag kan lyssna på musik med typ 3/10 i volym (och det blir högt !) trots att jag har dålig hörsel och apparna kraschar mindre än när jag hade min S5a...
Kanske som sagt bara var din som var konstigt, eller så var det min S5a som åkte i backen i stallet hela tiden....:grin: :angel:

Ja, iom att apparna laggade var säljaren inne på att det var ett måndagsex jag fått. Skönt att din funkar så mycket bättre! :up:
 
Med budgettelefon menar jag under 2000 kr ungefär. Jag funderar på att köpa en ny, har inte råd med någon dyr men såg att det finns några till lägre pris, t.ex Xperia E4 för endast 990 kr. Det står inget om att den är operatörslåst. Låter ovanligt billigt ju. :cautious:

Egentligen använder jag telefonen mest till att lyssna på musik så musikspelaren måste vara bra och man ska kunna ha små in-ears till den. (Man måste väl inte ha samma märke som telefonen?)

I andra hand skickar jag sms och i tredje hand ringer jag med den. :D Fotar inte så mycket men kanske skulle göra det mer om mobilkameran vore bra. Surfar aldrig men kanske skulle göra det om det gick snabbare än med min nuvarande telefon. :cool:

Den ska tåla att åka i golvet nån gång ibland. :angel:

Några idéer?
Vad har ni för telefoner och är ni nöjda med dem?
Bra/dåliga saker med dem?
Vilka telefoner ska man undvika?
 
Jag har verkligen budgettelefoner. har aldrig köpt en ny telefon, utan ärver mina vuxna barns hela tiden. dom byter ju hela tiden känns det som, så just nu använder jag en Iphone5, har en 4a och en samsung liggande "på kö"
 
Min Xperia Z är riktigt vass och kostade strax över 2000 kr.

Allt utom IPhone är hyfsat prisvärda. Marknadstricket "betala dubbelt så mycket för något som är lite sämre" funkar fortfarande för Apple.
 
Det finns några modeller på marknaden som är gjorda för att vara lite extra tåliga, samsung har haft ett par modeller som heter xcover.
Det man ska tänka på när man köper en billigare smartphone är att de oftast inte har en så kul processer, vill du kunna göra flera saker samtidigt ex. lyssna på musik, surfa osv samt har många appar/ bilder/ film lagrade så orkar den inte riktigt och blir seg att hantera.
 
Det finns några modeller på marknaden som är gjorda för att vara lite extra tåliga, samsung har haft ett par modeller som heter xcover.
Det man ska tänka på när man köper en billigare smartphone är att de oftast inte har en så kul processer, vill du kunna göra flera saker samtidigt ex. lyssna på musik, surfa osv samt har många appar/ bilder/ film lagrade så orkar den inte riktigt och blir seg att hantera.

Fast det stämmer bara för lägsta prisklassen. Det finns flera lurar i 2-3000 kronorsklassen som utskåpar en Iphone 6 alla dagar i veckan. Min Xperia Z med en Quad-core Snapdragon är riktigt bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 344
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
1 972
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 951
Senast: Hyacinth
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp