Bukefalos 28 år!

Någon som kan hjälpa med min mackbook air får panik

Linnea99

Trådstartare
För 1 vecka sen så råkade jag spilla vatten över min mackbook air och det är min skoldator och det min kille gjorde var att han fick panik och tog den och skaka ut allt vatten på en filt i soffan och sen tog han en hårfön och höll på med det. Sedan så la vi det i ris och det har varit i riset i 1 vecka och det går att ladda datorn men det går inte att starta den någon som vet vad man kan göra!!!!
 
Lämna in den :) är det skolan som äger datorn så prata med de som är ansvariga för datorerna. Den behöver högst troligt skickas iväg för att se om man kan rädda den. Öppna absolut inte upp något, kan bli trassel med garantier.
 
Lämna in den :) är det skolan som äger datorn så prata med de som är ansvariga för datorerna. Den behöver högst troligt skickas iväg för att se om man kan rädda den. Öppna absolut inte upp något, kan bli trassel med garantier.
Skolan har skrivit ut mig där och vet inte hur jag ska göra det
 
Har man ett försäkringsbolag i en skola

Säger som tidigare talare, prata med dina föräldrar. Ja om skolan äger datorn har de försäkring men om det är du själv som äger datorn (förstod inte riktigt om den var utlöst eller inte) ska försäkringsbolaget du/dina föräldrar har hemförsäkring tecknad hos som ska kontaktas.
 
Har du kvitto på din dator? Om inte kan det nog vara svårt att få hjälp av försäkringsbolaget.

Jag har dränkt två macbooks i kaffe vid två olika tillfällen :angel:
Nummer ett fick torka ett par veckor, startades upp igen men tangentbordet fungerade inte som det skulle. Händig bekant som kan reparera mac öppnade datorn, ersatte tangentbordet och datorn lever fortfarande (pro från 2008).
Nummer två (air från 2013) fick torka framför kaminen några veckor, sedan startades den upp och har, frånsett att det inbyggda batteriet dog, fungerat problemfritt sedan dess.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
995
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 321
Senast: Raderad medlem 68338
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp