Bukefalos 28 år!

Något varmt att ha som jacka/tröja över klänningen som bröllopsgäst?

VLMF

Trådstartare
Ska på bröllop på lördag, klädkod mörk kostym. Tvekar mellan två klänningar men kommer antagligen ha en vadlång, skir rosamönstrad klänning. Det kommer vara ca 15 grader och lite regn på lördag om prognosen stämmer och klänningen är verkligen tunn. Vad ska jag ha över? Alltså på grund av kylan, inte för att skyla axlar i kyrkan (den har lite ärm). Tänker främst i kyrkan, efter kyrkan/transport till festlokalen, under brudskålen, när vi åker dit och hem. Någon som har en idé? Svart ullkappa känns så himla mörkt och tungt. Sjal känns för tunt. Kort jacka passar kanske inte till klänningen då den är så lång? Kan tänka mig att köpa något om det är användbart mer än vid detta tillfälle.
 
Ska på bröllop på lördag, klädkod mörk kostym. Tvekar mellan två klänningar men kommer antagligen ha en vadlång, skir rosamönstrad klänning. Det kommer vara ca 15 grader och lite regn på lördag om prognosen stämmer och klänningen är verkligen tunn. Vad ska jag ha över? Alltså på grund av kylan, inte för att skyla axlar i kyrkan (den har lite ärm). Tänker främst i kyrkan, efter kyrkan/transport till festlokalen, under brudskålen, när vi åker dit och hem. Någon som har en idé? Svart ullkappa känns så himla mörkt och tungt. Sjal känns för tunt. Kort jacka passar kanske inte till klänningen då den är så lång? Kan tänka mig att köpa något om det är användbart mer än vid detta tillfälle.
En riktigt varm sjal? Jag har två-tre yllehalsdukar i fin kvalitet och som är breda nog att fungera som typ en cape, kanske 65 cm. Mina är liksom bara stora rektanglar och mycket enkla, men tack vare god kvalitet faller de rätt fint och kan se ganska eleganta ut om de bärs över axlarna. Så en riktigt snygg bred yllehalsduk i rätt färg? Användbart som halsduk i vinter sen.
 
En riktigt varm sjal? Jag har två-tre yllehalsdukar i fin kvalitet och som är breda nog att fungera som typ en cape. Mina är liksom bara stora rektanglar och mycket enkla, men tack vare god kvalitet faller de rätt fint och kan se ganska eleganta ut om de bärs över axlarna. Så en riktigt snygg bred yllehalsduk i rätt färg? Användbart som halsduk i vinter sen.

Jag funderade på det med. Har tre stora fina yllehalsdukar. En i grått, en i svart, och en i blått.. vet inte om nån egentligen passar till klänningen?
 
Så här ser klänningen ut. Jag är lite längre än modellen på bilden så den är lite kortare på mig.
 

Bifogade filer

  • 9BED01C0-AE31-42C6-BA14-70D8D6E921E3.jpeg
    9BED01C0-AE31-42C6-BA14-70D8D6E921E3.jpeg
    73,4 KB · Visningar: 72
Jag funderade på det med. Har tre stora fina yllehalsdukar. En i grått, en i svart, och en i blått.. vet inte om nån egentligen passar till klänningen?
Hm, att jag kom att tänka på det beror på att jag har en milt rosa. Kanske blir dina för hårda?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp