Bukefalos 28 år!

Några tips?

R

RosaDammtuss

Hej.
Jag har en liten C ponny som jag rider. Han är hur go som helst från marken, men när man sitter på ryggen förendras han helt och hållet. Han sticker iväg, blir rädd för minsta ljud och sådant han när man leder inte ens skulle lägga märke till blir han livrädd för. Jag förstår inte riktigt vad det är som hänt? :confused:
Detta har hållit på sedan en tjej blev medryttare på honom. Och han blir bara "konstigare" och "konstigare"! Jag vet inte vad jag ska ta mig till?! Någon med något bra tips?
 
Sv: Några tips?

Fungerade ponnyn bra innan medryttaren kom in i bilden?

För av vad jag kan läsa ut från ditt inlägg verkar det som om förändringen har med medryttaren att göra. Ta därför och kolla upp din medryttare och försök komma i underfund om det är någonting som din medryttare gör annorlunda än du som kan påverka ponnyn. Det kan vara allt från hur h*n rider till hur utrustningen används.

Att försöka göra övningar och liknande med ponny då det eventuellt är medryttaren som är problemet hjälper inte så mycket.

Om det inte är medryttaren som är problemet bör ponnyn kollas upp av veterinär så att den inte har ont någonstans.

/Sara
 

Liknande trådar

Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 584
Senast: sorbifolia
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 451
Senast: Linda_A
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 237
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 499
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp