Bukefalos 28 år!

name it kläder

P

Piffelina

Jag har hittat några fina plagg i det märket och eftersom jag ska beställa via nätet behöver jag hjälp med storleken. Dottern har idag 86 på kläder från Lindex och 80 på kläder från H&M. Är den någon som har kolla på deras storlekar i jämförelse med Lindex och H&M?

Tack på förhand :bow:
 
Sv: name it kläder

Jag har inte hm eller lindexkläder. Däremot tycker jag att name it har varit något små jämfört med andra kläder vi har haft.
 
Sv: name it kläder

Vi har mest lindex och name it, tycker de är ganska likvärdiga i de få storlekar vi hunnit gå igenom. ;)

Bodysarna vi haft/har från name it är ganska långsmala i modellen och passar Sebastian jättebra men jag kan tänka mig att de upplevs som små på en "bredare" bebis.
 
Sv: name it kläder

Jag upplever nameit kläder som ganska små/långsmala, den modellen passar bra på min lilla smalis :)
Vissa tröjor och bodys kan vara små i halslinningen.
 
Sv: name it kläder

Kan vara därför jag har tyckt att de har varit små.:D Idun är inte riktigt någon smalis.:D
 
Sv: name it kläder

Långsmala i storleken och ganska bra töjbar trikåkvalitet men inte i klass med tex Molo.

Eskil 4 år ca 106 cm har just växt ur sina regnbågsrandiga "tajts" storlek 92 som han haft sedan han var 1½ år.
 
Sv: name it kläder

Jag upplever dem som snäppet mindre i storleken jämfört med Lindex, och som någon/några redan nämnt, mer långsmala i modellen. Dessutom har jag upplevt att de är ganska korta i ärmar/ben... Deras amerikanska halsringning (som vissa av deras tröjor/bodisar har) är inget vidare....
 
Sv: name it kläder

Sonen har 86 på både Name It och Lindex. Lindex är vidare. Jag tycker Name It sitter bättre just för att de är lite smalare. Sonen har nog rätt lång överkropp för han är inte i närheten av att vara 86 cm och sen får vi vika upp ärmarna. 86 från Lindex sitter lagom om 86 från HM är lite större på honom.
 
Sv: name it kläder

Tack alla för svaren!!

Jag beställde en tröja i storlek 80 och 86, dock olika färger :) Resten av kläderna i storlek 86. Lika bra för hon är lång och smal, så jag anar att 86 kommer nog passa bättre. Bättre för stora än för små.

Jag har köpt det mesta från Lindex för jag gillar deras kvalité och en del från H&M, men det känns som det är dags att gå vidare :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 573
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 664
Senast: svea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min enda butik som hade kläder i min smak har gått över till enbart online försäljning. Det är en katastrof för mig som verkligen...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 396
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp