Bukefalos 28 år!

Namntråd 2012

A

annast

Namnförslag??

Hej

Har ett sto som heter Minerva efter Amiral som ska föla nu i vår. Hingsten som jag använt är Cohiba
Någon som har bra förslag på namn??? :grin:
 
Sv: Namntråd 2012

Jag tycker allt att man kan fundera över namn innan fölet är fött. Jag har själv två ungston på 1 repsektive 2 år och jag vet redan vad deras framtida avkommor ska heta.
 
Sv: Namntråd 2012

Hmm bra förslag båda två!är lite inne på tänket kring cigarrer pga Cohiba ...hittade en sort som heter Punch till en hingst och Havanna till ett sto men det är väl ganska vanligt antar jag..
 
Sv: Namntråd 2012

Camacho, Bolivar och Oliva är också cigarrmärken som skulle funka som hästnamn.
 
Sv: Namntråd 2012

Några andra cigarr-märken, gjorde ett google-sök :):

1

1881

A

Aruhiba

B

Balboa
Bolivar

C

C.A.O.
Cohiba

D

Davidoff
Domenico

F

Fundadores

G

Guantanamera


H

Hafströms of Sweden

J

José L. Piedra

M

Montecristo

R

Romeo y Julieta

W

Waller & Bengtsson



Har ni några namnförslag till mitt kommande föl ( beräknad till mitten av april)

Stoet: Benedictin
Hingsten: Warsteiner
Morfar: Le Mans xx

Namnet får gärna börja på B eller W, gärna ett ovanligt namn :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Namntråd 2012

Jag har inga bra namn alls att kombinera med Stella och Mr. Right. :rofl: Bättre (finare ;)) namn finns liksom!

Hingstnamn har jag redan bestämt, Blir det ett stoföl har jag ingen aning dock.
 
Sv: Namntråd 2012

Strigella (kombinerade jag ihop lite snabbt)
Efter en snabb googling visade det sig vara en snäcka vars färg är gul ;)
 
Sv: Namntråd 2012

Någon som kan komma på något här:

Molinna (e. Bernstein u. Moonlight) + Floricello

Stoet har en avkomma e. Jaguar Mail som heter Marlin. Det namnet är blandat med bokstäver från föräldrarna, plus samma tema som pappa (sportbilar).
 
Sv: Namntråd 2012

Någon som kan komma på något här:

Molinna (e. Bernstein u. Moonlight) + Floricello

Stoet har en avkomma e. Jaguar Mail som heter Marlin. Det namnet är blandat med bokstäver från föräldrarna, plus samma tema som pappa (sportbilar).


Jag kan ju alltid försöka klura ihop något :)

Sto:

Florinna
Celloinna

Hingst:
Mocello
Oricello

Är namn som är mixade med stoet och hingsten :laugh:
 
Sv: Namntråd 2012

Jag är inte direkt påhittig när det gäller namn och har inga förslag ännu till er andra tyvärr:confused:.. men vill ni försöka på detta så bring it on;)

Moder: Solette / Fader: highcruiser

Uppfödare av Stoet har döpt alla syskon med s o l som första bokstäver (dvs solette soltura solivia osv) Jag valde att använda mig av det till min numera åring, men ville ha hingstens (zuidenwind) första bokstav Z skulle finnas med. Det blev Zolero.

Tänkte fortsätta på detta spår även med 12:an;)

Mitt enda förslag ännu är Holly.
 
Sv: Namntråd 2012

Jag är inte direkt påhittig när det gäller namn och har inga förslag ännu till er andra tyvärr:confused:.. men vill ni försöka på detta så bring it on;)

Moder: Solette / Fader: highcruiser

Uppfödare av Stoet har döpt alla syskon med s o l som första bokstäver (dvs solette soltura solivia osv) Jag valde att använda mig av det till min numera åring, men ville ha hingstens (zuidenwind) första bokstav Z skulle finnas med. Det blev Zolero.

Tänkte fortsätta på detta spår även med 12:an;)

Mitt enda förslag ännu är Holly.

Hmm.. Jag ger mig på denna också :laugh:, verkar ha lättare att klura ihop namn åt andras föl men inte åt min:o:rofl:

Sto:
Solwind
Solariha/Solaria
Sonette
Sorba
Solera
Hera
Silvana
Hollywood
Solveig( lite för gammaldags maybe, kom bara på dt :rofl:)

Hingst:
Sol-high
Sonic
Heartbeat
Hazard
Harvey
Herkules
Hi Star
Hollywood


Ett par stycken iaf. Alla namnen börjar ju dock inte på Sol, hoppas du gillade något iaf. :laugh:
 
Sv: Namntråd 2012

Jag är inte direkt påhittig när det gäller namn och har inga förslag ännu till er andra tyvärr:confused:.. men vill ni försöka på detta så bring it on;)

Moder: Solette / Fader: highcruiser

Uppfödare av Stoet har döpt alla syskon med s o l som första bokstäver (dvs solette soltura solivia osv) Jag valde att använda mig av det till min numera åring, men ville ha hingstens (zuidenwind) första bokstav Z skulle finnas med. Det blev Zolero.

Tänkte fortsätta på detta spår även med 12:an;)

Mitt enda förslag ännu är Holly.

Soleil? betyder sol på franska, uttalas Solej

High Heel dök oxå upp i huvudet......
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 754
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 121
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
586
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp