Nattjobb och barnomsorg

Timsetim

Trådstartare
Jag kommer att få ett nytt schema som innebär att jag ibland jobbar natt mitt i veckan. Idag har jag några nätter men de infaller på helgen.

Nu tänkte jag höra hur ni som jobbar natt gör med barnomsorgen. Jag vet att man får lämna dagen efter natten man jobbat. Men vad är reglerna i din kommun om att lämna i "förebyggande" syfte? Dvs får ni lämna några timmar på måndagen om ni ska jobba natten mellan måndag och tisdag, tex?

/Timsetim
 
Sv: Nattjobb och barnomsorg

Puffar lite på min egna tråd. Tror inte riktigt på att det bara är jag som jobbar natt ibland. :laugh:

/Timsetim
 
Sv: Nattjobb och barnomsorg

Prata med din förskola. Det finns inga generella regler, det är i princip upp till varje förskola att bestämma.
 
Sv: Nattjobb och barnomsorg

Brukar vara olika på olika förskolor. Själv jobbar jag nätter i perioder, lämnar inte dagen innan då flexar istället maken och är hemma kl 16 så jag kan lägga mej ett par timmar (jobbar 21-07). Sedan är hon på dagis 7-15 när jag sover, får ha henne längre men har valt att hämta 15 så vi får lite tid ihop.
 
Sv: Nattjobb och barnomsorg

Prata med din förskola. Det finns inga generella regler, det är i princip upp till varje förskola att bestämma.

Tack då vet jag det.

Idag fick jag reda på att när samordnaren hade ställt frågan till kommunen så hade de sagt nej.

/Timsetim
 

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
344
Senast: Silver Girl
·
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
641
Småbarn Vi håller på att utveckla gården med bland annat nötdjur. Vi kör det på f-skatt och har andra jobb vid sidan av. Vi har en 3åring och...
Svar
17
· Visningar
2 124
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 331
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Ny Samsung?
  • Läka blåsa snabbt?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp