Nattskräck? nää men nått är det...

Scorpan

Trådstartare
Jag har en son på 20 månader som alltid har varit lätt att natta och sovit hela natten. På sistone har han dock vaknat på natten, varit otröstlig där varken mat, sång, eller nattlampa vill hjälpa.

Det enda som verkar fungera är närhet

Nu har jag räknat efter lite och de är ca 5 timmar in i sömnen som han vaknar och detta plus det faktum att närhet hjälper talar ju emot nattskräck men vad kan det annars bero på?

Han får somna i sin sängen för det mesta men får sova vidare i vår säng efter "utbrottet", mest för att det är smidigast för oss som på så vis kan somna om rätt snart.

Vet inte vad jag ska göra riktigt, sover ju dåligt av mig själv så jag är inte direkt utvilad. I morgon ska vi på läkarkontroll så jag ska höra med läkaren men jag tar gärna del av era råd också kära bukefaister!
 
Sv: Nattskräck? nää men nått är det...

Jag känner igen mig!

Sonen är snart 21 månader och vi har också haft det knöligt nattetid.
Han sover i vår säng hela tiden och har i och för sig alltid varit svår nattetid men det blev värre vid 20 mån. Vaknade efter några timmar och var jätteledsen! Nästan otröstlig och inget hjälpte! Först trodde vi att han hade ont någonstans men tillslut somnade han i pappas famn eller på min arm när jag var uppe och gick med honom...

Nattlampa hjälpte för oss och nu sover han riktigt bra de flesta nätter. Men han vill gärna ligga nära, väldigt nära :laugh:

Jag tyckte att det blev värre om det hänt mycket på dagen, sånt som inte händer i vanliga fall ex mycket barn, nya platser osv. Det blir ju mer att bearbeta.
 
Sv: Nattskräck? nää men nått är det...

Han kanske har mardrömmar.
Barn får ju otroligt många intryck på dagarna och det måste ju bearbetas på något sätt
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 031
Kropp & Själ Jag har läääänge haft problem med sömnen, att somna och att jag vaknar upp mycket på nätterna. Ätit sömnmedicin i typ 15 år och den...
Svar
9
· Visningar
825
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 468
Senast: Hazel
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp