Natural cycles som preventivmedel?

aemaria

Trådstartare
Någon som använder natural cycles som preventivmedel och vill dela med sig av sina erfarenheter? Fördelar/nackdelar osv
 
Jag skulle aldrig våga lita på att det funkar.. verkar ha varit en hel del som blivit preggo ändå men svårt att få fram exakta siffror (vet ej hur NC fått fram sina siffror). En kondom ger ju inte heller 100% skydd men skulle den mot förmodan spricka (aldrig hänt för mig iaf) så finns det ju dagen efter piller.
 
Någon som använder natural cycles som preventivmedel och vill dela med sig av sina erfarenheter? Fördelar/nackdelar osv
Man får ju praktisera återhållsamhet rätt mycket för att vara på den säkra sidan. Ett par dagar efter ägglossning och fram till mens är ju den säkra perioden.

Det har iaf fungerat för mig i typ 13 år.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
951
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Min hv har infört denna app men jag har inte laddat ner den än för jag vet inte om jag behöver den. Så undrar om nån här använder den...
Svar
1
· Visningar
404
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 787
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag kommit dit jag hoppades slippa, botox. Har provat allt som finns att tillgå inom läkemedelsbehandling och profylax för...
2
Svar
22
· Visningar
1 157
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp