Nej, det fick ju inte hända ( om att bli kär)långt

Om jag kunde, men som jag skrev, jag blir pirrig i kroppen och börjar känna mer och mer. Vi känner ju varandra, jag vet att han inte är bra, men jag börjar ju känna något..
Du vet att han inte är bra men du känner något. Kör på och känn mer när resultatet kommer. Du är ju en känslomänniska som det så tjusigt brukar kallas :)
 
Du skriver om många olika känslor. Känslan att vara lycklig som singel, känslan att vilja leva själv med flera. Och så känslor för den här mannen.

Varför tar du just den känslan på störst allvar?

Men visst, känner du att du VILL ha ännu ett slitsamt förhållande och den avslutande kraschen, så kör för sjutton!
 
Du skriver om många olika känslor. Känslan att vara lycklig som singel, känslan att vilja leva själv med flera. Och så känslor för den här mannen.

Varför tar du just den känslan på störst allvar?

Men visst, känner du att du VILL ha ännu ett slitsamt förhållande och den avslutande kraschen, så kör för sjutton!

Japp ;-) Jag vill vara lycklig, jag vill vara singel, men nu kommer känslor jag inte räknat med... Det är ju dem jag vill få nedröstade så jag vet jag gör rätt med att spela känslokall inför mannen jag börjat känna något för nu helt plötsligt ( efter 25 år) . Vargör kommer känslorna när jag inte vill ha någon, hur ska jag avstyra dem för mitt eget bästa? Att bara säga att skit i dem funkar föga.
 
Om det där andra du säger om vad du vill och känner hade varit sant, hade du betydligt lättare kunnat bortse från dina känslor för den här karln.

Jag tror att du vill vara kär i honom och att du vill använda den här tråden till att befästa det.

Vet du om han har våld mot kvinnor på sin meritlista? (Dömd för det, eller inte.)
 
Varför kommer känslorna när jag inte vill ha någon, hur ska jag avstyra dem för mitt eget bästa? Att bara säga att skit i dem funkar föga.
Att ha känslor är en sak. Att agera utifrån dem är en annan.

Att han grät ut efter ett dödsfall och att du råkade vara där då, innebär ju inte att han nu plötsligt är mannen i ditt liv. Eller att du är kvinnan i hans.

Väx upp. Eller nåt.
 
Om det där andra du säger om vad du vill och känner hade varit sant, hade du betydligt lättare kunnat bortse från dina känslor för den här karln.

Jag tror att du vill vara kär i honom och att du vill använda den här tråden till att befästa det.

Vet du om han har våld mot kvinnor på sin meritlista? (Dömd för det, eller inte.)

Nej, inget våld mot kvinnor ( tvärt om, att han alltid har tagit hand om oss ( vänner, bybor, när vi vart på "villovägar" från byn vi då bodde i då, och sett till att vi kommit hem. Men också haft en bra sexualdrift på samma gång). Jag har aldrig känt mig uttnyttjad av honom, men kvinnor har vart ett stort intresse för honom. Då var då, det är inte så idag.
 
Japp ;-) Jag vill vara lycklig, jag vill vara singel, men nu kommer känslor jag inte räknat med... Det är ju dem jag vill få nedröstade så jag vet jag gör rätt med att spela känslokall inför mannen jag börjat känna något för nu helt plötsligt ( efter 25 år) . Vargör kommer känslorna när jag inte vill ha någon, hur ska jag avstyra dem för mitt eget bästa? Att bara säga att skit i dem funkar föga.
Du vill känna dig behövd helt enkelt, laga någon som är trasig även om det drar ner dig själv på kuppen. Satsa på dig själv istället, behåll honom som vän men inte som förtrogne, men jag antar att vad än vi andra säger om saken kommer du ändå att följa @Mixomans råd och känna ännu mer efter ett tag när du knäckt dig själv och dina känslor pga honom. Du såg aldrig ironin?
 
jag vet att han inte är bra, men jag börjar ju känna något..

Man behöver inte agera på alla känslor. Allt man känner är inte nyttigt att ha i sitt liv. Man kan tycka att choklad, alkohol eller tobak ger njutning och tillfredsställer en längtan men följer man den känslan för långt blir det diverse bekymmer i livet.

Människor kan utvecklas, mannen i fråga kan ha vuxit och mognat, kanske han vore en fin partner till dig nu, men det låter inte som det är den möjligheten du attraheras av.

Jag slutade röka för 30 år sedan snart, jag blir fortfarande röksugen ibland men då säger jag till mig själv: OK, jag är röksugen men om jag väntar en stund går det över. Tar jag en cigarett vet jag vart det leder.
 
Att ha känslor är en sak. Att agera utifrån dem är en annan.

Att han grät ut efter ett dödsfall och att du råkade vara där då, innebär ju inte att han nu plötsligt är mannen i ditt liv. Eller att du är kvinnan i hans.

Väx upp. Eller nåt.

Gillar verkligen inte när du eller andra skriver att jag är barnslig, väx upp eller liknande. Jag har har haft en hel del problem i mitt liv med män där de har förföljt mig, det har vart rättegång mm så att få mig att låta blåögd, nja det stämmer inte...Glöm inte att jag känt denne personen i 25 år och vet vad jag ger mig in på och inte är ute efter att få till det med någon "häftig" karl bara för att...Jag vill ju inte ha ett förhållande, vill inte få känslor för honom, mn undrar hur jag agerar när de ändå kommer nu.
 
Du vill känna dig behövd helt enkelt, laga någon som är trasig även om det drar ner dig själv på kuppen. Satsa på dig själv istället, behåll honom som vän men inte som förtrogne, men jag antar att vad än vi andra säger om saken kommer du ändå att följa @Mixomans råd och känna ännu mer efter ett tag när du knäckt dig själv och dina känslor pga honom. Du såg aldrig ironin?

Han är min vän, eller min kompis?Jag har satsat på mig själv och är så tillfredstsälld med det egentligen.. Men vad gör jag åt känslorna som blossat upp? Det där med att vara behövd kan stämma, men jag är en sådan peson som alltid ställer upp oavsett, så denne man är inget undantag för mina känslor.
 
Jag vill ju inte ha ett förhållande, vill inte få känslor för honom, mn undrar hur jag agerar när de ändå kommer nu.

Det här har du skrivit flera gånger och jag förstår fortfarande inte vad du menar.
När man har känslor finns det ju två alternativ 1) agera enligt dessa 2) inte agera enligt dessa. Vad är det för lösning du söker? Ingen kan ju trolla bort dina känslor.
 
Han är min vän, eller min kompis?Jag har satsat på mig själv och är så tillfredstsälld med det egentligen.. Men vad gör jag åt känslorna som blossat upp? Det där med att vara behövd kan stämma, men jag är en sådan peson som alltid ställer upp oavsett, så denne man är inget undantag för mina känslor.

Så gott som alla i tråden skriver att du bör behärska dig, du försvarar dig envetet mot detta. @Mixoman skriver (ironiskt) att det säkert är en bra idé att gå på känslorna, du tycker det var gulligt. Du verkar rätt tydlig med vad du vill/tänker göra, vilka råd du än får?
 
Han är min vän, eller min kompis?Jag har satsat på mig själv och är så tillfredstsälld med det egentligen.. Men vad gör jag åt känslorna som blossat upp? Det där med att vara behövd kan stämma, men jag är en sådan peson som alltid ställer upp oavsett, så denne man är inget undantag för mina känslor.
Du väljer själv att låta dem blossa upp eller trycka bort dem, du har ett eget val och du måste själv bestämma dig för vad du vill göra, kasta dig ut i det blå utan fallskärm är häftigt men landningen blir hård.
 
Det har du helt rätt i, men då man blir blind själv i sina känslor, så önskade jag väl svar på att det var fel på mig, fel på honom och få svar på varför jag borde köra på eller varför jag borde fly så långt bort jag bara kan. Kärlek är inte lätt och definitivt inte när man känner något och varken vill eller fastnar för fel person.
 
Hur
Så gott som alla i tråden skriver att du bör behärska dig, du försvarar dig envetet mot detta. @Mixoman skriver (ironiskt) att det säkert är en bra idé att gå på känslorna, du tycker det var gulligt. Du verkar rätt tydlig med vad du vill/tänker göra, vilka råd du än får?


Behärskar man sig mot känslor, låtsas som inget när det bubblar inom en? Aldrig säga det, låtsa som inget? Sorry, fattade faktiskt inte ironin i mixomans svar...
 
Dina dysfunktionella relationer har tagit paus i några år men nu är det på gång med ett återfall?
Så gott som alla i tråden skriver att du bör behärska dig, du försvarar dig envetet mot detta. @Mixoman skriver (ironiskt) att det säkert är en bra idé att gå på känslorna, du tycker det var gulligt. Du verkar rätt tydlig med vad du vill/tänker göra, vilka råd du än får?
ironiskt? Att du tolkar det så berättar bara vad du själv tycker. Kan vara bättre och en gnutta charmigare om du står för det.
 
Hur



Behärskar man sig mot känslor, låtsas som inget när det bubblar inom en? Aldrig säga det, låtsa som inget? Sorry, fattade faktiskt inte ironin i mixomans svar...
Följ dit hjärta nu och känn ännu mer när det krossas, mer rakt på sakt och direktöversatt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 124
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 390
Senast: Whoever
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 236
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp