Flickan och Djävulen (verison 2)

Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till bebis som var en flicka. Men det dom inte visste var att hon inte skulle leva. Hon skulle komma hem till Gud och till sin stora syster i himlen.

Flickan föddes och var jätte sjuk. Hon skulle dö. Men då hände nånting som ingen var be redd på. Djävulen kom. Han sa:
Jag kan ta henne! Jag ska låta henne leva!
Och Gud sa:
Okej. Men hon får inte bli vuxen. Hon ska komma till mig innan hon blir vuxen.

Flickan levde. Hon fick en hund som var hennes bästa bästa vän. Och hon hade först en ponny och sen enannan. Hon älskade djur. Hon hade inte såmånga vänner men hon kände endel ifrån kyrkan och hennes föräldrar hade många vänner som också hade barn. Och flickan hade djuren så hon klarade sig.

Men när flickan gick i skolan var det nåt som var fel. Flickan gjorde allt hon kunde men det dög aldrig. Hon var aldrig till räckigt bra i skolan och domandra barnen in såg att hon var fel och konstig och inte passade in. Dom fattade att hon var Djävulens och dom ville inte vara vän med henne så dom mobbade ut henne.

Det gick ändå okej men när flickan var 11 år så gick det inte. Heltplötsligt så kunde inte flickan äta. Det blev bråk och hennes föräldrar tvingade henne till skol sköterskan som sa att hon hade anorexi. Djävulen blev så glad för det be tydde att han kunde flytta in i flickans kropp och alltid alltid vara med henne.

Men flickan kämpade ändå och fick mycket hjälp och när hon var 13 så var hon frisk. Trodde hon iallafall men djävulen bara låg och sov en liten stund.

På påsken när flickan var 14 år var dom på middag hos föräldrarnas kompisar. Då hände något hemskt och den mannen gjorde äckel saker med flickan. Djävulen blev jätte glad för att nu vaknade han och han visste att han var så stark.

Från den dagen så var Djävulen alltid med flickan. Hon fick anorexi igen som var mycket värre motför innan. Hon började att själv skada och hennes ponny blev halt och hon började att skolka ifrån skolan och be tygen droppade. Tillslut blev hon in lagd på bup.

I flera år så var allt i Djävulens makt. Han be stämde om flickan fick äta och om hon fick prata och om hon skulle själv skada. Han be stämde ALLT.
Flickan flyttade till o lika ställen men ingen kunde hjälpa henne. Alla ville bara slippa henne. Hon blev värre mobbad motför nånsin. Hon blev ut satt för äckel saker flera gånger. Hon slogs och fick ut brott mot personalen och hon var vidrig. Iprincip alla hatade henne och ville slippa henne. Men dom visste inte att det var för att hon till hörde Djävulen.

Flickan fick vänner. Men sedan plockade Djävulen bort dom från henne en ochen i flera år. Poff hon orkade inte. Poff hon flyttade. Poff hon tröttnade. Poff poff poff. Flickan blev mera ensam. Hennes ponny dog. En gång skulle Gud hämta flickan men något blev fel och han tog enannan flicka istället. Nu var hon i himlen med flickans ponny.

Flickans hund dog. Hennes bästa vän. Flickan ville följa med men hon fick inte. Gud tog fel igen. Han tog enannan flicka som hette som flickans hund. Det var denandra gången som någon o skyldig dog fast det skulle vara flickan. Som straff så såg Gud till så att flickan inte kunde gå igen. Hon kunde inte ha kvar sin ponny och hon tappade hela sitt liv.

Det sista året började Djävulen att låta flickan ha hopp. Hon fick tro på att det fanns ett liv förhenne. Hon hade en pojkvän och två under bara hundar som hon älskade. Hon hade några vänner och hon hade flera att prata med online.
Och hon hade blivit in bjuden i en tjej grupp hemi från som pratade online. Flickan var glad för att hon trodde att hon för iprincip första gången var acsepterad som hon var och hon trodde att hon hade kommit genom detvärsta. Hon hade ett hopp för fram tiden.

Djävulen vaknade och var arg. Han hade sovit bort massa tid och flickan hade börjat bygga in han i en bur! Han blev så arg så han visste inte vad han gjorde. Han ville bara skada flickan han ville göra henne så illa som han bara kunde för att hon hade svikit han! Hon var INGET utan han hon skulle inte ens finnas utan Djävulen!

Så han slet från henne flera vänner. Han gjorde så att hennes ena hund blev sjuk och att flickan visste att han snart skulle dö. Han tvingade flickan att göra en äckel sak igen. Han gjorde henne så äcklig och värde lös och hemsk som han bara kunde så att INGEN ville vara med flickan. Alla hade mera av stånd från henne ALLA ville slippa henne. Dom visste inte att hon var Djävulens men dom visste att dom inte ville ha nånting och göra med henne.

En dag i mars året 2024 så skulle Gud hämta flickan. Men det som inte fick hända hände. Djävulen hade lurat Gud så att han tog fel flicka IGEN. Denhär gången var det en av flickans vänner.

Flickan visste att det var ALDRIG meningen att hon skulle ha funnits och nu hade FÖR många dött fast det skulle ha varit HON. Hon hade minst fem liv på sitt an svar. Fem stycken som hade dött fast det skulle ha varit hon. Hon stog inte ut med alla skuld känslor. Och hon stog inte ut att veta att hon till hörde Djävulen och att allaandra märkte det fast dom inte fattade exakt. Men dom märkte att hon var fel och att dom ville hålla henne borta. Och hon visste att hon förstörde för allaandra och att hon inte hörde hop med andra.

Och flickan hade så mycket skuld känslor. Hon hade skuld känslor för dom tre andra flickorna som hade dött för hon visste att det egentligen var hon som skulle ha dött. Det var hon som inte skulle ha levt frånbörjan det var hon som skulle ha kommit till himlen direkt när hon var en bebis.
Och hon hade skuld känslor att hennes hund hade dött och hennes ponny. Och mest av allt hade hon skuld känslor att hon var som hon var och att hon på verkade alla så neggativt. Hon visste att det var för att hon till hörde Djävulen men ingen annan visste det. Dom såg inte flickan som HON var utan dom såg bara hur hon var pågrund av Djävulen. Och det var en väldigt hemsk och dålig och fel person.
 

Jag ser inte någon hemsk och dålig person, jag ser en snäll och omtänksam och modig flicka, som råkat ut för en massa hemska saker och fått kämpa hårdare än de flesta andra behöver.

Vi människor, och speciellt de av oss som har en "logiskt anlagd" hjärna, vill alltid försöka hitta förklaringar på varför saker händer. Och jag förstår om det ger mening att tänka att det är så som du beskriver i den här historien. Men hur skulle det kunna vara flickans "ansvar" att Gud och Djävulen klantat sig? Det var absolut ingenting hon kunde påverka. Och jag tror att alla de som dött VILL att flickan ska leva, och berätta deras historia, och försöka hjälpa andra så kanske någon oskuldig person faktiskt kan slippa dö i framtiden tack vara hennes berättelser. :heart
 
Du finns till för din egen skull. För att bli älskad för den du är. Du behöver och ska inte ha skuldkänslor för någon annan, ditt liv är inte beroende av att någon annans har upphört. Men du är värdefull för andra, här och nu och i framtiden.
💜
 
Jag ser inte någon hemsk och dålig person, jag ser en snäll och omtänksam och modig flicka, som råkat ut för en massa hemska saker och fått kämpa hårdare än de flesta andra behöver.

Vi människor, och speciellt de av oss som har en "logiskt anlagd" hjärna, vill alltid försöka hitta förklaringar på varför saker händer. Och jag förstår om det ger mening att tänka att det är så som du beskriver i den här historien. Men hur skulle det kunna vara flickans "ansvar" att Gud och Djävulen klantat sig? Det var absolut ingenting hon kunde påverka. Och jag tror att alla de som dött VILL att flickan ska leva, och berätta deras historia, och försöka hjälpa andra så kanske någon oskuldig person faktiskt kan slippa dö i framtiden tack vara hennes berättelser. :heart
Okej du ser kanske inte det men dom allra allra flesta gör det iallafall.
Jag tror inte att dom som är döda VILL nånting. Och det är ju försent att göra nånting för nån av dom iallafall efter som att dom är döda.
 
Du finns till för din egen skull. För att bli älskad för den du är. Du behöver och ska inte ha skuldkänslor för någon annan, ditt liv är inte beroende av att någon annans har upphört. Men du är värdefull för andra, här och nu och i framtiden.
💜
Fast hur är det för minegen skull? Detmesta är ju bara för andras skull och som andra be stämmer. Och det finns inget medmig som är värt att bli älskad för och jag är inte värde full för nästan nån.
 
Jag vill bara lägga in några citat som iallafall jag tycker är bra. Så här är detförsta.

50951de1144347a9424e27883ff4e2dd.jpg
 
Fast hur är det för minegen skull? Detmesta är ju bara för andras skull och som andra be stämmer. Och det finns inget medmig som är värt att bli älskad för och jag är inte värde full för nästan nån.
Jag lovar att du är viktig för människorna runt omkring dig, för din familj, dina vänner, personalen, för hundarna och för flera som bara läser dina inlägg här. Ibland är det svårt att leva för sin egen skull.
När jag mådde som sämst var inte ens mina föräldrar, syskon eller vänner tillräcklig motivation - men min älskade hund var. Jag tror mina närmaste vet och det var därför de också älskade Henne så mycket.
Nu är hon borta och att mista henne var fruktansvärt, men även de dagar jag inte älskar mig själv har jag hittat andra ankare. De finns alltid runtomkring. :heart Du har en familj som kämpar tillsammans med dig.
 
Din familj älskar dig Livia. Din pojkvän också. Och voffi. Och M. Det är skitsvårt att se när man mår så dåligt och har så svårt att älska sig själv. Det blev skitjobbigt nu allting det förstår jag alldeles för väl. Din släkting mådde skitdåligt. Alla runt henne mår skitdåligt nu. Du mår skitdåligt. Men det kommer vända igen, det var bättre ett tag, livet svänger och du kommer orka ta dig upp på fötter igen, det är jag säker på, för du är en så stark tjej. Ditt liv är inte beroende på någon annans liv, det är bara det mörka i din hjärna som säger det. Och det har FEL.
Och som någon skrev i förra versionen av den här tråden som jag tyckte var så klokt och faktiskt sparade den här raden:
Djävulen ska hålla sig borta. Långt borta. Flickan ska vara kvar med sin hund och sin pojkvän och sin familj.
 
Sedan är det också viktigt att tänka på att människor kan vara väldigt oense men bry sig om varandra ändå, ibland är man oense för Att man bryr sig om varandra.
 
Jag lovar att du är viktig för människorna runt omkring dig, för din familj, dina vänner, personalen, för hundarna och för flera som bara läser dina inlägg här. Ibland är det svårt att leva för sin egen skull.
När jag mådde som sämst var inte ens mina föräldrar, syskon eller vänner tillräcklig motivation - men min älskade hund var. Jag tror mina närmaste vet och det var därför de också älskade Henne så mycket.
Nu är hon borta och att mista henne var fruktansvärt, men även de dagar jag inte älskar mig själv har jag hittat andra ankare. De finns alltid runtomkring. :heart Du har en familj som kämpar tillsammans med dig.
Så är det förmig också. Eller inte riktigt men Voffi är denenda som är i när heten för att vara till räckig mottivering att kämpa för 💙
 
Din familj älskar dig Livia. Din pojkvän också. Och voffi. Och M. Det är skitsvårt att se när man mår så dåligt och har så svårt att älska sig själv. Det blev skitjobbigt nu allting det förstår jag alldeles för väl. Din släkting mådde skitdåligt. Alla runt henne mår skitdåligt nu. Du mår skitdåligt. Men det kommer vända igen, det var bättre ett tag, livet svänger och du kommer orka ta dig upp på fötter igen, det är jag säker på, för du är en så stark tjej. Ditt liv är inte beroende på någon annans liv, det är bara det mörka i din hjärna som säger det. Och det har FEL.
Och som någon skrev i förra versionen av den här tråden som jag tyckte var så klokt och faktiskt sparade den här raden:
Djävulen ska hålla sig borta. Långt borta. Flickan ska vara kvar med sin hund och sin pojkvän och sin familj.
Jag vet ATT dom gör det eller dom iallafall säger det. Men jag fattar inte VARFÖR dom gör det för jag ÄR inte värd det.
Jag är ganska så säker att det var @cirkus som skrev det i den första tråden.
 
  • Hjärta
Reactions: Nox
Sedan är det också viktigt att tänka på att människor kan vara väldigt oense men bry sig om varandra ändå, ibland är man oense för Att man bryr sig om varandra.
Ja ibland så kan det vara så. Och ibland så kanske man inte bryr sig detminsta om denandra personen som man är o sams med.
 
Jag vet ATT dom gör det eller dom iallafall säger det. Men jag fattar inte VARFÖR dom gör det för jag ÄR inte värd det.
Jag är ganska så säker att det var @cirkus som skrev det i den första tråden.
Det var jag ❤️
Du är betydelsefull och värdefull både för djuren och människorna. För att du är du
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 544
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 265
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp