Nej!! Lasse är sjuk!!

S

sova

:cry: :cry: Mitt avgudade lilla marsvin har nog fått slaganfall, menigit eller nåt :cry: Såg precis att han inte kan gå rakt fram utan trillar till hö hela tiden. Han är mkt lugnare än normalt, men ser inte ut att ha ont eller lida. Han äter ok och busar lite med Elin så gott som det går.
Han fyller 7 år i februari, hoppats på att få ha kvar honom ett tag till, men det verkar inte bli så nu.. :(
 
hoppas att han blir frisk *tröstkram till dig å krya-på-sig-klapp på marsvinet*
 
Lasse verkar må bättre idag! :) :confused: Fattar inte nåt. Han är fortfarande lite vinglig, men långt ifrån som han var igår. Senare på kvällen kunde han inte ens gå, utan bara låg på sidan och kröp fram :cry: För de som undrar varför jag inte åkt in med honom kan jag försvara det med att han hela tiden har sett ut att ändå må bra.
Har tittat i öronen och de ser bra ut. Han är ju vit så det är rätt lätt att se konstigheter på honom.
Tack till alla som håller tummarna. Det värmer! :bow:
 
Åh där skrämde du mig! :crazy:Jag förlorade mitt marsvin Doris den 14:e i år. Hon skulle ha fyllt två i mars, men blev akut sjuk i lunginflammation. :( Jag fick ren panik när jag såg att hon inte mådde bra! Började gråta med en gång innan vi ens kommit till veterinären! Hon dog i min famn... :cry: Men jag vet hur det känns att se sitt marsvin dålligt! Man kan ju inte gra så mycket med "grisarna"
Men jag blir glad nu för ditt marsvin blev friskt! Du får skriva om han blir sämre igen!
 
Det verkar som det går åt rätt hål *peppar, peppar*. Möjligen lite sned fortfarande, men mår annars bra. Mina 2 andra marsvin som jag fick tillsammans med honom blev ca 10 resp 12 år. Lasse fyller som sagt 7 och Elin är nog 6 om jag inte minns fel. Känns väl ändå som att man kan ha lite distans till det då. Har även bestämt mig i förväg att om det händer dem något så ska jag helst undvika att gå till vetrinär pga av vad som hänt i hans tidigare liv. Elin är det en annan femma med. Hon har inte haft det lika tufft och tål mer. Elin har förresten kronisk otit så jag har Trim-sulfa och örondroppar alltid stående hemma.
Beklagar ditt marsvin :(
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Egonson_
·
Kropp & Själ I några månader har min mamma varit sjuk, sen upptäcktes det att hon har lungcancer. Tyvärr är den obotlig men med behandling kunde dom...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 632
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 239
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 782
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp