Bukefalos 28 år!

Neopren Boots?

A

Athina

Ni som använder Neopren Boots till era hästar, vad har ni för stl. Fram och bak, samma eller olika? :confused:
 
Jag har bara fram och har stl L. Skulle behöva XL :crazy: Hästen är ett stort halvblod.
 
hade ett par (fram) till min förra c-ponny..
hade S till henne men de var lite för små, men det funkade bra ändå..

använde inga bak men hon kunde ha S bak också..
 
jag har L på mina boots från horseguard, jag har ett halvblod med "normalstora" hovar..
 
Jag har M och L på mina Proffesional's Choice boots, deras L är jättejättestora. Har även "billiga" i neopren i stl M, dom räcker knapt till frambenen, men är okej nu när det är snö, har man för stora då så packar snön sig under och trycker upp dem ändå.

Det skiljer oftast mest på längden, alltså hur mkt av hoven dom täckar. Om Hästen bara slår i vid kronranden behöver du mao inte lika stora boots som behövs om hästen trampar sig på själva hoven.
 
Islandshäst som jag ibland har Willabs variant på fram. Storlek M på neoprenbootsen, storlek 0 på skorna.
 
Det är dom där förbaskade balltrampen som jag vill slippa. Sen vispar han med bakbenen när han går så jag tänkte prova med boots bak, men en i stallet sa att han kommer antagligen sparka på dom så dom antingen åker av eller snurrar runt...

Varit med om det? Att hästen vispar så pass med bakbenen när han trampar under sig?
 
Jag har boots på fram, de från Börjes. Tror bara de finns i stl M (vad jag sett) men de passar utmärkt till mitt halvblod. De är ju väldigt ställbara eftersom kardborren fäster på hela bootsen
 
Nej där sa jag fel :) L runt om på bootsen (på senskydden har jag L och XL)
 
Har till mitt stora hbl XL fram och L bak, all annan utrustning till honom är förövrigt XL :crazy:.
 
Jag ahr XL på alla mina boots för mitt halvblod har tefatshovar :cool:
Köpte den i en affär som heter Flädie som ligger i malmö i Skåne
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
603
Senast: super
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
678
Utrustning Jag vet att tex scootboots är godkända att tävla i enligt TR. Men får man använda tex Flex Pony Boots på klubbtävlingar och pay&jump...
Svar
16
· Visningar
868
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
655
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp