Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

N

Nozer

Är sedan 3månader tilsammans med sambon ägare av en Siberian Husky valp, nu 5månader gammal.
http://hem.bredband.net/sunshadow/Daemon/

Är lite nyfiken på om det finns flera här i trakterna som är ägare till denna hundras, eller andra "draghundar" i samma stil. Alaskan husky, Malamute etc...

Är lite sugen på att träffa på andra hundar så man i framtiden kanske kan få flera stycken att jobba tillsammans i hundspann, givetvis bara på "hobbynivå" för att det skulle vara kul *avlägsen dröm* :d
Ska börja träna med tom pulka lite sen när han blir äldre så han blir van. Sen när han är fullvuxen ska han få dra lite lätt med ngn av oss på skidor bakom osv...

Vore bortsett från det även kul att få träffa andra polarhundar så man kan låta hundarna leka med "likasinnade" hundar.
Nog för att han leker med andra hundar också, men det finns inte så många hundar i bekantskapen alls, så stackarn får inte vara social så pass ofta.
Även kul o träffa andrra ägare av lika ras för att utbyta erfarenheter, tips osv, då detta är en annorlunda o krävande ras att handskas med

/Tobbe
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

Har ingen polarhund, men två pinschrar (som ju också har vissa urhundsegenskaper) som jag förhoppningsvis ska använda till drag på hobbynivå i framtiden:) Stora kommer jag använda redan nu i vinter om han visar sig bli helt bra från sin skada.

Båda två är hanar, ena blir 4 år i maj 2007 & lillplutten blir 11v på lördag:D
Vuxna hunden är väldigt språksäker, så vill du ha hjälp att lära din hund hundspråk så är han kanon;) Lilla plutten är väl mest på lekstadiet änsålänge:D

Säg till om det låter intressant, jag behöver själv lekkompisar till min lille plutt i alla storlekar & åldrar. Känner bara vuxna hundar & små valpar.
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

fjutten: Vi får stämma möte ute på Björnö eller annat bra ställe, o sen gå lite där så får hundarna lära känna varandra =)
Eller så har vi även en "rasthage" där vi bor som man kan släppa hundarna lösa som dom får leka.

Back to topic. Fler med polarhundar här i trakterna?

/Tobbe
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

Välkommen in i rasen..
Jag bor dock i skåne men de vart trevlig att du valde en Sibbe.
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

Har ju tipsat om bra promenadställen i andra tråden:)
Men nånstans där man kan gå en bit & sen släppa hundarna.

Var finns denna "rasthage"? Visste inte att det fanns såna:D Brukar det vara mkt hundar där? Skippar helst för mkt hundar då mina inte ska hälsa på/leka med hundar i onödan. Då är det bättre på nån BK eller KK, där brukar inte hundar rusa omkring hur som helst;) Fast det kanske de inte gör i rasthagen, det är kanske bara jag som tycker att det låter så:D
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

Problemet för oss att gå o släppa hunden funkar inte.
Huskys är rymmningsbenägna som få, tyvärr =(
Han slet sig en gång, o vill höll knappt på att få tag i honom igen. Så innan inkallningnen sitter till 110% kommer vi aldrig våga släppa honom om det inte är inhägnat.

Rasthagen ligger på Bjurhovda.
Är man där dagtid så brukar man oftast vara ensam.
/Tobbe
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

Aha.. Men sticker han även om det är fler hundar med?
Mina kommer inte sticka med om han försöker nåt, snarare att den stora skulle kunna få för sig att tala om för honom att man inte gör så;)

Men vi kan vara på något inhängnat ställe:)
Jag jobbar ju hela dagarna, men kan ta en fystimme nån dag & åka dit. Det finns inga andra inhängnader som du vet? Räcker det med typ en tennisplan eller rymmer han då med?
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

Vet inte om ngn inhägnad som jag hör tom. bara den här hittils.

Tror nog han får för sig att sticka även om det är andra hundar med, tyvärr =(
Så det lär vara rejält inhägnat för att kunna våga släppa honom.

Men vi kan juh satsa på ngt nästa vecka eller så kanske?
Dra iväg ett mail till : nozer@bredband.net så kan vi byta telenr osv.

/Tobbe
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

Vart bara tvungen o skriva lite här,
Supersöt husky du har.. Bor dock i skåne.

Det är smart av er att INTE släppa lös er Husky, Vi har fått erfara många gånger av våran att det är inte så lämpligt. och värre är det med andra hundar för då skall det visas vad man kan göra, Tex; Som våran gjorde i förrgår o kompisens vovve stack iväg till grannen och knep en höna:o..
Så var försiktig med det men det har ni ju fått testa på att jaga en liten husky:p

Lycka till!!
 
Sv: Ngn mer med polarhund i Västerås med omnejd?

Upp o hoppa!

Ingen mer här i krokarna?

/Tobbe
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 868
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 169
Senast: soom
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 400
Senast: Lazio
·
Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som...
2
Svar
26
· Visningar
5 947
Senast: Lavender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp