Bukefalos 28 år!

M

myhorseandme

Har en 8 årig newforest , sto , c-ponny hemma.
Har länge haft funderingar på att testa NH på henne , då hon är läraktig och posetiv i allting.
Vet inte mycket om NH , eller rättare sagt ingeting nästan.

Någon som har tips om hur jag ska börja ? + vad jag ska börja med , och hur man gör :)
 
Sv: Nh

Mitt hetaste tips är att gå någon liten helgkurs eller så till att börja med, läs och titta på videofilmer. Se till att lära dig MASSOR innan du börjar "göra" saker med/mot din häst. Det är så mycket som kan kränka och göra din häst osäker om man gör på fel sätt. Så snälla, börja inte experimentera på egen hand.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 046
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
927
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp