Bukefalos 28 år!

Ni andra aspergerare, och vänskap?

Du har helt rätt, jag hoppas ni kan skita i det där. Så många har öppnat sig så självklart i den här tråden, det är fint att se hur ni tar hjälp av varandra. Låt inte någon som inte kan uppföra sig förstöra det.

Jag blir också lite sårad när någon skriver Men GÖR det BARA men kan också förstå att problemet för honom är att sätta sig in i någon annans situation. Han kan faktiskt inte hjälpa om han inte kan, jag vet att han säger inte bryr sig men det kan vara någon sort skyddmekanism, jag vet inte jag är inte psykolog men det är känslan jag får.
Jag tror inte han vill bli ogillad av någon.

Men att bara välkommna de med ''ok'' problematik blir väldigt fel för mig. Dessutom tycker jag det är kul att ha någon mer utan ren AS diagnos.

Ju fler som vill dela med sig om sina liv och sina bekymmer desto bättre, det var väl därför tråden skapades :D
 
Var hos läkare idag, riktigt kunnig vid just utlåtanden. HUR mysig tant som helst, kort och tjock och underbar :p
Hon hade läst journarlerna såklart, men frågade inget om dom vilket var himla skönt. Hon frågade precis de rätta frågorna.
Kan du ta kontakt med folk?
Kan du gå ut själv?
Klarar du hygienen, städning och matlagning, och kan du se när saker behöver städas av?
Depprission, orkeslöshet etc.

Jag är hur glad som helst, 99% att jag har akrivitetsstöd:banana:
 
Var hos läkare idag, riktigt kunnig vid just utlåtanden. HUR mysig tant som helst, kort och tjock och underbar :p
Hon hade läst journarlerna såklart, men frågade inget om dom vilket var himla skönt. Hon frågade precis de rätta frågorna.
Kan du ta kontakt med folk?
Kan du gå ut själv?
Klarar du hygienen, städning och matlagning, och kan du se när saker behöver städas av?
Depprission, orkeslöshet etc.

Jag är hur glad som helst, 99% att jag har akrivitetsstöd:banana:

Underbart! :bump:
 
@Fenestra och @ztsu och alla andra med barn med AS. Har ni ansäkt om ersättning från er försäkring? Eller jag vet inte om man måste ansöka.

Jag var försäkrad i trygg hansa och fick 1050kr i månaden tror jag tills jag fyllde 18 pga AS.

Det skulle ni ju kunna göra något roligt för tillsammans:D

Vet ju inte alla detaljer men värt att slänga ut hit iallfall:up:
 
Jag ansvarar inte hur folk vill tolka mig, det problemet äger inte jag.

Du ansvarar för hur du uttrycker dig, det kan du inte lägga på någon annan.
Du har helt rätt, jag hoppas ni kan skita i det där. Så många har öppnat sig så självklart i den här tråden, det är fint att se hur ni tar hjälp av varandra. Låt inte någon som inte kan uppföra sig förstöra det.
Jag håller med i ovanstående men om man tycker @MacGyver beter sig som en elefant i en porslinsaffär så kan man hellre rapportera hans inlägg istället för att bli otrevlig tillbaka som skett i ett nu raderat inlägg i tråden.

LenaH, moderator
 
@Fenestra och @ztsu och alla andra med barn med AS. Har ni ansäkt om ersättning från er försäkring? Eller jag vet inte om man måste ansöka.

Jag var försäkrad i trygg hansa och fick 1050kr i månaden tror jag tills jag fyllde 18 pga AS.

Det skulle ni ju kunna göra något roligt för tillsammans:D

Vet ju inte alla detaljer men värt att slänga ut hit iallfall:up:
Jo man lär anmäla till försäkringsbolaget för att få ut ersättning. Det borde alla barnlösa med diagnos också göra i de fall försäkring finns :up:
Själv gick jag miste om pengar dels för diagnosen i sig (100.000 kr i en smäll, sååå surt) och dels en månatlig utbetalning som jag kunnat få medan jag hade aktivitetsersättning, om inte preskriptionstiden gått ut innan jag anmälde :banghead: Preskriptionstiden för ekonomisk invaliditet var däremot desto längre som tur är. Har Trygg Hansa jag också.

Nu finns det restriktioner och fler införs hela tiden, men försäkringsbolaget bedömer utifrån vad som gällde vid samma tidpunkt som första misstanken hos läkare/när man söker hjälp för något som är relaterat till en senare diagnos, nåt sånt. Helt klart väl värt att ta tag i ganska omgående alltså!
 
@Fenestra och @ztsu och alla andra med barn med AS. Har ni ansäkt om ersättning från er försäkring? Eller jag vet inte om man måste ansöka.

Jag var försäkrad i trygg hansa och fick 1050kr i månaden tror jag tills jag fyllde 18 pga AS.

Det skulle ni ju kunna göra något roligt för tillsammans:D

Vet ju inte alla detaljer men värt att slänga ut hit iallfall:up:

Tyvärr är det en förutsättning att man har vårdbidrag från FK för att få ut pengar på barnförsäkringen. Iaf hos Trygg-Hansa som mina killar är försäkrade i.
 
@Fenestra och @ztsu och alla andra med barn med AS. Har ni ansäkt om ersättning från er försäkring? Eller jag vet inte om man måste ansöka.

Jag var försäkrad i trygg hansa och fick 1050kr i månaden tror jag tills jag fyllde 18 pga AS.

Det skulle ni ju kunna göra något roligt för tillsammans:D

Vet ju inte alla detaljer men värt att slänga ut hit iallfall:up:
Ja vi har fått via Trygg Hansa Har börjat placera en del åt henne, hoppas det kan växa lite då hon sen inte får mer av dem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 973
Senast: lilstar
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 927
Senast: LovingLife
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 197
Senast: QueenLilith
·
Relationer Hej, Har ett stort huvudbry som involverar min pojkvän och en bra vän. Lång historia kort: jag flyttade till ny ort för ett år sen pga...
Svar
6
· Visningar
2 894
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp