Bukefalos 28 år!

Ni andra aspergerare, och vänskap?

Får du nog med sol? De säger att D vitam ska hjälpa. Tror det hjälper mig :)
Annars helar djur mig, massage också som släpper spänningarna.

Men även att bara må piss ett tag ''hjälper''
 
Men alltså jag blir på riktigt förbannad. Hur kan det vara minsta okej att komma in i en tråd som denna och säga att ingenting är omöjligt bara man vill det tillräckligt mycket? En tråd där folk vågat öppna upp sig om sina svårigheter och vad de inte alls klarar av att göra. Nej där klampar man bara på och "lovar" att en grej några av oss kämpar med dagligen "växer bort med åldern" och att människor borde lösa alla problem istället för att "gnälla". För ingenting är ju omöjligt!

Jag kan visst skaffa vänner, orka umgås, dansa runt i duschen, få vardagen att fungera felfritt bara jag vill.
:banghead: :wtf:
 
@Elementary Det kanske är en av @MacGyver s svårigheter. Att inte förstå hur andra fungerar. Och inte förstå varför vi inte kan göra X, för det kan ju han(?) så då borde vi också klara det.
Eller hur man ska uttrycka sig på ett bättre sätt, det finns ju så många saker man kan ha det svårt med.

Men jag ska inte sätta ord i munnen på dig mer MacGyver, men för min del är du välkommen även om du är lite klantig :)
 
@Elementary Det kanske är en av @MacGyver s svårigheter. Att inte förstå hur andra fungerar. Och inte förstå varför vi inte kan göra X, för det kan ju han(?) så då borde vi också klara det.
Eller hur man ska uttrycka sig på ett bättre sätt, det finns ju så många saker man kan ha det svårt med.

Men jag ska inte sätta ord i munnen på dig mer MacGyver, men för min del är du välkommen även om du är lite klantig :)
Jag har ju inte en "ren" diagnos, det står "Asberger relaterad problematik" som är lite "blanda och ge", mycket stämmer, lika mycket stämmer inte för att jag skulle vara "ren" aspie, däremot känner jag två äkta aspies och vi har skitkul tillsammans, kan diskutera vaf. som helst utan att nån blir kränkt eller förbannad. Alla människor är olika, aspies också för ingen är den andra lik som jag träffat.

"Klantigheten" kommer av att jag slutat bry mig, går det åt fanders är inte det hela världen och vill folk bli förbannade på mig så varsågod, det bjuder jag så gärna på. Konstigt bara att ingen är förbannad på mig IRL för jag är likadan där som här.
 
Vi är som människor är mest, OLIKA. Det som passar mig, passar antagligen inte er. Jag MÅSTE tex ha en sysselsättning, annars haverera mitt liv.
 
Jag har ju inte en "ren" diagnos, det står "Asberger relaterad problematik" som är lite "blanda och ge", mycket stämmer, lika mycket stämmer inte för att jag skulle vara "ren" aspie, däremot känner jag två äkta aspies och vi har skitkul tillsammans, kan diskutera vaf. som helst utan att nån blir kränkt eller förbannad. Alla människor är olika, aspies också för ingen är den andra lik som jag träffat.

"Klantigheten" kommer av att jag slutat bry mig, går det åt fanders är inte det hela världen och vill folk bli förbannade på mig så varsågod, det bjuder jag så gärna på. Konstigt bara att ingen är förbannad på mig IRL för jag är likadan där som här.

Jag är också klantig med hur jag uttrycker mig, men blir mycket bättre av att skriva på buke. Man blir ju nästan halshuggen om man skriver ett litet fel:p

Vi var 3 tjejer i skolan från årskurs 4 till 9 med AS, en var väldigt speciell högljudd ville allt på sitt sätt annars kunde hon kasta stolar runt sig, en annan som var mest normal men introvert hon var med i tjejgänget och sådär, sen jag som var ensam, mobbad och sökte mig till ensamheten och djuren.

Jag ogillar barn starkt, så jag brukade på vara med teknik läraren 65 år något när han inte gjorde något och vi borrade skit och spikade ihop saker bara för att, och som tack fick han min lagade matlåda från hemkunskapen. Win-Win :D

Jag vet inte riktigt din ålder men i mina ögon är du en skön gubbe(:angel:) med glimten i ögat. Dock är det väldigt lätt att glimten försvinner i text och du förvandlas till en skitstövel istället.
Och man behöver inte ändra sig för att andra ska gilla en/inte hata en men då får man vara beredd på att bli påhoppad och kanske utfryst, tyvärr.
 
Tack!

"Klantigheten" kommer av att jag slutat bry mig, går det åt fanders är inte det hela världen och vill folk bli förbannade på mig så varsågod, det bjuder jag så gärna på. Konstigt bara att ingen är förbannad på mig IRL för jag är likadan där som här.
Kul för dig att du skiter i om folk blir förbannade. Skiter du i om du sårar folk när du går på som en ångvält utan att bry dig också?
 
Fick just sms av mamma att jag ska till läkare imorgon om aktivitetsersättning. Vad tiden gått fort, trodde det var nästa vecka :nailbiting:

Undrar om jag också rusar ut, det har hänt förr :angel:
 
Fick just sms av mamma att jag ska till läkare imorgon om aktivitetsersättning. Vad tiden gått fort, trodde det var nästa vecka :nailbiting:

Undrar om jag också rusar ut, det har hänt förr :angel:

Det har aldrig hänt mig förut. Men det här var cirka det sjukaste jag varit med om. Sån jähääävla rövhatt.
 
Hade en sån på förra försöket, men jag gick bara ut istället och muttrate ät helvete med din jävla journal för hon hade ingen vilja att prata med mig om hur jag mår NU hon bara tjatade om vad journalen sa och hur jag SKA må :banghead::banghead::banghead:
 
Jag har en läkare knuten till öppenvården så hon har varit väldigt trevlig, och kunning när det kommer till diagnosen.

Men.

Så många olika sorters läkemedel jag fått prova :nailbiting:

Voxra var nog mest intressant. Så livliga drömmar att jag inte kunde skilja dem från verkligheten + att jag fick typ ADHD. Blev hyperaktiv och kunde inte koncentera mig på något i längre än 5 sekunder. Inte ens jag orkade med mig själv.
 
Jag har en läkare knuten till öppenvården så hon har varit väldigt trevlig, och kunning när det kommer till diagnosen.

Men.

Så många olika sorters läkemedel jag fått prova :nailbiting:

Voxra var nog mest intressant. Så livliga drömmar att jag inte kunde skilja dem från verkligheten + att jag fick typ ADHD. Blev hyperaktiv och kunde inte koncentera mig på något i längre än 5 sekunder. Inte ens jag orkade med mig själv.

Min ordinarie läkare är skitbra. Men nu blev jag kallad till någon dryg rövhatt. Några citat från hen:
"Vad har du sökt för jobb? (Inget) Nähä?! (Jag har ju aktivitetsersättning för att jag ska gå på dbt..) Det finns ju helgjobb!"
"Jag tänkte skriva ut den här sömnmedicinen. (Jag kan inte ta sömnmedicin pga har barn) Det är jag som är läkaren."
 
Min ordinarie läkare är skitbra. Men nu blev jag kallad till någon dryg rövhatt. Några citat från hen:
"Vad har du sökt för jobb? (Inget) Nähä?! (Jag har ju aktivitetsersättning för att jag ska gå på dbt..) Det finns ju helgjobb!"
"Jag tänkte skriva ut den här sömnmedicinen. (Jag kan inte ta sömnmedicin pga har barn) Det är jag som är läkaren."

O_o

Men, vad är DBT?
 
Jag är också klantig med hur jag uttrycker mig, men blir mycket bättre av att skriva på buke. Man blir ju nästan halshuggen om man skriver ett litet fel:p

Vi var 3 tjejer i skolan från årskurs 4 till 9 med AS, en var väldigt speciell högljudd ville allt på sitt sätt annars kunde hon kasta stolar runt sig, en annan som var mest normal men introvert hon var med i tjejgänget och sådär, sen jag som var ensam, mobbad och sökte mig till ensamheten och djuren.

Jag ogillar barn starkt, så jag brukade på vara med teknik läraren 65 år något när han inte gjorde något och vi borrade skit och spikade ihop saker bara för att, och som tack fick han min lagade matlåda från hemkunskapen. Win-Win :D

Jag vet inte riktigt din ålder men i mina ögon är du en skön gubbe(:angel:) med glimten i ögat. Dock är det väldigt lätt att glimten försvinner i text och du förvandlas till en skitstövel istället.
Och man behöver inte ändra sig för att andra ska gilla en/inte hata en men då får man vara beredd på att bli påhoppad och kanske utfryst, tyvärr.
Så är det, jag var ju som jag skrev tidigare, också mobbad. Min tillflykt blev musiksalen eller vaktmästeriet där jag fick komma och gå som jag ville, musiksalen hade jag tom. egen nyckel till och musikläraren var en helskön typ som såg hur jag led alla helvetes kval och aldrig fick vara ifred för mina plågoandar. Min fröken ja, den kärringen var ett annat kapitel,,,,,, :meh:
Vaktmästarna gillade mig skarpt, dom var komplett värdelösa på att laga filmprojektorerna, jag hade inga som helst problem med att hålla igång antikviteterna så dom överlät dom med varm hand åt mig att fixa. :up:

Jag försöker alltid ha glimten i ögat, kan skämta om precis vad som helst och hur som helst, senast i fredags på Biltema när jag stod bakom en hylla och letade delar jag skulle ha och en av tjejerna höll på att packa upp varor och inte såg mig eller nån i närheten och kläckte ur sig "men jävla mupp, stå kvar då" när grejerna inte ville som henne så drog jag mössan på sned, hakade av ena glasögonbågen så dom också satt på sne åt andra hållet och kikade fram med ett "gudaauuu" och byfåneflin. :p Tjejen bara stirrade, sen bröt hon ihop. :rofl: Jag försitter aldrig ett tillfälle till att liva upp tillvaron lite, en gång tidigare kallade jag en av tjejerna "tant" och hon svarade med att dra en gummianka i skallen på mig. :laugh: Vi busar bara när det är folktomt runt oss annars kan det bli fel. :D


Skriva rätt men tolkas fel är väl en av bukes paradnummer, jag vet ingen annan stans som folk kan bli så förbannade, det är inte som att peta lite på ett getingbo, snarare som att köra över en myrstack med jordfräs. :cool: :p
 
Tack!


Kul för dig att du skiter i om folk blir förbannade. Skiter du i om du sårar folk när du går på som en ångvält utan att bry dig också?
Jag ansvarar inte hur folk vill tolka mig, det problemet äger inte jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 980
Senast: lilstar
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 942
Senast: LovingLife
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 211
Senast: QueenLilith
·
Relationer Hej, Har ett stort huvudbry som involverar min pojkvän och en bra vän. Lång historia kort: jag flyttade till ny ort för ett år sen pga...
Svar
6
· Visningar
2 895
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp