Bukefalos 28 år!

Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

De tar tillbaka samtliga täcken, jag skickade dem i retur idag.

Och i den vilda jakten på andra täcken så har jag till valacken beställt ett 280 grams Pessoa, och hoppas det inte blir för varmt (och inte läcker, då blir jag tokig!), och så var jag och köpte ett Event + Undercover + 220 gram foder på lokala ridsportsbutiken, i strl 135, och bad till gudarna att det skulle funka på K, och med ett nödrop så på innersta hålet så fungerar det. Vill inte riktigt tänka på att 50% av Event+ ägarna svär över att täcket läcker (den andra hälften är supernöjda), utan ber desperat att få höra till de 50% som är nöjda. Har fått löfte att lämna tillbaka det annars, och hoppas de håller det med OM det är så illa. Lokala ridsportnasaren är SNUSKIGT billig på dem iaf, 595 ord pris på skaltäcket, och 145 kr för fodret.

Regntäcken blir det HorseSaver Bristol, men får vänta med att köpa det då plånboken inte riktigt tillåter hur mmkt utsvävningar som helst innan jag fått tillbaka pengarna för MT-täckena. Skulle det plötsligt bli vår och behövas ofodrade regntäcken så får K endera gå i Eventskaltäcket, och V i Bucas sunshower rain (inga bogveck och inget antiskavfoder dock, men i krisläge..). Köpte faktiskt ett till Sunshower idag, som K kan ha i krisläge med. (GG rear dem absurt hårt just nu, 299 kr, samma för Bucas Buzz Off så köpte ett sånt att ha som reserv ifall något går åt i sommar.. är ju ord 1495 på dem liksom..)
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

Vad bra att du kunde reklamera dem, önskar lycka till med de nya täckena oxå:)
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

Jag såg ett skit fint stalltäcke igår. Det hade en väldigt speciell design. Det hette Tredstep Ireland..

Superbra runt bogen, satt liksom ´uppe´ ordentligt!
Ska se om jag kan hitta på google..
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

fast inte på Lightweight täcket... attans
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

(GG rear dem absurt hårt just nu, 299 kr, samma för Bucas Buzz Off så köpte ett sånt att ha som reserv ifall något går åt i sommar.. är ju ord 1495 på dem liksom..)

är det GG i Tierp? har du koll på om det fanns buzz off i 135 kvar? isf måste man ju ta en sväng dit...
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

Japps GG i Tierp.. Inga 135 tyvärr.. De hade dock massor av 135 i november då de hade de nedsatta till 499 kr, de har reat de där hela vintern (sunshower och buzz off alltså).

De har 30% på Horseware med, om någon är intresserad.. På deras 'riktiga' alltså (var viss rea på Amigo med men tror inte det var de där 30%)
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

Ser ut som om de täckena är mycket bättre i längd. Hoppas ditt event inte läcker nu;)
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

Ser ut som om de täckena är mycket bättre i längd. Hoppas ditt event inte läcker nu;)


Jo, de har en underbar passform HorseSaver. Och du fattar vad jag menade med att om HS hade 200 gramstäcken hade jag inte ens funderat på ngt annat utan då hade saken varit klar för länge sen. Dessvärre har de ju inte det.
De är stora i storleken, vilket ger perfekt rygglängd för K (som är en 130 egentligen), samtidigt som det ändå inte blir för stort i bogen. Och de läcker inte no matter what (även vid 'fel rygglängd *s*)


Eventtäcket är lite för långt (inte så konstigt iom att det är ett 135), men det borde inte göra med än att jag får tvätta svansen oftare *urk* Och hoppas det inte läcker ja :crazy:
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

attans... hade dom 125 då? är dom stora eller små i storlekarna?
 
Sv: Ni med Mark Todd täcken - se hit!!

Liten uppdatering.

Idag kom pengarna för Mark Todd täckena tillbaka på mitt konto *phu* Och enligt GrandPrix sida så skickades Pessoatäcket igår. Inte fått ngn avi än dock, men det är inte 'fodrat täcke-väder' just nu iaf, plusgrader och hällregn.

Alla tre HS Dorsettäckena har hållit tätt dock iaf. Har jobbat kväll igår och jobbar kväll idag (när det regnat) så inte provat Event undercovertäcket (vill vara hemma då, OM det läcker igenom), får göra det sen när det blir regn igen.
 

Liknande trådar

Utrustning Min häst delar hage med en ranghög täckesmarodör har det visat sig. Jag har fått två täcken sönderbitna på kort tid. Det ena var ett så...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 045
Senast: Giganten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp