Bukefalos 28 år!

Ni som fodrar med Orijen

P

Puma

Ni som fodrar med orijen, hur mycket ger ni per vuxen katt och dag. Har upptäckt att min ena kisse gått från spinkis till att mer och mer likna en boll, trots att jag ger mindre än rekomenderat per dag.
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Mina kissar har fri tillgång. Han som har sett ut som ett bowlingklot börjar faktiskt bli lite slankare. Inte så mycket till hjälp för dig. ;)
Jag upplever att mina kissar blir mättare och äter mindre än tidigare.

Har inga råd att komma med. Tycker du att din katt verkar hungrig? Vad händer om hen får fri tillgång?
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Jag har ju gett totalt 120g/dag (två katter). Dvs ca 60g per katt och dag. Det brukar alltid finnas kvar i skålarna så det är ju inte så att de hetsäter eller är hungriga. Har dragit ner nu till 45g per katt och dag så vi får se hur det går.
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Mina går också på fri tillgång, fordras i tillägg på rått kött/färskfoder en gång om dagen..
Möjligt lite väl gott holl om man tänker rasstandard på utställing, men smala om man jämnför med andra katter ;)
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Hm, jag som har en katt hemma som jag försöker banta på Orijen (får en dl/dag). Det kanske är ett lönlöst projekt då? :p
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Mina har fri tillgång. Den ena är en stor tjej och den andra liten och tanig, hon tjockade på sig först när hon började äta blötmat igen (vilket hon ratade ett tag) :D
 
Sv: Ni som fodrar med Orijen

Nja, tror möjligens det är det råa köttet som mina går uppi vikt av, men nu är det en Bengal och en Savannah, så de ska ju vara väldigt smala och taniga rasmässigt sett ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
337
Senast: Jeps
·
Hästvård min häst hade en svullnad som vi upptäckte för ett par veckor sedan och bestämde oss för att kolla upp. Det visade sig vara ett trauma...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: NOC14
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
705
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp