Bukefalos 28 år!

Nivåer/stadier ridskola

Caramba

Trådstartare
Jag funderar på att efter ca. 10 års uppehåll att börja rida igen. På den enda ridskola som finns i närheten står det att ridutbildningen är indelade i 7 stadier som följer Svenska Ridsport Förbundets rekomendationer.

Jag hittar inte någonstans varken på ridskolans hemsida eller på svenska ridsportförbundets hemsida vilka stadier detta är. Gissar att det handlar om olika kunskapsstadier. Så man kan förklara sen på vilken nivå man kanske kan tänkas ha legat på förut (och hamna någon/några nivåer under nu, då jag tror man hunnit bli lite ringrostig under åren som gått)

Är det någon bukefalist som har en aning om vilka stadier det är som finns?
 
Sv: Nivåer/stadier ridskola

det kanske är märke I, II, III, IV samt brons silver och guldmärke som dom tänker på?

det finns ju 8 märken, men då är terrängmärket medräknat och det är inte så vanligt på alla ridskolor med terräng, och det är dessutom bara att klara av en bana, inga teorikunskaper är det på det märket, vilket det är på alla andra..

det finns under "ryttarmärken" på ridsport.se :idea:
 

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat fundera mer på det här med olika nivåer på ridskola, då jag i helgen var på en värdinnedag i stallet. Där gick de igenom...
Svar
14
· Visningar
2 478
Träning Jag går i funderingar på att ta upp skolridning igen till hösten. Rider idag i skogen med medryttarhästen 3 dagar i veckan, och har så...
Svar
17
· Visningar
6 401
Senast: mamman
·
F
Ekonomi & Juridik Skriver under anonymt nick, annars blir det för uppenbart vilken ridskola jag menar. Det är så här att det finns en ridskola där jag...
Svar
6
· Visningar
2 277
Senast: Mynta2
·
Ekonomi & Juridik Hejsan Jag vet inte om tråden hamnat rätt eller om rubriken är passande, men det får gå. Idag besökte jag en ridskola någonstans i...
Svar
18
· Visningar
4 577
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp