Bukefalos 28 år!

Noo-poo aka. balsammetoden

YaHilweh

Trådstartare
Någon som kör på det?
Märker ni någon skillnad samt vad använder ni för tvättbalsam?

Jag började för några veckor sedan, märker egentligen ingen större skillnad annat än att håret inte ser så slitet ut längre. Jag har väldigt kort hår, så det kan ha med saken att göra. Jag började med balsammetoden för att se om håret mår bättre speciellt nu då jag försöker ha tålamod att spara till långt.

Jag har ursvårt att hitta ett bra tvättbalsam. Några tips?
Jag använder Respons som vårdande.
 
Har fått prova mig fram och just nu använder jag Garnier respons Avocado, Oil & Shea Butter balsam som tvättbalsam.
Behöver jag vårdande så gör jag en inpackning av honung och olivolja, låter sitta 45 min för att sedan tvätta ur det med Änglamark Schampo från Coop.

Har lång bob eller page, beror lite på hur man ser det. ;)

Märker skillnad, frisören märker skillnad och jag har nog gjort så här i 1-2 år ungefär. Kan vara mer, räknar inte.
 
använder coop x-tra som tvättbalsam
Eller en grön flaska, stor och billig, från öb, har tappat namnet nu.

Ibland är jag lat och använder vårdande som tvätt också men det straffar sig två dygn senare då jag ser ut att ha gått en vecka sedansenaste tvätt... ett tag använde jag tresemme naturals som tvätt och ett tag loreals rosa inpackning. har hållit på i sju år mer eller mindre "aktivt" men ja, jag märker skillnad om jag använder schampo en dag :)
 
Jag och båda mina barn använder coop extra som tvättbalsam och klarar oss utan vårdande balsam. Vi har alla långt hår.
Jag tvättar även hästarna (åringar som ska säljas på auktion) med coop extra balsam istället för att använda schampo, och resultatet är lika bra på dem.
 
Jag och båda mina barn använder coop extra som tvättbalsam och klarar oss utan vårdande balsam. Vi har alla långt hår.
Jag tvättar även hästarna (åringar som ska säljas på auktion) med coop extra balsam istället för att använda schampo, och resultatet är lika bra på dem.
Mitt hår fungerar inte alls på deras balsam.
 
Samma här, Coop Extra funkar inte alls. Får dessutom en del allergiska reaktioner.

Vilket visar på att alla hår är olika och det gäller att prova sig fram till man hittar rätt. Den föreslagna tråden är väldigt omfattande, rekommenderar den.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: aiquen
·
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 465
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Hej! Är det någon här som kör med WO? Menar alltså inte balsammetoden eller äggtvätt eller liknande utan enbart hårtvätt med vatten...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 452
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 178
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp