Bukefalos 28 år!

Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Här kan ni läsa en del om resonemanget bakom försäljningen av Täby.

http://www.skandinaviskgalopp.com/servlet/VSP?id=sg&lang=&page=prefArtitem.vsp&$dialog.IDITEM=S000005619

Vad och var som kommer istället ska Svensk Galopps styrelse arbeta med i höst. Men grunden är att det måste in massor av pengar i Täby och Angarn för att få anläggningarna att hålla en acceptabel minimistandard.
Om Täby säljs så blir det pengar till att bygga en ny Nationalarena. Samt så mycket pengar över att bara räntorna på det skulle täcka hälften av galoppens prispengar per år i Sverige.
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

*kl*

Ett bra beslut i mina ögon, inte bara för galoppens skull, utan även för min egen. Min stolthet ligger nämligen begravd på upploppet, och sedan dess har jag inte satt min fot på Täby :angel:.
Jag skulle inte gråta om galoppen flyttade till Stav, men för tränarna, ryttarna, skötarna och alla andra som arbetar inom galoppen hoppas jag att banan hamnar på norra sidan, då många har byggt upp sina liv med familj och bostad runt Täby.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 529
Senast: tuaphua
·
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
846
  • Artikel
Hästnyheter Svensk Galopps fullmäktige samlades på en digital extrastämma den 28 juli för att bestämma inriktningen för arbetet med ny...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 367
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp