Bukefalos 28 år!

Nu är det bestämt

martha

Trådstartare
...att denna lilla snorvalpen skall bli värmlänning :love:

valp_mitten.jpg


Tänk som det kan bli :angel: :p
 
Sv: Nu är det bestämt

Men så underbar! Ras?
Ska du ha tre doggisar nu då?

Får jag äran å döpa den? :D
 
Sv: Nu är det bestämt

dansk svensk gårdshund :D
han ska heta zwinto tror jag...vi får se vad han vill heta...
 
Sv: Nu är det bestämt

Vad kul! Då har du en härlig valptid framför dig med spring ut och in hela nätterna och söndertuggade saker! ;)
 
Sv: Nu är det bestämt

Swinto? :rofl:
Haha ja det va ju...Orginellt

Annars har jag bestämt att den heter Torsten :D
När får du hem den då?
 
Sv: Nu är det bestämt

Så kul!

Fast personligen föredrar jag när valptiden är över. :smirk: Fast det är klart skillnad, hade jag haft hus med egen tomt/gård är det ju en sak. Nu har jag haft valpar när jag bott 3 tr upp utan hiss. :crazy:

Lycka till med Swinto!
 
Sv: Nu är det bestämt

Hihi...tror han passar att heta det...rent hus...eller?? Men vi får se när han kommer....han är 7 veckor nu och jag får hämta nästa helg om jag vill..då är han 8,5 vecka gammal...helst hade jag viljat vänta nån månad när det blir lite varmare ute.....
här kan man bara släppa ut genom dörren, men att det blir lite pass kommer man ju inte undan......vad avundsjuk gammeltiken ska bli då...när valpis får mat MÅNGA ggr om dan :eek:
 
Sv: Nu är det bestämt

Hehe Jaffa kommer bli jätte avis, på maten!

Därför kan jag be Jonas komma å hämta Jaff i påsk, så kan jag ta jaffa! :love:
 
Sv: Nu är det bestämt

det var ju lite skit..jag fick möjligheten att döpa honom innan i tisdags....nu heter han Zito och jag kom ju inte på Zwinto förrän försent :crazy: ( dom skulle heta på Z ) Zito kan man ju inte kalla en hund heller......
 
Sv: Nu är det bestämt

oh vill också ha en sån liten söt sak :D
Men då skulle väl vår hund skrämma livet av den stackaren :angel:
 
Sv: Nu är det bestämt

Hehe...jag tror inte dom är så lättskrämda :angel:
Själv har jag två "schäfrar" . :D
 
Sv: Nu är det bestämt

Ja, tänk vad det kan ändra sig. Du som inte skulle ha en renrasig :)

Men det är skönt man kan ändra sig ibland. Jag som alltid varit så noga med mina hundar i tex fostran. Att de ska inte "störa" folk mm.
Nu skiter jag i det med den valpen jag har nu. Hon får vara lite "olydig". Visst finns det regler, men inte på samma sätt som jag haft förut. Vill folk komma hit, får de ta det som det är.
Vårat nya "ordspråk" här hemma är *valpar gör så* Så när valpen hittar på bus som vi inte tycker är så farligt, då säger vi nästan i kör *valpar gör så, eller valpar får göra så* :D Speciellt sambon säger det ofta och jag bara ruskar på huvudet.

Men undrar hur länge man kan säga *valpar gör så* Hon är ju 7 månader nu :D

Lycka till med den lille!
 
Sv: Nu är det bestämt

Helt bedårande söt! :love:

Dock... Inte menat att skrämma dig (inte jättemycket i alla fall ;) ). Det kan innebära en viss risk att döpa ett djur till Zwinto. Våran katt hette det, och maken till oturförföljd katt har jag aldrig varit med om. Dels fick han (observera han) leva som honkatt i 2 år och äta p-piller efter ett pinsamt litet misstag. :angel: Sen hann han även med att elda upp pälsen, fastna med svansen i en skida och springa i vild karriär runt i huset med en skida efter sig. Tills skidan fastnade på tvären i en dörr och det tog tvärtstopp, då kunde vi klippa lös den vettskrämda katten från pappas klistervalla.
Så jag säger då det, döp den till Zwinto på egen risk. :D
Fast har du tur sitter inte oturen i namnet. ;) :D
 
Sv: Nu är det bestämt

öhh.. tjja... hon är inte så gammal, BARA två år funkar också :angel:

Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men jag har också varit mycket slappare... Hon får t.ex. hoppa på mig och hälsa. Sen gnäller jag att hon hoppar på folk ;) Men just nu löser jag det genom att bara hålla bort henne. De som vill hälsa får ta att hon hoppar... Men men, nån dag ska jag ta tag i det också. Men jag kan ju inte helt plötligt börja att bråka med henne eftersom att hon alltid fått göra det!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu är det bestämt

Grana skrev:
Men det är skönt man kan ändra sig ibland. Jag som alltid varit så noga med mina hundar i tex fostran. Att de ska inte "störa" folk mm.
Nu skiter jag i det med den valpen jag har nu. Hon får vara lite "olydig". Visst finns det regler, men inte på samma sätt som jag haft förut. Vill folk komma hit, får de ta det som det är.
Vårat nya "ordspråk" här hemma är *valpar gör så* Så när valpen hittar på bus som vi inte tycker är så farligt, då säger vi nästan i kör *valpar gör så, eller valpar får göra så* :D Speciellt sambon säger det ofta och jag bara ruskar på huvudet.

Men undrar hur länge man kan säga *valpar gör så* Hon är ju 7 månader nu :D

Det där känner jag igen ;) Jag har två "valpar" hemma nu. Den ena är 1 1/2 år och den andra 10 månader :D

Har tidigare varit jättenoga med regler men nu är det precis tvärtom. Speciellt den ena tiken är vild. Jag har ju henne på foder så jag brukar säga att den där, det är ju inte min hund när hon lever loppan alltför mycket :eek:
 
Sv: Nu är det bestämt

Vad bra , då kan vi säga så i minst 17 månader till :D

Cassina: Visst är det bra att låtsas det är någon annans hund :)
När valpen lever rövare säger jag till sambon *ta hand om din hund* :angel: Men då kontrar han med*valpar får göra så* :D

Grana som just nu har en valp som kikar på diskbänken *men valpar gör så* :rofl:
 
Sv: Nu är det bestämt

Ja det är ju en förde att man kan förändra sig....inte ändra :angel:
för mååååånga år sen skulle jag också ha diciplin på hundarna, men så länge vi är här hemma är det "våra" regler som gäller....som att hoppa på försäljare t ex ser jag inte ens :angel:, dom får väl skylla sig själva....:rofl:
Men jag har ju ganska vettiga hundar så det är ju inga problem med slapphet, och dom lyder ju när dom ska ändå....Vi får väl se om det blir ändring på det nu :D
 
Sv: Nu är det bestämt

Åh så sööt :love:.

Känner flera Dansk Svensk gårdshund och de är allihop jättetrevliga hundar. I min smak ett mycket bättre alternativ än t.ex. JR. Hade inte gubben tyckt att det räcker för oss med en jättehund och en mellan hade jag bums skaffat mig en liten Dansk-Svensk också. Men jag jobbar på det... :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
823
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Ett gäng ungdomar skall i sommar äta lunch i Tallin. Ungefär hur mycket Euro kan man tänkas behöva skicka med? Hur är priserna där?
Svar
1
· Visningar
156
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Jag lovade mig själv att inte flyga över Atlanten eller Stilla havet fler gånger, men det höll förstås inte när den trevliga gruppen som...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp