Bukefalos 28 år!

Nu är det väl dags att prata om valet, va?

Vad ska du rösta på i september?

  • Jag vet inte

    Röster: 32 9,6%
  • Vänsterpartiet

    Röster: 40 11,9%
  • Socialdemokraterna

    Röster: 43 12,8%
  • Miljöpartiet

    Röster: 59 17,6%
  • Centerpartiet

    Röster: 35 10,4%
  • Folkpartiet

    Röster: 16 4,8%
  • Kristdemokraterna

    Röster: 4 1,2%
  • Moderaterna

    Röster: 38 11,3%
  • F!

    Röster: 42 12,5%
  • Sverigedemokraterna

    Röster: 26 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    335
Viktigast är att så många som möjligt går och röstar, så att inte SD blir överrepresenterade.

Lämna en röst även om du inte är helt såld på ett parti. En utebliven röst eller blankröst är en hjälp till rasisterna och idioterna i SD.
 
Jag röstar på ett parti som jag anser står för en radikal feminism och vilja att skapa lösningar istället för konflikter. Parat med en människosyn som klingar gott.

På sistone tycker jag att de både förbättrat och förtydligat budskapet väsentligt.

Saknas bara att Birgitta Olsson eller Erik Ullenhag blir partiledare istället för ärkemoderat Björklund, så vore det perfekt.

Min drömregering är en mittenregering utan v, s, m och kd. Om 16 år kanske......
 
Jag är klart mer blå än röd i min politiska riktning, men är inte helfrälst och skulle tycka att det var väldigt fint om F! och Mp kunde och ville samarbeta med högern.

Jag har väldigt lågt förtroende för Lövén och tycker inte alls om hans retorik. Det känns väldigt mycket... bakåt. Jag tror inte att han kan föra Sverige framåt.

Jag tycker att FPs valmanifest och deras skolpolitik är skrämmande. Jan Björklund måste väl ändå ha gjort sitt och bli utbytt mot någon förståndigare person snart?

Sen har jag oerhört svårt att förlika mig med att jag tydligen står nära KD i många frågor. Kraftig identitetskris på gång tack vare det! Å andra sidan hade jag nog varit mer öppen för det om de hade ett annat namn...
 
Vilket irriterande quiz! :rofl:
Inga vegetariska matalternativ (om man inte räknar ostkrokar och cola! :cool:), och längre norrut än Dalarna kan man inte vilja bo! :laugh:

Jag har inte helt bestämt mig än, så jag avvaktar med att lägga min röst här också. :angel:
(Men jag kommer att rösta!)
Eller rödbetor och chevre?:up:
 
För att hålla sig lite mer till ämnet :angel: Jag kommer defenitivt att rösta och försöker även påverka så många i min omgivning som möjligt att göra det.
Gillade också P3 quizz, även om det kanske var lite begränsat, men kul! Tycker det är bra med olika sorters quizz som brukar dyka upp inför val. När man som jag inte är super insatt eller helt frälst av ett parti kan man få en ganska bra fingervisning om vilka som tycker liknande:up:
 
Gjorde testet i trådstarten och fy vilket resultat. Kommer inte gå på det iaf :p Så mycket vet jag.
 
tack för påminnelsen! Ska gå upp till admin kontoret och kolla postfacket i morgon och se om mitt valkort har anlänt
 
Jag har inte helt bestämt mig för vad jag ska rösta på. Men det hinner jag nog bestämma mig för! Ska ta en titta på de olika partiprogrammen tror jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp