Bukefalos 28 år!

Nu går det segt igen

C

Cronis

Nån mer som upplever detta?
Det är INTE min dator som är problemet (som vissa här inne vill få det till), för jag har nu bytt dator, och hela innehållet... :smirk:
Det är segt dag tid, kvällstid samt nattetid.
Det tar 5 minuter att skicka ett inlägg, ibland kommer "sidan kan inte visas upp".
Ibland när man har skrivit ett långt inlägg så skickas det inte alls, å allt blir förstört, man får helt enkelt skriva om. Men det har jag rått bot på, genom att alltid kopiera mina inlägg INNAN jag skickar, så inget går till spillo! :p

Nu tänker jag inte skriva mera i första inlägget, för jag orkar inte ödla energi på detta...

Men vad är det som är fel? :confused:
 
Sv: Nu går det segt igen

Att det går segt just nu kan säkert bero på att jag rensar bort lite gamla trådar m.m.
Forhoppningsvis kan denna rensning innebära att allt går lite fortare när den väl är klar.

Andra förbättringar och uppdateringar är på gång, men när exakt jag hinner genomföra dessa är osäkert.
 
Sv: Nu går det segt igen

Bara som en jämförelse så tog det ca 3 sek. från att jag skickade föregående inlägg tills det kom upp på sidan.
Så om det alltid tar 5 min. för dig ligger dina problem någonannonstans.
 
Sv: Nu går det segt igen

Ok, tack för svaret, Gunnar :bow:

Och, nej, det tar inte alltid 5 minuter att skicka inlägg, men ibland gör det det, och ibland med "sidan kan inte visas".
Men nu har jag fått svar på min undran, och nu hoppas jag, och säkert många med mig att det kommer en förbättring inom kort, eftersom det har varit så här ett bra tag nu.
 
Sv: Nu går det segt igen

Jag har också upplevt att det är tuggummi i ledningen men det minst troliga är att det är forumet som strular, jag har ju servrar själv och det brukar gå segt för folk att få upp hemsidan ibland men det är på vägen mellan användaren och mig, dvs. på nätet det går tungt ibland.
 
Sv: Nu går det segt igen

Men nu har det väl iaf varit ett Buke-drift-stopp??!!
 
Sv: Nu går det segt igen

Måste det varit för jag blev utslängd :(
Men ibland kan man tro att det är bromsvätska i ledningarna :)
 
Sv: Nu går det segt igen

Det är segt hos mig också. Har en pigg jobbdator som inte als brukar sega så här :mad:
 
Sv: Nu går det segt igen

Fast nu går det fort igen,
hehe, kanske så att det är förändringarnas dag i dag och vi ska träna oss på något.......
 
Sv: Nu går det segt igen

Skönt att höra att det inte bara jag som upplevt det. Började just fundera på om det var min dator, jag har haft samma problem både idag och igår. Vissa stunder går det jättebra, men allt för ofta så går det jättesegt och sidan kan inte visas kommer upp.
Jag har inte haft några problem på andra sidor jag är inne på än Bukefalos.
 
Sv: Nu går det segt igen

Gunnar skrev:
Bara som en jämförelse så tog det ca 3 sek. från att jag skickade föregående inlägg tills det kom upp på sidan.
Så om det alltid tar 5 min. för dig ligger dina problem någonannonstans.

Jättebra att det gick så fort för dig att skicka just det inlägget, men vi är många som har problem med att Buke tidvis segar rejält. Och som shampiz skrev så är det inga problem med andra sidor på nätet. Ibland hinner jag läsa nästan hela HelsingborgsDagblad på deras nätsida under tiden jag skickar ett inlägg till Buke.
 
Sv: Nu går det segt igen

shampiz skrev:
Jag har inte haft några problem på andra sidor jag är inne på än Bukefalos.

Nej jag har inte heller problem med några andra sidor än buke.
Men nu har jag (vi) ju fått svar på varför det går segt. Hoppas Gunanr får ordning på det! :bump:
 
Sv: Nu går det segt igen

Jag har med problem i mellan åt, i blöand få rjag inte upp sidan, i bland får jag vänta i evighet, och i bland går det fort.
Det är så jag blir lite orolig att bedbander ligger nera, men nej då. Den funkar jämt och fint och det är absolut inga proble m att srufa på andra sidor.
 
Sv: Nu går det segt igen

Det har varit segt hos mig oxå, jag har muttrat "jäkla skitdator" men nu förstår jag.. :idea:
 
Sv: Nu går det segt igen

Samma här..

Det är tidvis väldigt segt.

När man ska göra ett inlägg så står det något med "Invalid" och i bland så står det till och med att jag inte är "authorised" att se sidan, då trots att det är en vanlig tråd jag ska svara i.

Naturligtvis så kollar jag även andra sites då det segar så i fall att det är min uppkoppling eller dator, men annat funkar kvickt!

Min datakunniga sambo säger att det förmodligen beror på att servern är överbelastad.

Det är ju dock inte alltid det är så här, men ganska ofta faktiskt. Olika tider på dygnet och alldeles nyss faktiskt.

Försökte att få upp förstasidan i ca 5 minuter innan jag gav upp och försökte ladda om.
 
Sv: Nu går det segt igen

Har upplevt exakt det också.. Ibland går Buke ooooootroligt segt medans alla andra sidor i andra flikar går snabbt (obs har ej skogsmodem utan bredband....) Aldeles nys tex var det supersegt och det är INTE min dator, eftersom alla andra sidor går lika snabbt som vanligt.........
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 349
Senast: geting
·
Kropp & Själ Är det någon här som själv har, eller känner någon som har, Ehlers-Danlos syndrom? Jag har flera gånger skrivit inlägg här på Buke om...
Svar
12
· Visningar
2 103
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 505
Senast: Uttern
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
11 314
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp