Bukefalos 28 år!

Nu går det segt igen

Sv: Nu går det segt igen

*lånar*

Varför tror man att det är ens dator eller uppkoppling det är fel på när alla (nåja finns ju säkert någon till iofs.) andra sidor laddas snabbt utom buke :confused:
 
Sv: Nu går det segt igen

Jag har i alla fall kommit underfund med att kl 23.30 ska man INTE sitta framför buke..... för då är det väldigt segt. Är det möjligvis tiden för någon backup då?? Segar rätt ofta i allmänhet, har oxå problemet med att jag hinner läsa en hel nättidning medan mitt inlägg skickas, och kopierar alltid texten då jag allt för många gånger råkat ut för "sidan kan ej visas" och blivit tvungen att backa.
Jag var oxå inne på överbelastning av servern, men sen har detta inträffat även när det varit väldigt lite folk inne. Problemen har hållt i sig hela veckan nu.
 
Sv: Nu går det segt igen

Segare än segt var ordet. Tror också på att det är Buke som krånglar, både hemma och på jobbet (nya datorer och bredband på bägge ställena) så är buke mycket segare än resten av nätet. Har svårt att tro att felet ligger nån annanstans än på buke.
 
Sv: Nu går det segt igen

*suck* från Bukestartsidan in på övriga och in på bukehjälpen, tog det 14 :eek: minuter.... Sen tar det ju säkert x antal minuter till innan inlägget visas (om det öht kommer in) Vad är det som händer ?????????
Har bredbandshastighet på 100,0 mb/sek och alla andra sidor funkar strålande fort och smidigt... se´n alla gånger, som det kommer upp rutan med "dokumentet innehåller inga data" är ju oräknerkiga.. :confused: Nått fel är det på buke... helt klart !!
 
Sv: Nu går det segt igen

*knapplån*
Samma här med. Hoppas att Gunnar kanske kan hitta nån förklaring till att det varit så segt i flera dagar nu.
 
Sv: Nu går det segt igen

Nu fungerar mitt snabbt igen, som nån sa, edfter 22.30 går de fort... :confused:
 
Sv: Nu går det segt igen

*lån*

Har märkt om man öppnar ett annat fönster med Buke..då går det nya fönstret snabbare ;)...Fast det är klart..inte är det kul..MEN jag tror Gunnar har en bra förklaring SAMT att han ej kan styra över vissa saker som gnälls om ;).. En del är ju ganska snabba att framföra gnäll. *kan det hända*..man vill avancera högre här på Buke med alla inlägg ??
 
Sv: Nu går det segt igen

Mynta2 skrev:
En del är ju ganska snabba att framföra gnäll. *kan det hända*..man vill avancera högre här på Buke med alla inlägg ??

Kan ju också vara Gunnar till gagn att veta när
det är segt..:smirk:
 
Sv: Nu går det segt igen

Gunnar har ju svarat att:
Gunnar skrev:
Bara som en jämförelse så tog det ca 3 sek. från att jag skickade föregående inlägg tills det kom upp på sidan.
Så om det alltid tar 5 min. för dig ligger dina problem någonannonstans.
Eftersom detta är hans uppfattning kan det väl vara bra att flera talar om att de också har samma problem. Jag har jätteproblem med Buke numera. Och jag har snabb bredbandsuppkoppling och sprillans ny dator + modem. Och alla andra sidor går väldigt fort. Men Buke segar nåt jäkligt. Och ofta kommer jag inte ens in på sidorna.


PS: Jag har redan 11890 inlägg och skiter faktiskt i om jag får två till. Jag vill att sidan ska fungera. :smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Nu går det segt igen

Jag har väl inte sagt att inte flera har problem?

Vad jag sade var att om det alltid tar fem minuter att lägga in ett inlägg är det inte troligt att det beror på Bukefalos server. Vilket hon svarade på att det inte alltid tog fem minuter.

Som jag också skrev i det inlägget skulle jag arbeta med att rensa bort gamla trådar och användare.
Detta är i sig något som gör att servern går extra långsamt.

Sent i går kväll körde jag en sista radering, nu bör allt det jag tänkt radera vara raderat. Jag vill därför gärna ha synpunkter från och med idag på om någon anser att det fortfarande går långsamt.

Att det gått långsamt innan dessa är jag helt klart medveten om, problemet tidigare har ofta varit att det gått långsamt och sedan gått fort om vart annat. Självklart blir jag då lite undrande om det låter som om någon har problem dygnet runt med att det tar 5 minuter att göra något. Det stämmer inte med min bild.

Att det vid vissa tillfällen tar väldigt lång tid är jag medveten om, servern har startat om av sig själv någon gång per dag senaste tiden, troligen pga överbelastningen. Då tar det säkert fem minuter innan något händer.

Alltså jag är medveten om att det förekommit problem den senaste tiden. Jag har nu rensat bort gamla användare och gamla trådar, förhoppningsvis skall det räcka för att få det att gå tillräckligt snabbt igen. Jag kommer längre fram att göra andra förändringar för att ytterligare snabba upp Bukefalos.

Återkom gärna med problem som inträffat från och med idag, gärna med exakt vad du höll på med när det gick långsamt och vilken tid på dygnet det inträffade.
 
Sv: Nu går det segt igen

Gunnar skrev:
Sent i går kväll körde jag en sista radering, nu bör allt det jag tänkt radera vara raderat. Jag vill därför gärna ha synpunkter från och med idag på om någon anser att det fortfarande går långsamt.


Återkom gärna med problem som inträffat från och med idag, gärna med exakt vad du höll på med när det gick långsamt och vilken tid på dygnet det inträffade.

:bow: Tack för bra svar. Ska vi skriva här i tråden eller skicka pm till dig om vi hamnar i segan igen?
Jag kan tänka mig att det hamnar en del "skräp" på servern med tiden och rensningar är bra, och TRÅKIGA ;)
 
Sv: Nu går det segt igen

Det är valfritt hur ni vill kontakta mig. Ange gärna även vilken internetoperatör ni har om ni har problem
 
Sv: Nu går det segt igen

Ok. 19:20 lördag. Går segt. Jag har bredband från Telia och inga som helst problem med andra sidor. Jag har försökt skicka ett inlägg på senior i 2 minuter nu.

Tidigare idag har det varit helt ok.
 
Sv: Nu går det segt igen

Det går segt här också ca kl 19.35. Har bredband telia.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 384
Senast: geting
·
Kropp & Själ Är det någon här som själv har, eller känner någon som har, Ehlers-Danlos syndrom? Jag har flera gånger skrivit inlägg här på Buke om...
Svar
12
· Visningar
2 112
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 518
Senast: Uttern
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
11 461
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp