Bukefalos 28 år!

Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Monimaker

Trådstartare
Idag postade jag mina papper till CSN där jag ansöker om studielån inför den kommande terminen. När jag kommer hem och läser igenom följebrevet ännu en gång blir jag fundersam. Strömsund .. Skrev jag inte Östersund? Eller Strömsund? Eller, eller, eller? :o

Så nu undrar jag vad ni anser att jag borde göra? Beställa papper igen eller vänta och se om min ansökning har kommit in? Får man något meddelande om att uppgifterna kommit in eller gäller det bara beslutet i sig som aviseras? Det känns inte särskilt snyggt att skicka två exemplar av ansökan, men jag vet inte hur lång behandlingstiden brukar vara på en ansökan.

Alternativen är alltså som följer:

1. Beställa nya papper och skicka och hoppas på att de inte lynchar mig om de får två ansökningar.

2. Avvakta och se om de säger något om eventuella inkomna papper.

3. Göra processen via internet med e-legitimation och hoppas på att slippa lynchning om de behandlar ansökan på två olika vis.

Så, vad tror ni är det snabbaste och snällaste sättet att lösa problemet på? :o

/Förvirrad Moni.
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Är det alltså adressen du har skrivit fel på?

Om du bara har angett fel postort så är jag säker på att brevet kommer fram till CSN, men kanske bara nån dag försent eftersom det får åka till Östersund.
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Gör det via internet och skriv i meddelanderutan att du postat med ev. felaktig adress.

Det tar dock lite längre tid för dem att behandla ens ansökan om man skriver i meddelanderutan, har jag för mig.
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Svar: ja. :D
Vem det ska skickas till och postnummer är korrekta, däremot är postorten eventuellt felaktig. Man kanske kam ringa dem på en vecka eller så och höra om de mottagit en ansökan? Då kanske de kan säga hur de tycker att man går vidare.

Trollsländan: bra idé! Det känns ändå som att jag är ute i en okej tid. Eller så är jag en tidsoptimist. :D
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Och är dessutom postnummer rätt så är det inte ens säkert att det sorteras fel!
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Det är korrekt! :)
Suck, jag är en sådan pappskalle. :o
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Tack för påminnelsen! Förvirrad "novisch" här som helt glömt att man måste ansöka om sånt också :bow:

Kapar tråden en aning med en fråga, hur många terminer söker ni studiemedel för i taget? En, två, tre?
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Haha, så lite så! :D

Jag sökte för två terminer framåt, det kom fram som förinlagda uppgifter på CSN. Jag har redan läst ett år utan studielån men en flytt tvingar mig till ansökning. :)
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Då gör jag likadant :D Och hoppas att de förinfyllda datumen för VT stämmer, står inga datum för VT i mina papper.
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Breven automatsorteras efter postnumret och är det otydligt så sorteras det för hand och då lär de upptäcka att postorten är fel. Men CSN är rätt välkänt så brevet kommer säkert fram ändå. Det syns väl på din sida på CSN när ansökan registrerats! :) Jag skulle avvakta om jag var du. :p
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Jag kan alltid hoppas! :D Det var min förhoppning, det är ju ändå CSN och under vissa perioder på året antar jag att det mystiskt ( ;) ) kommer väldigt mycket post dit. Jag får hålla ögonen öppna och hoppas på att det inte inträffar några problem.

Herregud, vad tankspridd jag känner mig. :o
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Brev sorteras på postnumret, inte på postorten. Den är eg överflödig.
 
Sv: Nu har jag varit klantig med att skicka brev till CSN ..

Vad bra! Då borde ju detta gå bra, trots allt. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp