Bukefalos 28 år!

Nu har vi fått komma ut!

gadriel

Trådstartare
Härligt med frisk luft!

090406.jpg

Vår nya bur

090405.jpg

Emma i "grävlådan"

090404.jpg

Harry och Emma

090403.jpg

Harry
 
Sv: Nu har vi fått komma ut!

Åh vad fint!:love:

Har ni byggt voljären själva? Kostnad?

Nu har jag iofs tamråttor, men tyckte det var jättefint och blir sugen på att bygga nått liknande;)
 
Sv: Nu har vi fått komma ut!

Jag erkänner mig okunnig och vill veta vad det är för sorts djur. Är de inne vintertid?
 
Sv: Nu har vi fått komma ut!

Åh vad fint!:love:

Har ni byggt voljären själva? Kostnad?

Nu har jag iofs tamråttor, men tyckte det var jättefint och blir sugen på att bygga nått liknande;)


Tack alla!

Ja visst är dom söta, men skenet bedrar :angel:

Jo jag har byggt buren med lite hjälp av sambon. Hm, det var itne så dyrt, reglarna köpte vi på cheapy, kanske 300 kr. Nätet är dyrast, tror det var runt 1000 kr. Huset byggde jag av bräder vi hade hemma (ska isolera det senare i sommar så då tillkommer lite kostnad). Färgen kostade inte så mycket heller. Sen lite gångjärn och beslag till hörnor och så.
Skulle tro runt 2000 kr allt som allt utan isoleringen.

Tycker jag absolut du ska göra, dom måste väl klara sig ute sommartid åtminstone. Vet inte hur tåliga dom är, vi tänkte sätta en frostvakt i huset så det håller plusgrader, är ju inte så stor yta att värma upp. Är dom inne mycket på vintern kan man ju göra huset lite större och utegården mindre.

Tänkte nog förlänga buren 2-3 meter nästa år, är nästan i minsta laget nu.
 
Sv: Nu har vi fått komma ut!

Jag erkänner mig okunnig och vill veta vad det är för sorts djur. Är de inne vintertid?


Sibiriska jordekorrar. Dom ska vara ute året runt men gräver ner sig och går i ide på vintern. De kommer ju från sibirien och trivs bäst utomhus. Jag skulle inte rekommendera ngn att ha dom inomhus. Har haft dom inne sen jag köpte dom eftersom de inte varit ute innan men det är svårt att göra en fin miljö till dom inne och jag skulle tro att värmen inte är så bra för dom med tanke på vad dom kommer ifrån, deras päls är ju gjord för sibiriskt klimat.
 
Sv: Nu har vi fått komma ut!

Intressant! De är väldigt vackra! :)

Har man de som sällskapsdjur, är de tama så att man kan klappa dem eller blir de lätt skygga?
 
Sv: Nu har vi fått komma ut!

Intressant! De är väldigt vackra! :)

Har man de som sällskapsdjur, är de tama så att man kan klappa dem eller blir de lätt skygga?

Ja dom är otroligt fina med sina ränder :)

Dom är allt annat än skygga, klättrar på folk och har man en nöt hoppar de upp i handen och nappar åt sig den. Dom har inte riktigt tid att bli klappade, dom är minst sagt energiska. Har klappat ngn gång när de käkat en nöt men oftast är det fullt ös medvetslös.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I helgen samlas 75 ridsportungdomar för en helg fylld med härligt häng och bra snack om bland annat trygghetsfrågor. - Ska bli så kul...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 878
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 458
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Inom en snar framtid kommer jag förhoppningsvis börja cykla till stallet igen 😍 Självklart vill jag ha med mig Harry på ett bra och...
Svar
17
· Visningar
1 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp