Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Novali01 Ja det är många gånger Scan har varit i tankarna ;) HAHA!

Är det någon av Er som rider i Butet sadel? Hade hemma en i förra veckan och jag kan inte riktigt släppa tanken på att ev prova igen. Den gav en helt annan känsla än den jag har idag även om jag verkligen tycker om den. Nuvarande sadel sitter jag liksom lite uppepå medan Butet sadeln gav mig känsla att jag kom ner mycket bättre.

Har Ni tips?
 
Har haft Butet och de är jättesköna men min Antares slår dom med hästlängder! Skönare sadel finns inte, jag lovar, o dessutom är det ju bättre pris på en sån begagnad.
 
Gud vad ni är duktiga och ambitiösa hela högen :up:

Jag räknade ut att jag inte ridit Stråla på 3 veckor :cautious:. Tur vi har en sån fin medryttare som kämpar på med henne.
Mest är det för att jag har jobbat som en tok och bara hunnit rida 2 gånger på två veckor och då råkade det inte inte bli Stråla och så är det så varmt så jag personligen orkar inte mitt på dan i 30 graders värme. Lite annat har jag pysslat med men lite halv vila har det varit.

Men ikväll har vi varit ut och oj så trevlig hon var att rida. Vilken otrolig skillnad från när jag började sätta igång henne igen i våras. Hon var som en dröm att rida. Nu är hon verkligen sig själv igen. Hade ut et:n för koll förra veckan och vi fick med beröm godkänt, hon tyckte som jag att det här är bästa läget Stråla varit i sen hon skadade sig. Hoppas nu att det får vara så här även över hösten och vintern.
dsc00976_53e154d9e087c35936a2a782.jpg

dsc00981_53e15552ddf2b360f99bc736.jpg

:D hon fick så lustigt stor skalle på de här bilden.
Skönt är också att även om vi har en hel del fett att jobba bort så är det bra mycket mindre än förra sommaren, har lyckats hålla det på en (nåja) rimlig nivå utan att hon svälter ihjäl och dör :D

Oh jag är så kär i min häst :love:
 
Har fått rapport om min lilla nu, Det är en jättefin häst, det ÄR en jättefin häst. Jag : jo jag vet det. Det är en jättefin HÄST.. Eh jo .. Han är väldigt ridbar. Jo jag vet, jag sa ju det. Ja det var precis som du sa. Men det är en jättefin häst. Hahaha ja.. Så kul att det går bra iallafall.
 
Äsch fel jävla årgångstråd.. fasen vad man ska behöva hålla reda på hahaha.. Det är alltså min 10:a som är på träning medans jag är här i skåne. Han är supertittig i hoppningen så därför skickade jag iväg honom till RR och han verkar ju nöjd :D Fortfarande lite tittig i början av passet , men det tror jag nog aldrig kommer försvinna. Jag känner ju hans storebror rätt väl ;)
 
@Novali01 Tänkte faktiskt börja nu i helgen. Han har fått fem veckors vila och börjar bli lite sådär rastlös så nu är det nog dags!

@polly p Kul att det var positivt besked denna gången!!

Här är det lite trist då ponnyn kom in med svullet framben igår. Skulle tävlat imorgon men det är inställt :(.
Avvaktar över helgen, får se om det blir bättre eller ej...
 
@happyrider Hur var det med ponnyn idag?

Harriet har varit ute på hopptävling med piloten, länge sen sist men den lilla tävlingsvilan verkar ha gjort gott för hon studsade runt hur fint som helst i 110 och nollade lätt. Piloten säger att hennes stora galopp nu börjar göra att de får lite trångt här o var på distanserna, kärt besvär då det är enormt skönt att ha en häst med ordentlig galopp var hennes kommentar till det!:love:

Liten film:


Hej Stråla! Mår du bra??:bump:
 
@Novali01 Ponnyn bättre, lite mindre svullen. Tycker att svullnaden sitter precis över hans överben han fick i höstas. Kan överben bli "aktiva" igen efter tex nytt slag?
Försökte ringa min klinik i fredags för lite rådfrågning men de hade gått för dagen...
Inte halt iaf på rakt spår vad jag kan se...

Kl
Igår linade jag min lilla 11:a. Styrde honom från marken och stod i ena stigbygeln. Vila idag och liknande fast lite mer imorgon.
Yes! Äntligen!! :up::banana:
 
Ja överben kan bli aktiva igen pga nytt slag. Är ju lättare att slå på sig där då det sticker ut lite, vänta några dagar o se om det ger sig.
 
Hopptävling idag igen, 120 stod på schemat. Rätt krånglig bana o trånga distanser men Harriet var i sitt esse o levererade en fin nolla igen! Ryttaren supernöjd med hur hon hoppar och glad som en lärka är jag!

Film:
 
Hej stråla :D

Happy, skoj att du kommer igång. Är han en buse att komma upp på?

Grattis Nova till din fina häst :)

Jag var också iväg och tävlade idag. Så missnöjd med bägge klasserna. Han var helt GALEN(!) på framhoppningen till första klassen att jag undrade vad som stod på. Märkte när jag ridit klart och hoppat av att sadeln glidit bak en bra bit. Han är kanske mer känslig än jag tror? Den rundan räckte till en 5:e plats, totalt oförtjänt.

Andra klassen hade jag mer flyt i ridningen och galoppen kändes bra men han blev tokig inne på banan. Rev ett hinder, stannade på ett och jag gjorde en halt. Allt detta utan tidsfel, det Ni ;) Skämt å sido!

Det är så märkligt, på träning går det klockrent, jag ska försöka fjäska med film en gång. Det är betydligt högre hinder än jag rider på tävling och det går som en dans. MEN något skiter sig nu på senare tid, kan det vara nerver? Jag blir nämligen inte särskilt nervös innan jag går in på banan, men kan hästar ha prestationsångest? Sadeln? Ska prova några till och se om han gör likadant...
 
Tack Tessa! Jag är jätteglad över henne jag med men frågan är om hon nånsin blir en hopphäst för mig, både för bra och för svår mellan hinder just nu iaf.

Sadeln tror jag inte på. Åk på en pay and ride, starta RIKTIGT lågt första klassen och sen en runda på din tävlingsnivå och kolla vad som händer. Stannar gör han väl när han kommer i svåra lägen? Typ för nära eller för långt, tror liksom han känner sig färdig med att ha "räddat" sin ryttare, inte menat mot dig nu utan alla som tävlat honom, så han kämpar inte lika mycket längre som i sin ungdoms glans dagar, kanske nåt sånt? Är inte alls ovanligt med äldre hästar som "säger upp sig" o tycker att de är klara.
 
@Novali01 Hon hoppar otroligt väl och bra men ser inte ut att vara den enklaste att styra runt... Harriet är en pärla :love:.

@Tessalonica Det är inte roligt när man inte får det att stämma på tävling. Försök att hitta samma känsla som när du tränar.
Vet att du är en riktig tävlingsmänniska som satsar men tror att du ska försöka släppa tanken på nollor och placeringar och istället leta efter den där känslan när allt bara flyter och stämmer.
Det fixar du! Lycka till!

Min lille kille är otroligt cool när jag ska kliva upp. MYCKET över förväntan! Men det har jag inridaren att tacka för. Hon har gjort ett fantastiskt jobb!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 211
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 648
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 135
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp