Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl

Såå sliten jag var igår när jag kom hem. Hua. Första klassen 1m är jag ju som vanligt en gambler och det straffar sig... dags att skärpa sig.
Andra klassen 110 blev två stopp. Blir inte bättre än jag rider tyvärr. Han hoppade däremot som aldrig förr.
Känner mig väldigt nöjd med dagen :)
 
@Tessalonica Varför stannar han?
Tycker att hästarna ska hoppa även om ryttaren gör lite fel, bara de inte kommer helt tokigt.
KL
Vi är på meeting i Eksjö. Väldigt trevligt. Nytt fint tävlingsstall. Flera ställen att rida fram på och lite ridvägar runt omkring.
Rivica har tagit 2 vita rosetter i 110. Hoppade 120 idag och rev 3 hinder men hoppade med gott självförtroende trots att hon inte hoppat den höjden sen i höstas. Hon tror att hon kan och har en härlig inställning.
Imorgon blir det 120 igen och sen åker vi hem. På måndag tror jag regnet kommer så då tar jag semester o åker till Gran Canaria.
 
@Maui Han är väl bekväm med att jag i de flesta fall får oss rätt vid ett hinder. Men jag lägger ingen skuld på honom. Han sliter så det ryker för min del. Igår fick vi till fina språng med kraft från rätt ända. Kanske var han lite trött eller så kanske jag tog honom för mycket i munnen. Vem vet?
Jag ser det som att det bara är att träna vidare och lära känna varandra ännu mer. Har hänt så himla mycket på ett halvår nu att jag förstår om det blir tokigt stundtals. Sedan är det givetvis tråkigt när stoppen kommer på tävling om man ser rent ekonomiskt men, jag gör det för att det är kul :D

Grattis till rosetterna :)
 
Tessa är ju redovisningsekonom och då går ränderna aldrig ur!:D

@Maui tycker att många hästar idag är så försiktiga så när det blir ryttarmissar så stannar dom hellre än vräker sig över o kanske tar en smäll. Är ju praktiskt då de sällan river men väldigt opraktiskt om man är som vi här, amatörer, som gör fel då o då...:crazy:
 
@Maui Grattis till placering med Rivica! Eksjö är en härlig tävlingsplats och den måste vara ännu bättre nu då med nya stallar.
 
Hahaha!!!! :) min poäng var att om jag skulle jobba på att slippa stoppen borde jag kanske lagt det på en träning i fredags ist för tävling då det är sååå mycket dyrare ;)
 
Tessa är ju redovisningsekonom och då går ränderna aldrig ur!:D

@Maui tycker att många hästar idag är så försiktiga så när det blir ryttarmissar så stannar dom hellre än vräker sig över o kanske tar en smäll. Är ju praktiskt då de sällan river men väldigt opraktiskt om man är som vi här, amatörer, som gör fel då o då...:crazy:

Finns ju inget mer förödande för självförtoendet än hästar som stannar. Jag tar hellre en som river då.
 
Nej precis, det var det jag syftade på. Proffsen kanske reder ut att rida fram en försiktig häst + att de mer sällan än amatörer hamnar fel såklart. För en amatör blir det ju lätt katastrof om man får några stopp, leder nästan alltid till sämre ridning nästa gång.
Tycker dock att Tessa rett ut honom riktigt bra men jag unnar dig verkligen att få en lättare häst nästa gång Tessa!
 
Tack! Visst drömmer jag mig bort stundtals men jag har verkligen fastnat för min Ronaldo :)
Kan lova er att det är ingen frivillig som rider honom i mina trakter. Frågade dock min dressyrtränare om hon kunde tänka sig att sitta upp och det kunde hon :) ska bli spännande :)
 
JAG ÄR SÅ SJUKT TRÖTT PÅ SKITSNACK INOM HÄSTERIET OCH FRAMFÖRALLT AV DE SOM SKA VARA ENS "VÄNNER". GAAAAAAAAH!!!!!!! :rage::rage::banghead::banghead::arghh::arghh::cry:
 
JAG ÄR SÅ SJUKT TRÖTT PÅ SKITSNACK INOM HÄSTERIET OCH FRAMFÖRALLT AV DE SOM SKA VARA ENS "VÄNNER". GAAAAAAAAH!!!!!!! :rage::rage::banghead::banghead::arghh::arghh::cry:
Det är förbannat tråkigt!
Jag har slutat att försöka bry mig. Tänker oftast att jag sköter mitt på mitt sätt. Övriga gör som dom vill....
Skitsnack säger mer om de som ägnar sig åt det än de det handlar om!
 
Eksjö hade ett jättefint 3år gammalt tävlingsstall som var luftigt o svalt i hettan :)
Sara skulle hoppat Rivica 120 idag med men banan bestod av en trekombination och en kombination, 15 språng o hinder på hinder så hon sa att den var för svår och strök sig. Kanske vettigt. Då slipper man också stoppen om man inte startar :D
Rivica är så lustig, hon tror att hon kan allt o bara hoppar men det blir lite rivningar här o var.
Såg @Tessalonica o @fio att vi möts i Kungsbacka om två veckor. Ska bli kul.
@polly p Hur går det med Loppan o föl?
 
@fio och @happyrider tröttnat på folk som inte kan glädjas åt andras lycka och framgång. Folk som pratar bakom ryggen. Det som tyvärr är väldigt vanligt numera :(

Vad roligt @Maui , ändrade mina klasser där ikväll men rider fortf fre å lör :)
 
10527331_10152632406321797_6694978606333547912_n.jpg




Vi har inte jobbat med dressyren så mkt än.. eller inte hunnit! Bara 3 pass än så länge.. Helena filmade lite vänster galopp, får se om jag lägger ut den eller ej.
 
@Tessalonica sån´t där får man lära sig skaka av sig, men trist är det och alldeles för vanligt..Jag tycker det är skitroligt att du hittat din fina Ronaldo iallafall och kan ut och tävla och ha roligt:)! Men vad är det som gör att ingen annan gärna rider onom? Är han het eller brallig eller vad? Minns inte riktigt vad du har berättat om honom:)? Är så bortskämmd med min "Loppa" som jag nog kan slänga opp vad som helst på;)..
@Maui, roligt med hopperosetter också:D. Härlig häst din fina Rivicca:love:!
@fio, tjusigt! Ser så himla maffig och fin ut din häst!

Ptja, känns bara tjatigt med betäckning nu, har vaga förhoppningar på onsdag men naee, tror nog hon inte tagit sig..men lever på det lilla hoppet, kan ju göra ett sista försök till då i så fall men gahh, jag vet inte, är ganska frustrerande, ovissheten och väntan.
Har inte ridit på evigheters evighet :(..börjar sakna det. Har bara lyckats krympa mina kläder i sommar, kan tyvärr inte skylla på tvättmedlet heller:arghh:..
Får väl ut och tömköre-pw:a;)
 
@polly p Jag har redan släppt det, idag var en ny dag ;) Men igår blev det liksom toppen på isberget ;)
Tack! Ronaldo är den snällaste hästen jag kan tänka mig men han är tung och kräver att du rider varenda cm, tummar man på det (som jag givetvis gör) så jobbar han zero. Tydligen har mina hästvänner i dessa trakterna alldeles för lättridna pållar ;)

Vad gäller din Loppa så kan vi byta i höst/vinter, du får en treåring som måste ridas å jag kan ta din Loppa ;) Hehe!!!
 
@Tessalonica Ha, ha..Njae, tanken är att Loppis ska ridas sen, dräktig eller ej, men en del menar att man ska vara extra försiktig dom första veckorna efter seminering men jag vet inte..Har valt att låta henne vara nu, fast egentligen undrar jag om normal skogsridning borde vara någon fara men du vet, en del säger si och andra så;).. Har inte varit super ridsugen i värmen ändå..

Men blir hon dräktig är jag väldigt sugen på att hitta någon mor/dotter häst till mig och min yngsta då 16-åringen har ponnyn som "sin".
 
@Tessalonica Sanslöst trist med såna vänner och dessutom kryllar det ju av såna små otrevliga människor här på buke med tyvärr.
Du kämpar ju på bra men i o med att du köpt en häst som gått högre klasser så får du skaka av dig dumma kommentarer, finns alltid dårar som tror att alla andra bara köper sig framgång utan att behöva slita för det. Vi vet ju hur det ligger till egentligen!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 770
Senast: Ketrawzc
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 143
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp