"nummerlapps västar" nytt nästa år

T

Team J H

From nästa år är vi flera arrangörer som inte kommer att ha nummerlappar, utan ryttarna kommer själva att få ta med sin egen nummerlapps väst. Inom de andra ridsports diciplinerna har ryttarna själva med sig nummer att sätta på träns eller västar. Varför vill vi inte ha kvar våra nummerlappar då?? jo som arrangör har man flera uppsättningar nummerlappar, men alltid fattas det några och det blir ett himla jobb att hitta nummer så det går ihop till en hel klass, sen måste de lagas och tvätta och sorteras inför varje tävling, mao ett hästjobb varje gång de ska användas. Iom att vi fick equipe så kan vi nu skiva ut startnr på data i A4:a format, ryttaren får sina startnr papper och sätter dem i sin nummerväst, hur enkelt som helst!! Det går också att få sponsorers logga eller annat på nummerpapprena, kanon för oss arrangörer och mindre jobb.
Hur och var man får tag i nummerlapps västar:
Jag har hittat två sorter en dyrare som sitter helt underbart bra (tänk att slippa alla snören som går upp)fästs i sidan med ett spänne, köps på Kefly på nätet, 150:-. Den andra finns på Hööks för 50:-, ser helt ok ut, ända nackdelen är att plastfickans öppning är uppåt och går inte att försluta, så om det regnar en massa lär pappret bli blöt och ev oläsligt, möjligt att det går att tejpa igen vid dåligt väder.
Simlångsdalens RF kommer alltså from nästa år kräva att ryttarna själva har en väst till sina startnummerlappar i samtliga tävlingsklasser (ej CL och PP)
på Simlångsritten och Hallandsritten.
Ha en bra JUL och Gott Nytt År , vi ses nästa år /jessica SimlångsdalensRF
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Jag la in en tråd på fälttävlan o frågade vilka som var bra. Har även försökt söka på fälttävlan om fler trådar om nummerlappsvästar.
Tyvärr har jag väl inte hittat o fått några enormt bra svar. Men min egen tanke är om inte de som har axelbanden i kryss bak sitter bättre än "vanliga".
Ett påpekande var att inte låta ett blött pappersark sitta kvar i nr-fickan. Tydligen var det så att bläcket löstes upp och torkade sen in i plasten.
// Linda
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Har ridit med Kefly västen uppe på Edsbyritten, de hade köpt in sådana, helt underbar var den, satt stadigt och bra, inget som fladdrade eller hängde löst, jag ville inte släppa den ifrån mig efter tävlingen, övervägde att ej hämta ut min tävlingsbok och behålla västen, men insåg att det blir lättare att köpa en väst än att rekonstruera en ny tävlingsbok!!
Har också varit inne på Hööks och provat deras, den sitter bra den också. Keflyn har kors bak i ryggen och ställbara axelband. Hööks har vanliga axelband med ett tvär-band över, så det blir som ett kryss(ja,egentligen ett H) hade också ställbara axelband. Keflyn är bredare än Hööks. Är nog en smak/prisfråga vilken man väljer.
Går ju också att tillverka egna om man är den händiga/sykunniga typen!
Hört ryktas att Mona Widjestam har planer på egna västar/jessica
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Hej!

Innan detta, att ha med egen nummerlappshållare, är helt "inarbetat" så vore det ju toppen om det stod med i ryttarmeddelandet/proppen att ryttaren själv ska tillhandahålla en nummerlappshållare.

Myy, nybörjare med mycket att tänka på och komma ihåg ;)
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Hejsan

När vi använde nummerlappsvästarna från kefly på Edsbyritten 2008 så var det mycket positivt efteråt. Alla verkade jätte nöjda med dom västarna precis som Jessica säger. Så jag tänkte bara säga att vi kommer att sälja ut våra västar kommande säsong i och med att det blir obligatoriskt från 2010 att ha egen. Dom blir lite billigare och dom är då använda en gång om man vill ha den innan Edsbyritten 2009 annars så är dom använda två gånger. Gå in på hemsidan så kan ni läsa mera där.

God fortsättning på det nya året!
MVH Lina
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Då får man numret i startkuvertet alltså? Man måste inte skriva ut själv, utan det gör arrangören? Och då kan man fortsätta ha olika färger för olika klasser.
Det funkar ju minst lika bra.
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Undrar bara numret syns bara framifrån med västarna va? Synd jag tycker det är så bra att se numren bakifrån när man rider/groomar...men men man kan inte få allt.
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

På dom två modeller jag prövat (Hööks nya med öppning på ena kortsidan och Kefly) så är det gjort för nr både fram och bak.
Men det blir nog till att designa en egen, med "rätt" färger som nån sa ;)
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

På dom två modeller jag prövat (Hööks nya med öppning på ena kortsidan och Kefly) så är det gjort för nr både fram och bak.
Men det blir nog till att designa en egen, med "rätt" färger som nån sa ;)

:bump: Då kan ju västen matcha tränset *glädjedans* :D
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Annars kanske du kan få fatt i en vanlig "pärm-plastficka" och sätta fast med säkerhetsnålar :D

..där har vi budgetvarianten för de fattiga - eller "skäms-varianten" för de som glömmer egna nummerlappsvästar... :idea: :rofl:
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

*KL

Jag håller ju inte på med distans, men inför min ft debut köpte jag min nummerlappsväst på Ridsportförbundets shop (har för mig att den på Hööks inte var godkänd till ft av någon anledning men jag är bara nybörjare där också). Den funkade i vilket fall som helst kanonbra. Den låg väl nånstans runt 100-lappen i inköp tror jag...
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

I Lovisedalsrittens propp står det angivet att den som medför och visar upp "västen" vid startanmälan behöver slipper depositionen på 100 kr (för nummerlapp).
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Jag var på Nya Zeeland på distanstävling (tackvare Eldfuxen :bow:).
Där red de med reflexvästar med "plastficka" med nr-lappen i.
Det tyckte jag var en bra ide´.
Då syns man bättre i regn, dimma, om man startar tidigt eller kommer i mål sent.
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Hej alla arrangörer

Hur många arrangörer är det som har infört det i år att man ska ha egen väst med sig?

MVH Lina
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Lovisedalsritten: om man har väst behöver man inte betala deposition. Gäller båda klasserna.

Rimboritten - ej bestämt ännu.

Carina/RRKK
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Jag tror många arr inte har bestämt sig än. Kommer nog en del info i propparna i alla fall de senare tävlingarna. Annars lär man ju få reda på det i ryttarmeddelandet.
// Linda
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Vi i RKRK kommer att införa egen nummerlappshållare på Fjällnoraritten och Uppsalaritten. Som budgetalternativ erbjuder fi plastficka med säkerhetsnål. Vi hoppas att vi kommer att ha hållare att köpa på plats. Clear round kommer ej att behöva egen nummerlappshållare på våra tävlingar. Hööks variant är inte lämplig då den enbart är synlig från framsidan. Karin
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

Eftersom så många hört av sig och frågat, lägger jag ut en blänkare här.
Kommer att ha den svarta nummerlappshållaren i sortimentet som vi fick rida med i Edsbyn, som var mycket bekväm.
Min tanke var att det ska finnas möjlighet att inhandla dessa på tävling i sekretariatet, hos de arrangörerna som är intresserade av det. Det ska vara så smidigt som möjligt för alla inblandade och helst inte för kostsamt.

Hoppas ni vet var ni hittar mera info.

hälsningar Mia
 
Sv: "nummerlapps västar" nytt nästa år

. Som budgetalternativ erbjuder fi plastficka med säkerhetsnål.


Det kan jag direkt säga att jag inte känner för att tillåta på de tävlingar jag är med och arrangerar.
Får jag direkt order från domare att man FÅR rida med plastfickor så får jag väl ge mig.
Jag kanske är tråkig, men jag tycker att det ska vara någon form av godkända nummerlappsvästar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp