sthu

Trådstartare
Jag måste nog inse att min dator inte längre funkar till det jag vill ha den till. Den har blivit så fruktansvärt seg och program hänger sig hela tiden.
Det är inga avancerade program. Det jag använder mest är Silhouette Studio (till en Cameo 3, vinylskärare). Men nuförtiden laggar datorn bara jag försöker ha uppe mail och word samtidigt.
Det är en Hp ProBook, mer än så vet jag inte. Köpte den begagnad på Inrego. Det sitter en klisterlapp med Windows 8 Pro på, så jag antar att den är rätt gammal.

Men nu till problemet. Jag är totalt borta när det kommer till datorer. Helt lost.
Mina krav:
- Snabb
- Möjlighet till multitasking
- Klara enklare bildredigering i Silhouette
- Gärna lätt vikt, ganska liten (men inte för liten)
- Inte alltför dyr (har ingen direkt budget, men absoluta smärtgränsen är 5000. Helst billigare än så)

Någon som har tips? Eller kan jag ta i princip vad som helst som ser fint ut?
 
Jag måste nog inse att min dator inte längre funkar till det jag vill ha den till. Den har blivit så fruktansvärt seg och program hänger sig hela tiden.
Det är inga avancerade program. Det jag använder mest är Silhouette Studio (till en Cameo 3, vinylskärare). Men nuförtiden laggar datorn bara jag försöker ha uppe mail och word samtidigt.
Det är en Hp ProBook, mer än så vet jag inte. Köpte den begagnad på Inrego. Det sitter en klisterlapp med Windows 8 Pro på, så jag antar att den är rätt gammal.

Men nu till problemet. Jag är totalt borta när det kommer till datorer. Helt lost.
Mina krav:
- Snabb
- Möjlighet till multitasking
- Klara enklare bildredigering i Silhouette
- Gärna lätt vikt, ganska liten (men inte för liten)
- Inte alltför dyr (har ingen direkt budget, men absoluta smärtgränsen är 5000. Helst billigare än så)

Någon som har tips? Eller kan jag ta i princip vad som helst som ser fint ut?
Spara alla viktiga filer och data på ett externt minne och gör sedan en återställning av hårddisken. så kommer den bli lika snabb som tidigare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny dator till sommaren. För tillfället har jag en 15.5" Hp som har fungerat utmärkt i snart 6 år men den...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Snubbelfot
·
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 875
Senast: BonnieS
·
IT & mobiler Kära Bukefalosvänner! Nu behöver jag hjälp och råd. Min älskade HP-laptop som hackat en tid slocknade och den lokala datorreparatören...
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: DrPepper
·
IT & mobiler Ja, det är en verklig djungel att försöka hitta rätt i... Och jag skulle behöva lite råd och tips om bra modeller. Några krav/önskemål...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp