Bukefalos 28 år!

Ny handväska, hjälp!!

Carand

Trådstartare
Då jag aldrig ägt en ordentlig handväska så önskade jag mig en av sambon i födelsedagspresent. Han köpte en fin väska men jag e inte helt hundra på om "den e jag". Denna e svart o helst vill jag ha en brun. Så hjälp mig buke o leta!

*får kosta max 1700:-
*brunt läder (ev svart)
*lagom stor (ingen kuvertväska eller bagliknande sak)
*inte för tantig...:o
*gärna rätt så klassisk look

Några idéer?:bow:
 
Jag gillar väskor av dessa modeller

6c2f700b00ccfecfda00bf03da8423bf.jpg

Hittar dock inte var just denna kommer ifrån just nu, men Wera från Åhlens brukar ha fina, prisvärda läderväskor :)
 
Då jag aldrig ägt en ordentlig handväska så önskade jag mig en av sambon i födelsedagspresent. Han köpte en fin väska men jag e inte helt hundra på om "den e jag". Denna e svart o helst vill jag ha en brun. Så hjälp mig buke o leta!

*får kosta max 1700:-
*brunt läder (ev svart)
*lagom stor (ingen kuvertväska eller bagliknande sak)
*inte för tantig...:o
*gärna rätt så klassisk look

Några idéer?:bow:

Vad ska du få plats med?
Dator? Kamera? Nycklar? Böcker? Kvitton och ludd?
 
Jag gillar väskor av dessa modeller

6c2f700b00ccfecfda00bf03da8423bf.jpg

Hittar dock inte var just denna kommer ifrån just nu, men Wera från Åhlens brukar ha fina, prisvärda läderväskor :)

Denna gillar jag verkligen! Kanske liite i största laget men jättefin!
 
Han köpte en fin väska men jag e inte helt hundra på om "den e jag".
Vem är det som bestämmer vad som är du då?
Jag blir alltid lite skeptisk till att folk definierar saker som att den ska passa in på mitt jag. Men vad är det egentligen och vem bestämmer vad du är om inte du själv?

Känns det obekvämt att använda väskan? Är den så ful att du inte vill använda den? Eller är det andra människors syn på den som inte stämmer in på den synen de vill ha på dig? Vad är det egentligen som är fel på väskan eftersom du måste köpa en ny?
 
Detta känns som en tråd för drottningen av snygga väskor. @tornblomma hohooooo!

Haha! :D
Jag tycker att det är så svårt att ge tips med så "vaga" krav. Troligen har ju TS en hyfsat klar bild i huvudet men jag får ingen riktigt tydlig bild när jag studerar kravlistan. Tänker mest att det måste finnas massvis av modeller och väskor som borde passa in!
 
Vem är det som bestämmer vad som är du då?
Jag blir alltid lite skeptisk till att folk definierar saker som att den ska passa in på mitt jag. Men vad är det egentligen och vem bestämmer vad du är om inte du själv?

Känns det obekvämt att använda väskan? Är den så ful att du inte vill använda den? Eller är det andra människors syn på den som inte stämmer in på den synen de vill ha på dig? Vad är det egentligen som är fel på väskan eftersom du måste köpa en ny?

Men det där är ju så personligt och känsligt! Det behöver verkligen inte handla om vad omgivningen tycker. Jag skiter fullständigt i om omgivningen tycker jag passar i ditt eller datt, jag klär mig ju inte för dom utan för mig själv!
Jag sålde precis en jättefin Stella McCartney som jag verkligen tycker är snygg men jag kände mig inte riktigt bekväm med den helt enkelt! Så jag kan absolut förstå TS resonemang!
 
Denna är, vad jag tycker, lite tantig :o gärna lite mer detaljer eller vad man ska säga?

"Tantig" kan ju vara hur coolt som helst! Släpp det som "skällsord" tycker jag!
Jag skulle snarare säga att väskan är tråkig (högst personlig åsikt) men tanter är ju generellt inte tråkiga ;)
Du kanske gillar lite mer påsiga typ "bohemiga" väskor? Tänker på dem bilden du gillade här i tråden
 
Men det där är ju så personligt och känsligt! Det behöver verkligen inte handla om vad omgivningen tycker. Jag skiter fullständigt i om omgivningen tycker jag passar i ditt eller datt, jag klär mig ju inte för dom utan för mig själv!
Jag sålde precis en jättefin Stella McCartney som jag verkligen tycker är snygg men jag kände mig inte riktigt bekväm med den helt enkelt! Så jag kan absolut förstå TS resonemang!
Men absolut! Jag köper helt argumentet att man inte känner sig bekväm med en viss sak, men sen är ju världen så mycket större än så. Jag möter nästan dagligen människor som väljer bort saker för att de inte riktigt tycker att de platsar någonstans eller för att de ju inte är deras grej, då de inte känner att de är bekväma i en viss sak. Tex baler är ju en klockren sådan sak. Jag vet flera som tackat nej till baler eftersom "balklänning är ju inte jag". Nä, en sak definierar inte vem du är, men det hör liksom till klädkoden att man klär sig på ett visst sätt. Jag trivs kanske bättre i pyjamas eller stallkläder, men man avstår ju inte från en bal för att man inte känner sig bekväm i en balklänning - då väljer man en balklänning som man trivs lite bättre i och har man ingen aning om vad man trivs i får man prova flera klänningar till man kommer fram till vad man gillar. Man måste ju ha kläder på sig!

Om man inte är van att ha handväska så kanske ingen handväska känns bekväm. Det är ju en vanesak att ha handväska, precis som det är en vanesak att känna sig informell och avslappnad i en balklänning.

Hänger du med hur jag tänker? Ibland handlar det om att man måste använda någonting för att känna sig bekväm med den. Du är ju redan proffs på mode och kläder, så att du väljer bort någonting ser jag inte på samma sätt, eftersom du är mer medveten. Men äger man inte ens en handväska är det kanske inte bara att köpa en annan, utan att lära sig att ha en väska.

Själv älskar jag väskor och har ett helt gäng hemma, ändå ser man mig sällan med en väska eftersom jag oftast är i sådana miljöer där jag tycker att en väska är i vägen. ;)
 
Fortsätter tipsa :D

il_570xN.1115419739_ac8x.jpg

https://www.etsy.com/se-en/listing/...pe=gallery&ga_search_query=&ref=sr_gallery_38

01APC8AGKR_88611248_Front.jpg

http://www.ahlens.se/Mode/vaskor-planbocker/handvaskor-15221/ahlens-vaska-konjak-88611248/

582632.jpg

http://www.frederict.fr/eshop/en/les-grands-modeles/285-582632.html#

324511774_1_CO_2_3036730.jpg

http://www.laredoute.co.uk/ppdp/prod-324511774.aspx?docid=221816

mmax

Från Boomerang, finns på kampanj just nu hos Campadre för 1199 istället för 2200 :up:

Bonus
Denna är också svinsnygg, men är en vintage från Ralph Lauren så kan ju vara knivig att få tag på.
b4b97d07ec8a83b22217f4b41b16ef31.jpg


Ursäkta bombningen :o
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Utrustning Vad ska jag välja för färg? :confused: Hejsan alla bukefolk! Nu tänkte jag att ni bukare skulle få hjälpa mej med allt välja träns...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Skyman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp