Ny häst- Lära känna.

Thathorse

Trådstartare
Hej! Jag har precis fått en ny häst. Han är en D ponny- 17 år åt segare hållet och är en hopp ponny. Jag söker lite övningar inom ridningen så jag kan lära känna honom mer och veta hur han är i ridningen så jag kan rida honom bättre =) Bara ge förslag på övningar typ :) Han är väldigt mjuk och fin i kroppen. Tack i förhand :heart
 
Jag gjorde inget speciellt när jag lärde känna min häst, satt upp och red som jag brukade. Blev att jag anpassade mig efter hästen och utgick därifrån, red bland annat för tränare för att få hjälp på vägen osv.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 898
Senast: iNHALE
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 109
Senast: Sirap
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp