Ny klass för bara kvinnor under Boråstävlingen

Är det inte att ta ett steg tillbaka att dela upp könen i den enda sporten där vi tävlar under exakt samma förutsättningar, oavsett kön? Även om det är en belysningsgrej och/eller gimmickpryl.

Eller tänker jag helt fel?
Min tanke också! När jag var på Falsterbo för två år sedan (eller något) var de första 6-7 placerade kvinnor i en av huvudklasserna.
 
Helt fel tycker jag! Jag gillar verkligen att män och kvinnor tävlar på lika villkor i ridsporten. Jag tycker att vi ska vara rädda om det!!

Om jag tävlar så struntar jag i om de andra tävlande är kvinnor eller män, unga eller gamla.
 
Tycker också att det är fel. Ridsportens tävlingar är jämställda och så ska det förbli. Om något borde man väl dessutom isf ha en tävling endast för killar/män eftersom att de är i minoritet jämfört med tjejerna/kvinnorna?
Fel hursom. Ridsportens tävlingar ska alltid vara lika för båda könen. Punkt slut.
 
Detta är ju så vansinnigt dumt att det knappt går att beskriva. Hoppas alla normalfuntade kvinnliga ryttare har förstånd nog att bojkotta klassen.
Även att alla bojkottar den som tänkt ut det hela oavsett om det är arrangören och/eller sponsorn Gina Tricot. Snacka om tillbaka gång och faktiskt förnedring av kvinnliga ryttare, att anse att dom behöver en egen klass när det finns så få manliga ryttare.
 
Detta är ju så vansinnigt dumt att det knappt går att beskriva. Hoppas alla normalfuntade kvinnliga ryttare har förstånd nog att bojkotta klassen.
Även att alla bojkottar den som tänkt ut det hela oavsett om det är arrangören och/eller sponsorn Gina Tricot. Snacka om tillbaka gång och faktiskt förnedring av kvinnliga ryttare, att anse att dom behöver en egen klass när det finns så få manliga ryttare.

Klassen är full så nä ingen bojkott. Arrangören har ju kommit ut med en förklaring på hippson.
 
Klassen är full så nä ingen bojkott. Arrangören har ju kommit ut med en förklaring på hippson.
När man tänker på det så är det frågan om det inte är diskriminering. Inom ridsporten har det ju inte tidigare funnits klasser efter kön och att då införa en klass för bara kvinnor diskriminerar ju män. Speciellt om det då också handlar om fina priser i klassen.
Svaret på hippson visar väl mest att man inte har tänkt alls. Bara fått en "kul" tanke helt utan eftertanke.
 
När man tänker på det så är det frågan om det inte är diskriminering. Inom ridsporten har det ju inte tidigare funnits klasser efter kön och att då införa en klass för bara kvinnor diskriminerar ju män. Speciellt om det då också handlar om fina priser i klassen.
Svaret på hippson visar väl mest att man inte har tänkt alls. Bara fått en "kul" tanke helt utan eftertanke.

Jodå , du är bara dåligt påläst. Drottningens Pris tex fanns ju hur länge som helst.
 
Jodå , du är bara dåligt påläst. Drottningens Pris tex fanns ju hur länge som helst.
Mycket möjligt jag är dåligt på läst. Men inom ridsport där jag varit aktiv har det inte funnits. Däremot har kvinnor kämpat mycket för att få vara aktiva på samma nivå som män inom trav- och galoppsport.
 
Mycket möjligt jag är dåligt på läst. Men inom ridsport där jag varit aktiv har det inte funnits. Däremot har kvinnor kämpat mycket för att få vara aktiva på samma nivå som män inom trav- och galoppsport.

Jag vet inte var du är aktiv men drottningens pris är en hoppklass på samma nivå som denna klass i Borås. Gick på ryttis om jag inte minns fel.
 
Jag vet inte var du är aktiv men drottningens pris är en hoppklass på samma nivå som denna klass i Borås. Gick på ryttis om jag inte minns fel.

Det låg ju kanske i tiden men sedan kan man ju tänka att två fel inte gör ett rätt?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nyligen flyttade ett av Helgstrands riktiga guldkorn till Isabell Werth – och nu har Isabell Werths tidigare framtidslöfte fått en ny...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Snart börjar det – den tionde upplagan av Gina Tricot Grand Prix i Borås. I år med rekordmycket prispengar och många skickliga ryttare...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson har missat Gina Tricot Grand Prix två år på raken av hälsoskäl. I februari gör han ett nytt försök och är en av...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Niclas Hakings tävlingspartner Bäckatorps Danny V kommer inte att gå Gina Tricot Grand Prix i Borås som det var planerat. I stället...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp