Bukefalos 28 år!

Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
@Gunnar
På mobilen sitter ikonerna för tätt. jag hamnar ofta fel och tex på sök i stället för notiserna och på bevakat i stället för nytt. Går det att göra något åt det?
Det är fortfarande problem med att ikonerna inte ligger på den gröna remsan i mobilen utan hamnar under den vilket gör att dom knappt syns.
Det är också ganska tråkigt att det inte finns nåt mellanting när man kollar på sidorna, antingen ser man enbart rubrikerna men inte vem som skrivit tråden eller ens vilket forum det ligger i utan det får man gissa sig till, annars får man se precis allt vilket inte blir bra på mobilen då man får hur mycket text som helst att skrolla förbi.
Kan man få en version på telefon och en på datorn?
 
De senaste dagarna har jag haft svårt att trycka där jag vill på skärmen (android). Trycket jag på en tråd långt ner på skärmen ser jag hur något högt upp markeras och klickas på och jag landar någonstans där jag inte ville vara och omvänt.
Kan säkert vara min telefon men det är bara på Buke detta händer :(
 
@Gunnar
På mobilen sitter ikonerna för tätt. jag hamnar ofta fel och tex på sök i stället för notiserna och på bevakat i stället för nytt. Går det att göra något åt det?
Det är fortfarande problem med att ikonerna inte ligger på den gröna remsan i mobilen utan hamnar under den vilket gör att dom knappt syns.
Det är också ganska tråkigt att det inte finns nåt mellanting när man kollar på sidorna, antingen ser man enbart rubrikerna men inte vem som skrivit tråden eller ens vilket forum det ligger i utan det får man gissa sig till, annars får man se precis allt vilket inte blir bra på mobilen då man får hur mycket text som helst att skrolla förbi.
Kan man få en version på telefon och en på datorn?
Problemen runt de små ikonerna har vi diskuterat tidigare, användare vill ha minst alla ikoner som finns idag, men att de skall vara större. Utrymmet på mobiler är begränsat.
Jag har tittat på och fortsätter att titta på en möjligen bättre lösning.

Sidorna är olika på datorn och mobilen. Dessutom är funktionen att själv välja att inte visa förhandsvisningstexten helt ny. Förut fanns inte det valet utan texten fanns alltid där.
Jag har dock tänkt fixa till så det ser bättre ut om man väljer bort förhandsgranskningen, men inte hunnit det ännu.
 
De senaste dagarna har jag haft svårt att trycka där jag vill på skärmen (android). Trycket jag på en tråd långt ner på skärmen ser jag hur något högt upp markeras och klickas på och jag landar någonstans där jag inte ville vara och omvänt.
Kan säkert vara min telefon men det är bara på Buke detta händer :(
Detta är inget jag känner igen från de gånger jag använder en android-mobil. Någon annan som råkat ut för det?
 
Problemen runt de små ikonerna har vi diskuterat tidigare, användare vill ha minst alla ikoner som finns idag, men att de skall vara större. Utrymmet på mobiler är begränsat.
Jag har tittat på och fortsätter att titta på en möjligen bättre lösning.

Sidorna är olika på datorn och mobilen. Dessutom är funktionen att själv välja att inte visa förhandsvisningstexten helt ny. Förut fanns inte det valet utan texten fanns alltid där.
Jag har dock tänkt fixa till så det ser bättre ut om man väljer bort förhandsgranskningen, men inte hunnit det ännu.
Fanns inte alla ikoner innan ändringen? För innan var det lättare att pricka rätt.

En annan sak, annonserna är otroligt "klickkänsliga". Händer jätteofta här att jag råkar klicka på en annons istället för att scrolla. Vet inte om det går att göra nåt åt men det konstiga är att det i princip aldrig sker på andra sidor.
 
Någon mer än jag som tycker att prefixen är onödiga på Senior? Att de står vid varje trådrubrik ger bara ett plottrigt intryck. Man fattar ändå av sammanhanget om det är skola eller relationer det handlar om.

Om det anses viktigt att man ska kunna söka på t ex bara Kropp och själ-trådar så kanske det ändå går att dölja prefixen? Fast jag undrar om någon verkligen söker på det viset.
 
Prefixen har funnits länge, de har dock inte varit framför rubriken. Jag har nu flyttat tillbaka dem till under rubriken.
Att det blev en ändring från början berodde på funktionen med den nya förhandsgranskningstexten, som går att slå av. Den ställde till det en del, men nu skall det vara löst :)
 
Prefixen har funnits länge, de har dock inte varit framför rubriken. Jag har nu flyttat tillbaka dem till under rubriken.
Att det blev en ändring från början berodde på funktionen med den nya förhandsgranskningstexten, som går att slå av. Den ställde till det en del, men nu skall det vara löst :)
Ja, det var den nya placeringen som gjorde det stökigt. Nu ser det mycket bättre ut igen!
 
Detta är inget jag känner igen från de gånger jag använder en android-mobil. Någon annan som råkat ut för det?


Jag råkar ut för det i perioder nästan vid varje tryckning.

Sen går det några veckor och det händer inte alls, för att sen fortsätta med att jag hamnar överallt utom dit jag vill komma.....
 
Fanns inte alla ikoner innan ändringen? För innan var det lättare att pricka rätt.

En annan sak, annonserna är otroligt "klickkänsliga". Händer jätteofta här att jag råkar klicka på en annons istället för att scrolla. Vet inte om det går att göra nåt åt men det konstiga är att det i princip aldrig sker på andra sidor.

Det händer mig med. Vet inte hur många ggr jag hamnat på Tradera när jag ska scrolla. Men är ju bara backa.

Nu är det mer mellanrum mellan knapparna för nytt, bevakat mm på min mobil :)
 
Det händer mig med. Vet inte hur många ggr jag hamnat på Tradera när jag ska scrolla. Men är ju bara backa.

Nu är det mer mellanrum mellan knapparna för nytt, bevakat mm på min mobil :)

Ja nu är menyn mycket bättre. Men annonserna är lika jobbiga. Visst är det bara att backa men det är så irriterande att det poppar upp hela tiden, @Gunnar går det att göra nåt åt att de är så klickkänsliga?
 
Vad jag vet har det inte skett någon förändring gällande annonserna i den nya stilen.
 
Jag råkar ut för det i perioder nästan vid varje tryckning.

Sen går det några veckor och det händer inte alls, för att sen fortsätta med att jag hamnar överallt utom dit jag vill komma.....
Detta är alltså något som hänt längre tillbaka, innan bytet av stil? Som jag sa tidigare är det inte jag själv råkat ut för och i och med att det händer ibland och sedan fungerar bra under långa perioder är det väldigt svårt att felsöka.
 
Detta är alltså något som hänt längre tillbaka, innan bytet av stil? Som jag sa tidigare är det inte jag själv råkat ut för och i och med att det händer ibland och sedan fungerar bra under långa perioder är det väldigt svårt att felsöka.

Det har hänt förr med. Men jag har mer hänfört det till att annonsen hamnar så man måste "ta på den" för att kunna scrolla. Man kan inte scrolla utanför annonsen. Då har det ibland blivit ett klick när man nuddat skärmen för att scrolla.

Numera blir det mkt lättare ett klick hur försiktig man än är. Får du någon form av ersättning/förmån/fördel av klick på annonser kommer du nog märka det. Jag har misstagsklickat på Traderaannonsen säkert 100 ggr senare tiden (jag ser den väldigt ofta, i typ varje tråd.) ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 457
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 135
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 583
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp