Nya bukeafghanen

G

Galathea

Jag kom på att jag ju glömt göra en tråd som uppföljning av min skaffa-valp-ångest-och-välja-valp-tråd.

Sååå. För er som inte sett det i vinthundstråden... Det blev den..

*trumvirvel*

..svarta lilla tiken!

zoria5.JPG


Hon är sååå härlig! Envis som sjutton, fullt ös eller medvetslös är de två lägena hon tycks ha och hon älskar både dragkamp och mat (till skillnad från Cerberus). Hennes namn är Kennelprefix Galaxy Raby men hon kallas numera Zória. (Det betyder stjärna på ukrainska.)
Cerberus tycker hon är jobbig när hon stjäl tuggben direkt ur hans mun, och när hon attackerar honom när han ligger och sover. Men busa ihop går bra (och ha dragkamp med hans öron :/). Carmen är allmänt skeptisk och håller sig på ett hörn. Hennes teknik är att ignorera valpeländet helt och hållet, tror inte ens hon har tittat på Zória en ordentlig gång.

Mer bilder såklart:

Spanar på duvor tillsammans:
zoria4.JPG


Sover tillsammans:
zoria7.JPG


Busar tillsammans:
zoriaD.JPG


Busar med husse och leksak i snöre:
zoriaC.JPG


Sovnäsa:
zoria3.JPG


Mattegos:
zoriaF.JPG


Och så den obligatoriska... VALPMAGE!
zoria8.JPG
 
Sv: Nya bukeafghanen

Jaså är det så de ser ut under pälsen? Har inte tänkt på att de är "korthåriga" först...

Förresten krossade du min bild av afghanen som en ståtlig och förnäm hund med den där gemensamma sovbilden :love:
 
Sv: Nya bukeafghanen

Åh så söt!!!!!

Blir sugen på att ha Afghan igen:love::love::love:
 
Sv: Nya bukeafghanen

Gud vilken söt liten valp! Jag har en ''soft spot'' för afghanhundarnas kungliga drag, så vacker ras!
 
Sv: Nya bukeafghanen

Men gud så fin hon är!
Inte alls valpsugen :angel:

Och Cebbe är ju också läcker, som vanligt :love:
 
Sv: Nya bukeafghanen

Hihi! Jag tycker det är lika kul varje gång jag hör det. Dom föds ju inte direkt med en halvmeter päls. :D Men jag förstår att man inte riktigt tänkt på det. :p Och dom är kungliga och förnäma när dom har lust. Där emellan är dom riktiga kelgrisar. Och skitgrisar. Och pajasar. :love:

Tack allihopa. Hon är jättesöt faktiskt och jag är så himla nöjd med hennes temperament. Ska bli spännande att se hur hon är som vuxen sen. :p
 
Sv: Nya bukeafghanen

I min dröm har jag också afghan :love:

Du kan få låna mina ibland om du vill. Speciellt när det är göteborgsväder (regnar på tvären), när vi har varit i skogen (pinn-ut-trasslar-dags) eller när dom hittat nåt smarrigt att rulla sig i. :cool:;)
 
Sv: Nya bukeafghanen

Åhh, bebis:love:

En välvårdad afgan är underbart vacker, även om jag personligen skulle få mardrömmar av all pälsvård.
 
Sv: Nya bukeafghanen

Lite fler bilder då! :D

sover med Cebbe när han ligger på "förtork":
DSC048591.jpg


Hela hundflocken:
DSC048441.jpg


tuff citytjej:
DSC04613.jpg


spanar:
DSC04819.jpg


Full rulle:
DSC048301.jpg
 
Sv: Nya bukeafghanen

Men gud så söt! Båda är alldeles bedårande:love:.

Vi hade en afghan när jag växte upp. En alldeles underbar hund!:love:
 
Sv: Nya bukeafghanen

Jag har drömt om afghan i 23 år men har ingen tid eller plats för hund. Jag blir helt rörd när jag ser en afghan och häromkring är de väldigt ovanliga.
 
Sv: Nya bukeafghanen

Åh vad hon är söt :love: Stort grattis!!! :laugh:
Har du sett mina små raringar :love: i min tråd Valpkull finns det nytagna kort!!
 
Sv: Nya bukeafghanen

Gulligaste gulligaste gulligaste vovvarna. Så pigg och alert hon ser ut, precis som jag sa om den "lilla svarta". Erbjuder mig på stående fot att vara valpvakt om du är i mina trakter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp