Bukefalos 28 år!

nya kaninfunderingar

mizzfritzi

Trådstartare
Jag är mer av en bukeläsare än en bukeskrivare men nu behöver jag lite hjälp.

Jag har haft kanin tidigare, en väldigt okomplicerad liten herre. Han var 2 år när jag köpte honom, visade sig vara rumsren och gick på låda. Han var en löwenkanin, väldigt mycket päls och trivdes bättre ute än inne så då installerades kattlucka som öppnades för honom så länge någon var hemma och kunde ha lite koll på rovfåglar och så.

Nu har jag flyttat till lägenhet, bor på tredje våningen. Är det oerhört dumt att ha kanin enbart som innekanin?

När jag hade förra kaninen så fanns det kusiner i närheten som kunde mata och fixa om jag och resten av familjen var iväg på semester någon vecka men nu bor jag i en ort 60 mil bort från släkten och har inte hunnit få något socialt umgänge här direkt så det känns som att skaffar jag kanin så blir jag helt och hållet hemmabunden. Eller hittar man någon vänlig själ som kan vara kaninvakt? Det är 1000ggr lättare att hitta hästvakt...

Finns det någon som kan tänka klart åt mig?
 
Sv: nya kaninfunderingar

Visst kan man ha kanin i lägenhet, det hade jag när jag pluggade. Jag bodde i en etta med stort kök och en rejäl balkong där kaninen fick gå in och ut lite som hon ville. Jag tyckte dock lite synd om henne som fick vara själv en hel del på dagarna när jag var i skolan och sen direkt åkte till stallet, så hon fick en kompis efter ett tag = alla nöjda och glada. :)


Finns det ingen i stallet/jobbet/skolan som kan hjälpa dig när du åker bort? Eller lägg ut en annons på Blocket? :)
 
Sv: nya kaninfunderingar

Mina kaniner är innekaniner och de skuttar lösa omkring i huset 24/7, gräver i lådor med gamla lakan/filtar som jag har under sängen, tigger vid kylskåpet och rejsar på mattorna. (Ibland får de förstås komma ut och ibland får de följa med mig och hunden på promenad. Men jag tror inte de hade mått dåligt av att vara inne hela tiden heller.) Så visst kan kaniner trivas inomhus. Det hänger bara på dig.

Om du åker på semester kan du kanske lämna den på något pensionat?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp