Nya Kraft breed!?

W

Wilma

Kallar det nya för de har ju ändrat på storleken på bitarna!! grrrr varför har de ändrat på bitarna?! Någon som vet?

Självklart vägrar nu min Fölis(åring=)) att äta dessa nu större pelletsbitarna! Hade jag varit förberedd på denna ändrade storlek hade jag ju kunnat blanda med pellets från den gamla säcken men så smart var jag ju inte.

VAd ska man göra? :confused:
Ska prova att sätta lite vatten i till kvällsgiven så att de blir lite uppmjukade. Betfor tycker hon inte om min lilla dam! Någon som har nå fölis tycka om maten tipps?
 
Varför inte prova Hippo foder?? De har bara småbitar av alla fodersorterna och hästarna blir väldigt fina! :) Min häst ville inte äta Krafft efter att hon fått Hippo (blev bortskämd) ;)
 
Hippo har väl ingen sort som ligger så högt i protein som Krafft Breed? Eller har jag missat den?
 
Det kanske är en bra ide om det finns någon återförsäljare av det i norrbotten...Boden! Ska söka om de har någon hemsida där man kan läsa lite mer.
 
hittade deras memsida, de har ett foder som heter hippo breed! har inte jämfört näringsinnehållet ännu med kraft breed o priset! finns inte heller någon återförsäljare här uppe vad jag kunde se!
 
Deras "breed" är inte värt namnet... det är inte särskillt högt protein i det.
 
Jag har inte kollat proteinet i deras Alfa (tror det heter så) för min häst äter basic. Men jag antar att de är ganska lika breed och Alfa.. Vet dem som fodrar med det och de unghästarna är i väldigt bra hull...
 
Jag har inte kollat proteinet i deras Alfa (tror det heter så) för min häst äter basic. Men jag antar att de är ganska lika breed och Alfa.. Vet dem som fodrar med det och de unghästarna är i väldigt bra hull...
 
testa häll över lite melass över fodret, gjorde susen för mitt föl.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 198
Senast: Intejag
·
T
Foder & Strö Jag står i samma stall som en åring och en gammal häst. Hästarna har fri tillgång på hö. Åringens kraftfoderstat: 4 kg havre, 3 kg...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 968
Senast: Tasoom
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 123
Senast: Marvin
·
Övr. Barn Som några säkert sett i andra trådar har plötsligt villkoren på vårt (underbara) dagis försämrats till något vi inte ens kan föreställa...
2
Svar
38
· Visningar
2 673
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp