Bukefalos 28 år!

Nya marsvin

Stollan

Trådstartare
har jag idag tingat :bump:
Två systrar, en coronet och en shelti :cool:
Vissa här vet nog vilka det är ;)
En liten Celéste
celeste2.jpg


och hennes syster Flora
flora23.jpg

Flora är på andra sidan helt svart förutom en liten vit fläck på framtassen :)
Hon skall förhoppningsvis få bli mamma till några helsvarta ungar någon dag.
Samma blir det med hennes syster :cool:

Sedan skall jag hämta en hamster till min kompis till nästa helg :)
En silvergrå umborous satin :love:
Hamstrarna i den där kullen tycker att det är kul att komma ur buren och klättrar uppför armen om man sticker in handen i buren och vägrar släppa :D
Uppfödaren bor i Skåne ;)
 
Åh :love: va söta dom e! ja har haft en sheltie o en coronet... sheltien kom från en uppfödare i klippan, henne kallade ja Monalisa o coroneten köpte ja o mor i en djuraffär på Väla, han fick heta Picasso..
 
Marsvinsungar är för söta!
Har två vanliga "pet"-djur, men jag är nöjd med dem med. De är inte till utställning eller avel utan bara till sällskap. Dessvärre spökade kameran när de var små så bilderna på dem då blev suddiga.....
 
Vilka sötnosar! :love: Men fy på dig att visa kort på söta bebisar, jag blir fruktansvärt sugen på att utöka!
 
Vicka sötingar! Kan bara tala om att jag får tillbaka en av mina egna uppfödda himmisflickor nästa helg. Hon ska sen ner och träffa texelkillen Toro, zobel/wh/creme....Kanske kan vara nåt att fresta med om det kommer en liten tjej från den kullen ;)
 
Hm...uppdaterade hela sidan igår och glömde att jag hade fotona i en mapp jag plockade bort :o
Är det fler som vill se dom kan ni hitta Flora här.
Celéste finns här.
 
Såg det ;)
Det är möjligt att det frestar ja :d
En liten framtida flicka från dig är också inräknad serrö :cool:
 
Jag har köpt marsvin från samma djuraffär i Väla.
Förutom marsvin fick jag med mig sellnic hem (snällt eller hur :p ) och två av dom var typiska zoo djur (avlade för zoo) och den ena dog vid 1 års ålder och den andra vid 2 års ålder.
Den ena vägde dessutom 150 g när han kom till mig :crazy:
Den tredje och sista jag någonsin köper därifrån är en teddy vid namn Teddy men där finns stamtavla med och namn i som kan härledas till seriösa uppfödare :cool:

Nu för tiden är jag så kinkig att jag köper från seriösa uppfödare som har bra mål med sin avel och bra djur (*blink, blink* Orfeus).
Mina marsvinsungar som kommer senare är efter lite mer nogrant utvalda föräldrar och inte vem som helst.
Jag vet vad jag vill ha :D

Skall man bara ha keldjur duger petmarsvin mer än väl :cool:
 
Vad tror du jag har försökt med här :crazy:
Jag har sett att det skett flera parningar men inga bebisar tills jag kom på att ljuset kanske var lite för dåligt :eek:
Och då hade det gått för lång tid.
Så nu har jag två nya flickor som skall få bo med en snygg pojk så fort dom är mogna för det :cool:
 
Jag har ingen plats för avel här i vår lilla tvåa så mina flickor får snällt nöja sig med varandras sällskap. Men visst skulle det vara härligt att få hit en snygg teddypojk (gärna white/buff) till lilla Nora. Tuva är tre år och alltså för gammal för att larva runt med karlar. ;) Drömde faktiskt inatt att Nora fick en kull bedårande små white/buffagouti bebisar! Önsketänkande kanske? ;)
 
Nej fy en sånt lurvigt och hemskt marsvin....Långhår?? *fnyser* :angel: ;)


Såååå attans fin så :love:
 
zanouk3v.jpg


Eller får man fresta med en sån här lite söt flicka?? Nej föresten, hon är inte till salu :smirk:
 
Hon verkar få en tjock päls (lite vågig tyder på tjock päls) :)
Ingen lång och smal snok heller :D
Hon är söt :love:
 
Är så attans nöjd över lilla Zanouk....bär på dubbla ch =)
Tänkte ställa henne på SM få se vad den engelska domaren tycker om henne.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp