Nya RHC-tävlingarna, bu eller bä??

Texaz

Trådstartare
Nu har då äntligen mer information kommit angående RHC:s nya tävlingsplatser!:)
'Så vad tycker ni, bu eller bä??

http://gotwesternhorseshow.com/wordpress/

Jag känner mig förväntansfull! Tyckte det kändes långt till Vara/Göteborg, men faktum är att det snarare är NÄRMARE för oss från Dalarna!

Jultorp känns som helt rätt ställe för lagtävlingen, och Åby kan säkert bli bra för den större. Inte minst valmöjligheter för boende, uppstallning och andra faciliteter för de tävlande!
 
Jag tror det kan bli bra, båda sakerna.
Jultorp känns klockrent, och Åby har stora fördelar ifråga om infrastruktur och tillgänglighet även om det kommer att krävas en hel del av inramningen för att skapa westernkänsla där.
(Däremot ligger Åby fortfarande inte i Göteborg, lika litet som Jönköping ligger i Huskvarna eller Bökeberg ligger i Malmö. ;) )
 
Alltså, jag känner mig blind... När kommer tävlingarna på Åby vara? Så skoj att enkelt kunna dra med vänner! :D
 
Plockar upp en gammal tråd...

RHC meddelande under förvintern att den tävling som tänkt arrangeras på Åby nu inte blir av. Korta förklaringar gavs på Facebook där Åby fick hela skulden för avbrutet samarbete.

Kommer RHC att överleva, eller är risken överhängande att RHC läggs ner som det skrevs i texten på hemsidan?
 
Plockar upp en gammal tråd...

RHC meddelande under förvintern att den tävling som tänkt arrangeras på Åby nu inte blir av. Korta förklaringar gavs på Facebook där Åby fick hela skulden för avbrutet samarbete.

Kommer RHC att överleva, eller är risken överhängande att RHC läggs ner som det skrevs i texten på hemsidan?

Det finns en lite längre förklaring på hemsidan (men det har du kanske redan upptäckt). Jättetråkigt även om jag aldrig varit på någon av deras tävlingar men jag har ju hört talas om dem. På många sätt verkar de ha varit lite av årets höjdpunkter.

Kanske de tävlande får hoppas på att någon eller några ur gänget som nu ordnat tävling/arrangemang går vidare och ordnar något liknande eller i alla fall lika bra i framtiden.
 
Det finns en lite längre förklaring på hemsidan (men det har du kanske redan upptäckt). Jättetråkigt även om jag aldrig varit på någon av deras tävlingar men jag har ju hört talas om dem. På många sätt verkar de ha varit lite av årets höjdpunkter.

Kanske de tävlande får hoppas på att någon eller några ur gänget som nu ordnat tävling/arrangemang går vidare och ordnar något liknande eller i alla fall lika bra i framtiden.

Jo, jag har läst texten på hemsidan. Det var där jag lite förvånat läser att de kanske ska lägga ner föreningen. Att fundera i dessa banor måste betyda att något allvarligt hänt antar jag. High Chapparal har de väl ingen möjlighet att återvända till om man ska lita på rykten från flera håll. Enligt texten skulle Åby´s VD angett avhoppet med hänsyn till oro för de anställdas arbetsbörda. Är det bara jag som tycker att det låter som en hemskt konstig anledning från ett stort vinstdrivande företag som Åby? Inte minst när man är långt fram i planeringen.
Det känns nästan som förklaringen är vinklad för att passa avsändaren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp