"Nya" tyska transporterna: Christ, Rausch, Cheval Liberte.

M

maggan2

\"Nya\" tyska transporterna: Christ, Rausch, Cheval Liberte.

Är det någon som har erfarenhet av de tyska transporterna Christ, Rausch, Cheval Liberte som har börjat saluföras i Sverige? De har ju mkt bra priser... Någon som vet något om väghållning och stabilitet? Hållbarhet?
/M
 
Re: \"Nya\" tyska transporterna: Christ, Rausch, Cheval Liberte.

Vill oxå veta mer! Ingen som köpt ett sådant och som kan berätta mer?
 
Re: \"Nya\" tyska transporterna: Christ, Rausch, Cheval Liberte.

Hej, jag köpte en annan tysk transport i höstas, inget av dessa nämnda märken. Innan jag bestämde mig kollade jag runt på väldigt många andra, både begagnade och nya.

Min transport kostar ca 50|000 kronor ny, jämfört med andra transporter i samma prisklass är den betydligt bättre som jag kan bedöma.

Jag kör inte så mycket på vintern, men den är väldgt stabil att dra. Trots att den är tyngre än min gamla Trane så känns den mindre att dra.

Boggi, två öppningsbara fönster fram, justerbara bomar både bak och fram. Jag kan köra hästar av olika storlek samtidigt. Säkerhetsbommar fram. Rullgardinsluckan längst upp bak gör att det är mindre ljud för hästen när jag kör.

Nu köpte jag min av en återförsäljare som också reparerar och servar. Det känns tryggt tycker jag eftersom det är lätt att få hjälp om något skulle krångla. Eftersom jag inte haft släpet så länge så vet jag inte mycket om hållbarheten.

Piggy
 
Re: \"Nya\" tyska transporterna: Christ, Rausch, Cheval Liberte.

En ny vagn, Chris (boggi med plywood) kostar ca 40 000 kr ny. Frågan är om det är mer än priset som skiljer.
Om det är bättre att köpa en beg. i 40 000 kr klassen.
/M
 

Liknande trådar

Utrustning Ska byta ut min transport mot ett nytt, vill ha hög lastvikt, sadelkammare och kombiramp. Har fastnat för Ifor och Cheval och kan inte...
Svar
6
· Visningar
3 177
Senast: Azor
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 323
Senast: Soffan74
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 798
Senast: shia
·
Utrustning Transporttråd igen, lite frågor om Böckmann... Jag funderar lite på Böckmann transporter, är dom prisvärda? Är det några saker som gör...
Svar
12
· Visningar
6 260
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp